Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dolfje schreef op 31-07-2024 om 14:21:

[..]

Ik zou de kokosrasp door het gehakt kneden denk ik.

Ik was helaas te laat met ontdooien. Ik had voorgedraaide ballen, maar die liggen nu in kokosmelk te sudderen. Die kokosrasp mag nog een poosje langer in de kast blijven (zucht)... Maar toch bedankt voor het meedenken!

Roerbakmie.

Lief maakte courgettesoep. Met plakjes eigen droge worst, hard geroosterde pompoenpitten, een schepje Griekse yoghurt en geroosterd brood. Lekker. 

Wij hadden vandaag uiensoep (k&k uien uit de diepvries, scheut madeira, potje runderbouillon, opgeleukt met tijm en peterselie) en socca (kikkererwtenmeel, psylliumvezels, water, olijfolie, komijn- knoflook- peper- zout- kurkuma).


En later nog een lauwwarme salade met aardappelen (malta), sperziebonen, gestoomde lamsoor, augurk, rode uiringen, vinaigrette met mosterd, knoflook en ansjovis, plus gekookt ei plus tonijnsteak (diepvries 🎣 ).Oja en parmezaanse kaasflakes want kaas  en wat mayonaise. Oja… en pijnboompitten. Volgens mij ben ik niks vergeten op te schrijven maar soit. 

Ik had vandaag zin een een wat gezondere dag. Dus heb ik een stuk zalmfilet in de oven gestopt met dungesneden venkel, kerstomaatjes, champignons, een hoop knoflook en een laagje lekkere witte wijn. Alufolie erover en sudderen maar, 25 minuten op 200 graden. Het was perfect, ik ben zo trots als een aap. Voor echtgenoot een stukje aardappel erbij, en van de restjes maak ik morgen salade.

Yette, bedankt voor je pittensuggesties. Ik laat de zonnebloemen maar staan, en koop kant en klare. Ik heb helemaal geen fut voor langdurige pielklusjes.

ik zou vandaag de flammkuchen maken, maar die werd vervangen door een kipsaté met kroepoek en gebakken uitjes. En een aantal cola met homeopathische kruiden. Nu voldaan thuis en straks lekker op bed

Cola met homeopathische kruiden? Is dat een eufemisme voor iets?

Ik ga weer wokken: kip met noodles, broccoli en edamameboontjes met oa sojasaus en sesamzaadjes. 

yette

yette

01-08-2024 om 07:29 Topicstarter

Zuurdesempizza met garnalen en mascarpone. Van Crosta & Mollica, uit de vriezer van Picnic. Voor kant en klare pizza, best lekker. Ik doe er een handje rucola op. Dat het nog lijkt alsof ik m'n best heb gedaan om iets gezonds op tafel te zetten 

Moosey schreef op 31-07-2024 om 23:21:

Cola met homeopathische kruiden? Is dat een eufemisme voor iets?

Cola met beerenburg  

Donderdag dus eet tussendoor op het werk, heb wel pauze maar om 16:30. Neem weer gerookte kip en komkommer mee.
Man maakt weer noedels mee curry en kip. Groene curry dit keer.

Ik meld me ook weer eens! Wij zijn al een ruime week op de camping en aten:
Spagetti met meegebrachte diepvriessaus
1x bbq met vrienden
1x broodje hamburger van de bbq met komkommer, tomaat, gesmoorde ui en een gebakken ei
Pasta met spinazie, champignons en hamblokjes
Skottelbraaiprutje met aardappelblokjes, gemengde groente en kip
2x uit eten
1x uit lunchen, laat, dus stokbrood met kaasjes voor de liefhebber

Ik vergeet nog wat, maar weet het niet meer.
Vanavond maar weer eens uit eten denk, prima restaurant hier op de camping! En regenachtige dag voorspelt, dus makkelijk.

Fijne vakantie Jynta!

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 07:39:

[..]

Cola met beerenburg

Juist

Wij gaan vandaag chique uit lunchen, dus vanavond nog maar even zien

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.