Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dolfje schreef op 04-08-2024 om 11:28:

[..]

In de diepvries doen inderdaad en dan een volgende keer een stokbrood open snijden en dat erop smeren en ui en tomaat en kaas erop en dan in de oven.

Oh dat is een mooie! Kan ik misschien morgen wel uitproberen...

Dewi-Sri2 schreef op 04-08-2024 om 18:36:

Het worst wat anders. Ik zag dat ik nog wat chair de saucisse in de vriezer had liggen, dus het wordt pasta arrabiata. Ook weer opgelost.

Mooie typo


Wij aten op een terrasje bij een favoriet tapas/pintxos-restaurant. Allemaal wel behoorlijk zwaar maar wel erg lekker en gezellig en met een knaller van een glas rode wijn erbij. 

Moosey schreef op 04-08-2024 om 21:14:

[..]

Mooie typo


Wij aten op een terrasje bij een favoriet tapas/pintxos-restaurant. Allemaal wel behoorlijk zwaar maar wel erg lekker en gezellig en met een knaller van een glas rode wijn erbij.

Ik zag hem ook nu net. En het werd niet eens worst .  Gewoon pasta arrabiata. Jouw restaurant klinkt wel lekker.

Ja, ik eet normaal niet veel vlees maar zo’n plankje met echt goede vleeswaren is toch wel feest hoor. En de pintxo haloumi met lemon curd en gefrituurde kikkererwten was ook erg geslaagd. Dus leuk. Maar ik zou er voor de afwisseling dan wel een lekkere frisse salade bij willen eten ofzo maar dat is er dan gewoon echt niet..

Ik ga vandaag meloensalade maken met verschillende soorten meloen, feta, amandelen, munt en bosui plus wat zwarte bonen voor de body. Ik heb stokbrood en stokbrood met kruidenboter besteld bij de appie, die worden vandaag bezorgd. Sufferd die ik ben, want met mijn overschot aan kruidenboter had ik zelf zo'n stokbrood kunnen maken. Maarja. 
Voor een bbq-gevoel bak ik er een hamburger of een paar worstjes bij, wel gewoon in de pan. Wij hebben een kleine tuin die deels overkapt is met glas. In het "vrije" stuk staan twee fruitbomen die zouden vlamvatten bij bbqen, dus helaas kunnen we niet zo vaak bbqen als we zouden willen. Maar is nu sowieso ook niet zo handig met de kleine man. Hopelijk ooit in de tuin van ons toekomstige huis. 

Simpel k&k tortelini met erwtjes en saus uit pot.

Couscoussalade met gegrilde paprika, rode ui, tomaatjes, olijven, gegrilde kip en krokante kikkererwten.

nasi met kip en gebakken ei

Salade van zwarte bonen, feta, komkommer, tomaat en bosui

Wij waren uit eten, ik had kaaskroketjes met ham en salade. Was prima. Toe een heerlijk warme appelkruimeltaartje ❤️

Morgen eten we weer thuis en de kinderen stemmen voor roti, dus dat gaat het worden. 

Gisteren aten we op een middeleeuws festival. Door de honger snel gekozen voor een grieksige snackbar. Ik had friet met citroensap en salade met een pita erbij.  Was best lekker.
Vandaag weer chili con carne uit blik met tortillachips en guacamole.  Supersnel en makkelijk op de camping.  Eneen grote hit bij de kinderen 

Friet met citroensap?

Dolfje schreef op 05-08-2024 om 22:58:

Friet met citroensap?

Haha dat dacht ik ook!

Ik ga iets maken wat ook prima op een camping zou kunnen: een eenpansgerecht met gebakken aardappelen, courgette, ui en knoflook. Wat komkommer en tomaat ernaast.

Dolfje schreef op 05-08-2024 om 22:58:

Friet met citroensap?

Ik herken het wel van friet in Griekenland! (ook al ben ik daar al zeker 10 jaar niet geweest) Gewoon friet en dan na het bakken wat citroensap erover is denk ik wat ze doen. Maakt het wat zonniger.

Ik had gisteren een hamburger met frietjes-zonder-citroensap want Hollands. Voor vanavond heb ik alvast melanzane alla parmigiana (ingevroren in december, als deze op is ben ik weer bij qua vriezer) uit de vriezer gehaald, ik denk dat ik er volkoren couscous (dat dan wel weer met citroensap!) bij eet. 

Ik maak denk ik een Grieks-achtige salade, het hoort niet maar heb nog rucola dus dat gaat er door.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.