Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik had vandaag bij een uitstapje een heerlijke wafel met Nutella en slagroom, goddelijk!

Jynta1981 schreef op 02-08-2024 om 22:16:

Ik had vandaag bij een uitstapje een heerlijke wafel met Nutella en slagroom, goddelijk!

Als avondeten? Klinkt wel lekker!

Ik maak vanavond een paprikastoof en daarbij gaan gebakken aardappelen en wat stukjes pangafilet. 

Wij rijden straks naar een stad in Limburg, heb nog geen restaurant gereserveerd dus weet het nog niet. Kijken vanmiddag wel of we iets leuks zien.

Maak. Vanavond tapa"s: gehakt balletjes  in rode wijn, olijven, eendeborst,linsensalade, gevulde tomaat , gevulde eitjes, en gegrilde groene pepeers met zeezout.

gebakken aardappeltjes met spercieboontjes en rundersteak

Wij eten vanavond caesar salade. 

afrodite05 schreef op 03-08-2024 om 08:00:

[..]

Als avondeten? Klinkt wel lekker!

Ik maak vanavond een paprikastoof en daarbij gaan gebakken aardappelen en wat stukjes pangafilet.

Nee we hadden laat ontbeten, en dit was om 14u ofzo. Eerder lunch dus!

Vanavond wat vlees op de bbq (restjes), met aardappelblokjes en een salade met tomaat, komkommer en ei.

Als de eerste beste beginner met een sambalvinger in mijn oog zitten wrijven. Man, wat een narigheid. Echtgenoot raadde een nat kompres aan, maar dat werkt niet, want capsaïcine is niet oplosbaar in water. En een stuk banaan in mijn oog stoppen zie ik ook niet werken . Het wordt improviseren vanavond, met toch maar wat ayam pedis, chinese kool, gebakken eitje en rijst.

Capsaïcine lost op in vet Dewi. Dus misschien een compres met zonnebloemolie de volgende keer? Al weet ik niet je het daarmee uit je oog trekt hoor..

Ik kookte op een intens stom feestje waar men teveel eten had besteld voor mensen die ook nog deels niet op kwamen dagen. Gelukkig kon ik het behoorlijk goed downscalen allemaal maar erg leuk was het niet. Wel lekker avondeten aan overgehouden: kikkererwten-tomatenstoof met salade en geitenkaas en frittata. 

Wij zijn dus een weekend weg, gisteren lunch was voor mij een broodje caprese wat ok was en voor man een broodje kip teriyaki wat met teriyaki niks te maken had maar wel lekker was.
Toen zijn we aan de lokale bieren gegaan en avondeten was loaded fries en nacho's
Helaas ondanks goed bed veel te vroeg wakker, kunnen pas om 8:30 gaan ontbijten want dat moesten we gisteren al doorgeven hoe laat we dat wilden. Dadelijk eerst maar eens douchen.

yette

yette

04-08-2024 om 07:59 Topicstarter

Gisteren pastasalade op een verjaardag. 

Vandaag tomatensoep met kaasravioli en op tafel wat ciabatta, kruidenboter, nduja en olijventapenade. 

Wij wonen nu op mijn werk, leuk is dat altijd (doen we elk jaar als mijn baas op vakantie is) Vandaag een dagje niks gepland behalve een Pilatesles aan het eind van de ochtend. Denk dat we vanmiddag naar de stad gaan, beetje shoppen en terrasje en misschien ook wel in de stad eten. Nog even zien. 

Leuk, al die vakanties! Wij gaan volgende week toch nog een paar dagen, als het tenminste goed gaat met het appartement. De verhuurder had een fout gemaakt en ons een veel kleiner appartement gegeven dan wat we hebben geboekt. In elk geval een slaapkamer te weinig. Dus even zien of dat opgelost kan worden.

Ik heb vanavond een Griekse salade op het menu staan, met gebakken aardappeltjes en kipkluifjes. Man houdt niet van kluiven en daarom eten we dat eigenlijk nooit, dus voor het eerst sinds jaren maak ik dit.

Iemand nog tips wat te doen met kruidenboter? Ik kom elke keer weer tot de conclusie dat ik dat helemaal niet lekker vind... maar zonde om weg te gooien. 

afrodite05 schreef op 04-08-2024 om 09:41:

Leuk, al die vakanties! Wij gaan volgende week toch nog een paar dagen, als het tenminste goed gaat met het appartement. De verhuurder had een fout gemaakt en ons een veel kleiner appartement gegeven dan wat we hebben geboekt. In elk geval een slaapkamer te weinig. Dus even zien of dat opgelost kan worden.

Ik heb vanavond een Griekse salade op het menu staan, met gebakken aardappeltjes en kipkluifjes. Man houdt niet van kluiven en daarom eten we dat eigenlijk nooit, dus voor het eerst sinds jaren maak ik dit.

Iemand nog tips wat te doen met kruidenboter? Ik kom elke keer weer tot de conclusie dat ik dat helemaal niet lekker vind... maar zonde om weg te gooien.

je aardappeltjes er in bakken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.