Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dat klinkt alsof je op kookgebied weer de oude bent toetie!

Wat een avontuur yette! Hier zou de vader ook niet te genieten zijn na zo'n avontuur. 

Als alles volgens planning verloopt eten wij vanavond chili con carne uit blik met guacamole en nacho chips

Ik ga vanavond spinazierisotto maken. Straks man even vragen of hij er vlees bij wil. Zoon en ik kunnen een stukje zalm delen.

Friezinnetje schreef op 28-07-2024 om 09:09:

ik maak vanavond Flammkuchen. Met wat dun gesneden courgette, ui, cremefraiche en kaas.

Lekker dat hadden wij gisteren.

We hebben sowieso nog een grote kom soep. Dadelijk maar eens bedenken wat nog meer en naar de winkel gaan en ook meteen even voor morgen want dan ben ik ook pas om 18:00 uur thuis dus het moet iets makkelijks zijn.

Wij gaan voor het eerst dit jaar barbecuen. Of het was geen weer óf een van ons gezin had avonddienst.  Nu allemaal  thuis en goed weer dus we nemen het ervan.

Ik maak vanavond pizza... deeg is al klaar,moet nog uitgerolt worden, en ik heb zalm, kappertjes,ansjovis, ham, paprika, spinazie,en champignons om er op te doen...

Ik maak quesadillas met volkoren wraps en chorizo en kaas ( duh). Erbij een zelfgemaakte tomaten salsa.

Dochter en ik gaan naar de Italiaan aan het strand, 

Vanavond de pastarestjes van gisteren, met (denk ik) wat bleekselderij met blauwe kaas. Morgen misschien de barbecue naar boven sleuren, maar het wordt (net als in Nederland geloof ik) heel warm. Ik weet nog niet of ik zin heb om marinade voor de saté domba te maken, maar ik kan het ook simpel houden met kipspiesjes met paprika en champignons, gehaktdingetjes en boudin blanc, en excuussla.
Vanmiddag heb ik het stokbrood van gisteren opgemaakt met mijn tomatenprutje (bruschetta van gemaakt met heel veel knoflook en olijfolie, geroosterd in de grillpan), en echtgenoot was helemaal blij.

afrodite05 schreef op 28-07-2024 om 10:47:

Ik ga vanavond spinazierisotto maken. Straks man even vragen of hij er vlees bij wil. Zoon en ik kunnen een stukje zalm delen.

Man koos voor een frikadel... Met American frietsaus 

yette

yette

28-07-2024 om 21:24 Topicstarter

Ik heb een dönerschotel besteld. Morgen weer koken! 

afrodite05 schreef op 28-07-2024 om 20:25:

[..]

Man koos voor een frikadel... Met American frietsaus


Nou, vandaag dus zelfgemaakte tapas vanwege de trouwdag. Ik ga champignons en grove stukken courgette grillen, ik heb k&k knoflookgarnalen, olijven en een zag een bakje Spaanse tortilla dat ik wilde uitproberen en daarnaast ga ik gehaktballetjes in tomatensaus maken (albondigas?), een tomatensalade met bosui en patatas bravas. Bij wijze van alcoholvrije "sangria" heb ik een flesje granaatappelfrisdrank gehaald. Oh en als man het te weinig vlees vindt, kan hij nog kipnuggets in de airfryer gooien, daar zie ik hem wel voor aan. Na 14 jaar samen waarvan 4 getrouwd, heb je elkaar wel leren kennen 

Gefeliciteerd Afrodite!

Ik ga zo naar mijn werk en bij terugkomst vanavond gaan er groenteballetjes en mini krieltjes in de airfryer en sla en tomaat erbij. 

Gefeliciteerd Afrodite! 

Wij gaan vanavond uit eten want morgen door naar de volgende bestemming. Het is hier heel erg heet vandaag dus ik weet nog niet waar we gaan eten, op de camping (eten is mwah), ik het dorp, toch wel een kwartier lopen door de hitte of ergens met de auto heen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.