Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

29-07-2024 om 15:20 Topicstarter

Gefeliciteerd, Dite! 

Wij eten vandaag krieltjes uit de oven, een vegetarische schnitzel en een flinke bak salade met appel, pompoenpitten en feta. 

Van harte Afro! Eet lekker straks.

Hoe doe jij dat eigenlijk, Yette, met die zonnebloempitten? Pel je die eerst? Ik heb hier miljoenen zonnebloemen voor de deur staan, dus ik wil het wel eens proberen.

Het is hier zo heet, dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om te koken. Het is ook veel te heet om te barbecuen. Ik denk dat ik me beperk tot couscous met opgeleukte pittige ratatouille (uit blik). Dagje geen vlees, ik denk dat we hier echt wel genoeg aan hebben. Of zou tonijn hier lekker door zijn (ook uit blik )? Ik twijfel.

Gefeliciteerd Afrodite......Het is hier snikheet...  En ik maak het me makkelijk vanavond: ik maak. Wienerli im teig... Knakworst in een jasje van bladerdeeg met mosterd.

gevulde ravioli met jonge velďertjes en gebruinde boter met ui en knoflook.  

een gezondere variant van de kapsalon. Zelf  patat gesneden van zoete en gewone aardappel. Kruiden en in de oven, kipfilet er bij en als het gaar is nog beetje kaas er over. Frisse salade er over en heerlijk makkelijk maaltje 😉

Ik heb vast een bakje pastasaus uit de vriezer getrokken. Ben in de tuin zoveel mogelijk aan het voorbereiden voor een klus, er komen twee jonge gasten de laatste afschuwelijke bouwsels (of nou ja, het ene is een zeecontainer en daar tegenaan is een schuurtje geplakt) van de vorige bewoner slopen en er een mooi nieuwe schuurtje annex houtopslag voor in de plaats zetten. Superfijn natuurlijk, maar ze willen ineens een week eerder beginnen dus loopt mijn opruimenschema spaak. En dat nu net met die hitte. En allemaal gedoe met waar de afvalcontainer dan moet staan.. nou ja, het komt allemaal wel goed en ik ga vanavond nog zoveel mogelijk doen en dan morgenochtend vroeg. Want morgenmiddag is t ook echt geen sjouwweer..
Maargoed, pasta met rode saus dus En als ik puf heb bak ik er nog wat courgette bij. 

Succes met sjouwen Moos! Het is warm zeg, niks van gemerkt met de hele dag binnen zitten.  
Ik vond in de vriezer een bakje Mexicaanse bonenmix. Vriendlief deed boodschappen zodat we nu ook crème fraiche en tortillachips erbij hebben. En ijsjes En de avocado was écht waar eetrijp, dus die erbij in een salade met kerstomaten en komkommer. 

Ik leef met je mee Moos, verbouwen is een gruwel met deze temperaturen. Zeker als ze het schema omgooien! Ik zat vorig jaar met ongeveer hetzelfde probleem toen ze hier de airco kwamen aanleggen, maar daar pluk ik nu de zoete vruchten van.
This too shall pass...

Sterkte, Moos. Heb je nog een beetje wat kunnen doen?
Hier ook deze week werkvolk over de vloer, lang op gewqcbt maar dat ze in mijn vakantie zouden beginnen vind ik eigenlijk helemaal niks...en had ik ook niet verwacht. Maar ja.  

Hier had ik eenpans/makkelijk eten afgelopen week. Dus veel pasta in allerlei variaties, veel salade, een keer vissoep...en ook soms uitgebreide borrelhapjes-diner. Camping-eten, laten we het daarop houden. Ik was niet altijd de chef, dus ik heb een peulvruchtengebrek opgelopen . Ik weet nog niet hoe ik dat morgen ga oplossen. Want de sperziebonen zijn ook in de aanbieding...oh, ja, ik heb het denk ik bedacht: zwarte bonenburgers met aardappel uit de oven of misschien friet of krieltjes en sperziebonen. Dat lijkt me lekker.

Sperziebonen kun je ook opvatten als peulvruchten op zich Maar dan is dit inderdaad wel echt een mooi peulvruchteninhaaldiner. 
Ja, nog lekker veel gedaan! Als het lukt om bijtijds op te staan morgen krijg ik het in de ochtend wel af denk ik

Dat is fijn dewi, dat je airco hebt! Heerlijk met deze temperaturen,  hier was het vandaag 39. Dus het grootste deel van de dag in en naast het zwembad doorgebracht.  Succes moos! Even bikkelen en dan wordt het straks heel mooi.

Wij aten uiteindelijk bij een leuk restaurantje. Ik had een assiette fraicheur, een bord met sla, gegrilde groenten en burrata met pesto.  Er zat ook nog wat gedroogd rundvlees bij. 

39 graden! Poe hee. Blij dat ik hier zit

Bedankt voor de felicitaties! We waren vanaf een uur of 5 begonnen met de hapjes, maar kregen lang niet alles op. Van een deel heb ik alvast wat pastasaus gemaakt, een deel komt vanavond in een iets andere variant terug. De aardappeltjes schuiven door naar later en de olijven komen tussendoor wel een keer op. Vanavond eten we broodjes (Italiaanse bol) hamburger met een salade van o.a. tomaat, paprika, kikkererwten, komkommer en feta. Met op de hamburger een lik aioli erbij.

Het dagje campingbezoek/waterpret gaat vandaag niet door, dus ik moet nog even kijken of ik met zoon weer naar een waterplas ga of dat ik hem in de tuin met een badje laat klooien. Gisteren aan de plas hadden we een afwasteil met een paar flessen water mee (hij drinkt nogal eens van zijn speelwater, dus we wilden niet het water uit de plas gebruiken). Meneer klom dus mooi die teil in en ging er met z'n billen in zitten. Paste precies, haha. Leukste afwas ooit 

afrodite05 schreef op 30-07-2024 om 06:10:

 Met op de hamburger een lik aioli erbij.

Ik eet komkommer en gerookte kip met lemon pepper op het werk.
Man heeft curry.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.