Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Pasta pesto. Man is er niet, ik eet met dochter en zij kookt. Dit is haar favoriet. Man vindt het blegh  dus nu de kans om dit te eten . En dan hoef ik niet te koken.

De rest van de gekookte aardappels is gisterenavond laat omgetoverd tot een aardappelsalade, voor vandaag. Ik weet alleen nooit zo goed wat ik daarbij wil eten en vriendlief helpt ook niet echt want alleen aardappelen is een maaltijd volgens hem. Volgens mij lagen er nog spareribs in de vriezer en kwartels. Zoiets kan er wel bij. Lief is van de aardappeltjes, ik ben van het vlees/vis/vliegende dingen en mijn geweten is van de groente. Ik laat mijn geweten later vandaag wel iets bedenken. Pffft moeilijk hoor, iets bij een aardappelsalade. Misschien maak ik voor mezelf iets heel anders, want eigenlijk wil ik linzensalade. Ik kan pas iets bedenken als ik trek krijg, nu staat alles me tegen. Wel lastig als het uit de vriezer moet komen, zo’n laatste moment beslissing. 

Dat herken ik, ik kan echt niet bedenken wat ik wil eten met een volle buik!

Het is hier een feestdag; dus man en ik eten samen. Ik maak een chorizo rundvlees stofpotje, met een groene salade erbij.

En het is geworden: potje bietjes en gekookte zwarte linzen in vinaigrette, gewokte lamsoor+ui, gepofte pompoenpitten en gebakken paneer blokjes.

Vriendlief ontfermde zich over de volgende maaltijd, de aardappelsalade: hij bakte spekjes uit en knipte er bieslook overheen. En serveerde ijsjes toe. Mijn versie was een bolletje chocolade-ijs met een espresso en slagroom en hagelslag. Want dat laatste hoort niet op brood, dat hoort op cake en ijs!

Wij aten een K&k paella uit het koelvak van de Franse supermarkt. Was heerlijk. Voor de lusiknies een pak tomatensoep met stokbrood en kruidenboter. 
Lunch was een pannetje mosselen met gorgonzola op het strand 

Onze chique lunch was heerlijk! De chef was niet bang van een beetje smaak. Voor blokjes tonijn in een kokosmelk-citroengrassaus met basilicumcrème, gochuang en zoetzure komkommer, en hoofd was een prachtig gebakken rogvleugel met saus van gerookte aubergine, ricotta en tomatenrisotto met nduja. Echt knallers van gerechten. Een heel frisse chardonnay van eigen wijngaard erbij, ook erg lekker. Zeer geslaagd. 

Wij hebben een actief dagje vandaag. Vanavond worden het wraps met kip en roerbak groente oid en even in de winkel kijken voor een sausje oid.

hier vanavond bbq-en. vlees bij de slager diverse dingetjes, couscoussalade en watermeloensalade en eigengemaakte kruidenboter, stokbrood en mss nog een smeerseltje. 

yette

yette

02-08-2024 om 09:01 Topicstarter

Ik ga zo paneer maken voor badami paneer (met amandelen). Erbij boontjes, rijst en naan. 

Hier nog een keer mie met gewokte kip, maar vandaag met paprika, taugé en bosui. Oh en de restjes broccolistronk van gisteren. 

Ik heb bij picnic 2 Pinsa besteld en ndjua, moet verder nog even kijken wat ik erop ga doen. Loop straks wel even naar de winkel.

Het is hier wat rommelig qua menu. Ik heb een fruitsalade gegeten met een bakje pepitamix, die had ik net zelf gemixt en dat was nog een beetje warm  . Een avocadosmoothie (avocado, chocomel 0%, zout). Een bananenmelk (banaan, whey banaansmaak, melk, pureren maar). Een kopje uiensoep. Nog een bakje pepitamix.   

Ik schuif een pizza de oven in, want dat is zo'n heerlijk vehicuul voor dingen die op moeten: champignons, ham, paprika, noem maar op. Voor echtgenoot gaat er ook nog een eitje op en voor mij van die heerlijke griekse stijl zwarte rimpelolijven en ansjovis. Misschien nog een handje garnalen. En natuurlijk knoflook.

Ik haalde een diepvrieszak met aardappelschijfjes,  haricot verts en paddestoelen,  daar bakte ik een kipfilet bij. 
Lunch was doradefilet met slappe friet en een blaadje sla

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.