Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Man een dorade uit de oven, ik en kleinzoon kip-cordonbleu met snijbonen in tomatensaus en ik denk gebakken aardappeltje erbij

oh Haas, wat een verhaal. Dat overkomt je 1 x en de volgende keer check je 4 x van tevoren of ze echt open zijn. Been there, done that

At gisteravond bij mijn ouders. Mam had bami met pittige gehaktballetjes, een gebakken eitje en lekkere pindasaus gemaakt.

Zometeen wordt het Chili sin carne met veel guacamole

ik eet nasi met kroepoek en gebakken eitje. Mss nog een beetje pindasaus erbij, die ik dan zelf even moet maken

yette

yette

26-07-2024 om 22:03 Topicstarter

We zouden uit gaan eten, maar hebben onszelf klemgereden op een prachtige plek en geen zin om dat vandaag op te lossen. Dus pizza besteld. 

De plek: fantastisch! Ik heb tijdens onze terugreis een nachtje een huis gehuurd. Vier slaapkamers, twee badkamers, vanaf het bovenste terras kan je enorm ver kijken - ik zie de Mont Ventoux! En beneden is een heerlijk terras met grote tafel onder de (helaas bijna uitgebloeide) blauwe regen. En een flink zwembad. Lekker luxe na dat wildkamperen 
Het klemrijden: dit huis blijkt helemaal bovenop een berg aan het eind van een doodlopende weg met haarspeldbochten te liggen. Achter 'ons' hek, is krap plek voor 2 auto's. Ik kwam eerder aan en belde meteen met De Vader dat hij hier met zijn auto (klein, automaat) met de tenttrailer erachter, in de problemen zou komen. Keren mèt aanhanger gaat niemand hier lukken. Zéker niet met nòg een auto erbij. Da's zonder aanhanger al een uitdaging. Wilde hij zelf zien. Kwartier later: vette stank van een oververhitte auto, doordraaiende banden, zwarte strepen op de weg. En toen stond hij stil. Achter mijn auto. Nog 40 cm en ik kan eruit, maar hij kan niet meer vooruit. Het is te steil om vanuit stilstand met zijn auto te doen. 

Never a dull moment met die man. Vandaar de pizza. 

De bezorgster reed weer achteruit de berg af tot ze bij een haarspeldbocht kon keren 

Nou ja, we lossen het morgen wel op. Achteruit met de aanhanger tot die haarspeldbocht? Loskoppelen. Kar met 4 man tegenhouden. Auto keren. Vast koppelen?  

En anders blijf ik 

Wat een vakantieverhalen Haas en Yette! Wij zitten nog in ons luxe verblijf aan het water. Beiden zonder al te veel energie, dus de vriezer raakt steeds leger. Ik vond er broodblokjes (heb ik opgebakken tot grove croutons) en dat werd samen met veldsla/rucola, gebakken paneerblokjes en bietjes (pot) een salade. 
Ook uit de vriezer een bakje coq au vin, dat aten we met Braziliaanse kaasbroodjes, eveneens ingevroren.

Nog even en ik kan ‘m schoonmaken, zo leeg raakt dat ding. Mijn vriendlief ziet echter steeds meer kansen om er ijsjes in te stoppen. Schijnt heel Fins te zijn, ijs eten, te pas en te onpas. Althans dat beweert hij natuurlijk: alle rare gewoontes zijn ‘cultuur’!

dan heb ik ws ook wat Fins bloed in mijn aderen stromen. Ik kan ook altijd wel ijsjes eten. En gewoon waterijsjes het liefst. Vandaag weer een pak Friese Koe Frambo-lollies gekocht. Zo lekker! Vroeger zat er zoveel kleurstof in, dan kon je dat er uit zuigen. Dat is nu niet meer zo. En maar 60 kcal. En ik eet ook echt het ijs, ik slik niet. 

Mooie verhalen weer. Ben benieuwd of je daar ooit wegraakt, Yette!

Ik ga vanavond mijn favoriete rijstsalade met zwarte bonen maken, met koriander en bosui. Toprecept van Jamie Oliver. Ik maak standaard teveel, want dat restje claim ik als lunch voor de volgende dag. Zou het elke dag wel kunnen eten. Voor erbij gooi ik kip met tomaat en ui in de oven, met nog wat chiliflakes ofzo. 

Wij hebben nog soep van gisteren en ik laat man straks de ingrediënten halen voor een flammkuchen. Ik moet nl straks werken.

Wat een toestand yette! Klinkt wel als een fantastisch verblijf waar jullie zitten,  zo te lezen kan je daar ondanks de uitdaging nog wel van genieten.  Ik hoop dat jullie het goed en veilig opgelost krijgen!

Wij aten gisteren pizza op de camping,  die was matig. De bodem kwam uit een fabriek. 

Vanavond wordt het chili con carne uit blik of een broodje hamburger met friet en salade

Vanavond komt er bezoek: we hebben net alle parasols open gezet,want het word 30+ graden. Man maakt adana kebap, en kalfsvlees van de gril.Ik maak een griekse salade, en een perzik tomaten salade met pepermunt en feta. Toetje word ijs met vers fruit.

Ik wil eigenlijk wel bij Ted eten 

Vandaag eten we broodje hamburger van de bbq, met friet gehaald bij het camping restaurant. Met tomatensalade. En voor man en mij tabouleh erbij 

yette

yette

27-07-2024 om 22:19 Topicstarter

We zijn (helaas!!!) weggekomen De Vader moest inderdaad achteruit bergafwaarts met de kar. Onderweg 3 lastige bochten. Elke bocht een paar keer insteken. Vier man voor de aanwijzingen. Bij de haarspeldbocht moest hij achteruit de berm in om te keren. Best spannend. De Vader was aan het eind van de exercitie niet zo gezellig meer 

Anyway. Gelukkig rijden we niet samen  

Ikzelf kon vervolgens gewoon mijn auto keren en vooruit die berg af   

Nu bij Nancy in een hotel. Gegeten bij een café-restaurant: lekkere salade, prima kipschnitzel. Maar ook een heel saai sausje en slappe friet. 

Morgen nog ruim 500km. 

Ik heb zowaar gekookt: linzenschotel met groene groenten (broccoli, brandnetel, lamsoor, spinazie, sugar snaps, ui) en ‘pesto’ van walnoten met munt-basilicum-knoflook-komijn. Chili-olie er overheen en een zakje met geroosterde kikkererwten voor de ‘crunch’. Die vielen tegen, want ik had ze niet zelf gemaakt. Echt hoe moeilijk kan het zijn om zoiets kant en klaar een beetje lekker te maken?! Ik miste heel erg wat hartige yoghurt erbij, dus dat stond ik halverwege de maaltijd nog te maken 
De overgebleven groen-ten gingen door een ovenomelet (met eieren, de ‘pesto’, peper zout en kurkuma). Daarop nog wat gehalveerde gele kerstomaten en geserveerd met achterham en groene asperges erin gerold. Die asperges was ik nog vergeten namelijk. Ik had zin in veel groen.

ik maak vanavond Flammkuchen. Met wat dun gesneden courgette, ui, cremefraiche en kaas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.