Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Friezinnetje schreef op 04-08-2024 om 09:44:

[..]

je aardappeltjes er in bakken

Goede! Maar dan hou ik nog over

afrodite05 schreef op 04-08-2024 om 09:59:

[..]

Goede! Maar dan hou ik nog over

in de vriezer doen, voor een andere keer

afrodite05 schreef op 04-08-2024 om 09:59:

[..]

Goede! Maar dan hou ik nog over

Aan de buren geven 

Ik zit nu aan de pepitamix en de gele frambozen uit eigen tuin  te wachten tot de oven piept want de ovenomelet staat te bakken. Er zit aardappel in, dus misschien kan ik het officieel tortilla noemen. Ik maak straks voor later vandaag een meeneem-salade van rucola, aardbeien en geitenkaas. En ik stop in mijn tas nog een bakje pepitamix. Je kunt eigenlijk best leven op zo’n mix, vind ik. Vooral omdat-ie zo lekker is. 

ik denk vanavond thom kai soep. Evt met wat brood of zo erbij

Vanavond een salade van geroosterde paprika, burrata en rucola. En patat, saté saus, frikandel en kroket.

afrodite05 schreef op 04-08-2024 om 09:59:

[..]

Goede! Maar dan hou ik nog over

In de diepvries doen inderdaad en dan een volgende keer een stokbrood open snijden en dat erop smeren en ui en tomaat en kaas erop en dan in de oven.

de één na laatste vakantie dag hier.  Omdat vriend er blij van wordt eren we weer wat van de bbq: kipsaté. Erbij stokbrood, pindasaus en het restant salade van gister. Morgen uiteraard uit eten, want: laatste avond.

Oef Dewi, dat doet pijn. Is het ondertussen over?
Veel plezier nog de laatste dagen, Jynta.

Dolf, zag er heerlijk uit jouw uitstapje.

Donderdag met vriendin naar Boulevard geweest en daarna bij goede Italiaan gegeten.  Ik had vooraf burrata en parmaham met heerlijke foccasiastukken. Daarna tonijn. Als toetje goede cheesecake gedeeld.

Vrijdag aten we kabeljauw uit de oven met gegrilde gele courgette (uit moestuin van vriendin) ijsbergsla (had buuf die op vakantie ging nog over), paprika en wortelrasp.

Gisteren maakte lief kipshoarma op de bbq. Echt heerlijk gekruid. Met bruine bolletje, knoflooksaus (uiteraard) en rauwkost gegeten. En vanavond deel 2

yette

yette

04-08-2024 om 16:04 Topicstarter

yette schreef op 04-08-2024 om 07:59:

Gisteren pastasalade op een verjaardag.

Vandaag tomatensoep met kaasravioli en op tafel wat ciabatta, kruidenboter, nduja en olijventapenade.

Ik ontdekte dat er gehakt op moet. Dus het wordt toch maar volkoren spaghetti met bolognese. 

We zijn weer thuis, was een fijn uitje, en geen zin om boodschappen te doen dus het worden afbakbroodjes en noedelsoep. 

Koreveen schreef op 04-08-2024 om 15:57:

Oef Dewi, dat doet pijn. Is het ondertussen over?

Gelukkig wel, maar ik heb er wel de halve avond last van gehad. Eigen schuld, dikke bult en zo. Dat krijg je nou eenmaal met meer haast dan nodig is.

Ik twijfel weer eens. Tagliatelle met garnalen en ik weet nog niet wat, of nog een keer boudin blanc met sla. Totaal geen inspiratie, dus ik denk dat het dat laatste wordt. Ik heb ook helemaal geen zin om te koken. Hele dag olympische spelen zitten kijken en genoten, maar dat helpt dus ook niet. Morgen maar weer eens boodschappen doen.

Het worst wat anders. Ik zag dat ik nog wat chair de saucisse in de vriezer had liggen, dus het wordt pasta arrabiata. Ook weer opgelost.

Ik was gisteren uit eten en deelde allerlei gerechtjes die ik grotendeels ben vergeten. Redelijk hip, dus veel gefermenteerd en ook chiliolie (waar ik de hype niet van snap?). Mijn peulvruchtengebrek is nu definitief opgelost, want het dessert bevatte oa witte bonen. Het was allemaal lekker maar niet zo bijzonder.

Vanavond het laatste restje tabouleh.

Bistrokriel, komkommer  en kiprollade.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.