Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ohhh..lamskoteletjes, merguez...ik doe toch iets verkeerd. 
Hier vegan vanavond, een salade met linzen, artisjokharten, tuinbonen, doperwten, rode ui, paprika. Het is bijna klaar! 

Wij hadden vanmiddag op het terras een bierproeverijtje met bitterballen en toen we thuis kwamen heb ik een flammkuchen gemaakt met prei, rode ui, rul gebakken gehakt met nduja. En kaas want

Op onze pasta zat overigens ook kaas 
Is er eigenlijk iemand in dit topic die niet van kaas (op wat voor manier dan ook) houdt?

afrodite05 schreef op 07-09-2024 om 20:08:

Op onze pasta zat overigens ook kaas
Is er eigenlijk iemand in dit topic die niet van kaas (op wat voor manier dan ook) houdt?

Dan hoort die hier niet thuis 

grrr heel bericht getypt plaatst hij het niet.

Nou vandaag wordt het een gado gado-achtige salade met sateetjes van de slager. Heb nog een fles pindasaus die op moet nl. Gekookt ei erbij en dan morgenvroeg bak ik de laatste eieren met cottage cheese want heb dat ook nog in de koelkast. Dan is het volgens mij wel ver op allemaal.
Morgenavond gaan we uit eten.

Ik maak vanavond een nacho ovenschotel met gehakt, tomatenpuree, bonen, courgette en creme fraiche. Kaas hoef ik niet te vermelden, toch?   
Bedenk me alleen net dat ik niets voor zoon heb bedacht... Straks eens in de diepvries kijken voor hem. 

Hier maakt vriend spareribs op de bbq, erbij patat denk ik en een salade. Hij mag het zelf allemaal regelen 😅
Ik ga zo een takke eind hardlopen en verder doe ik vandaag niet zoveel 😁

Dolfje schreef op 07-09-2024 om 23:15:

[..]

Dan hoort die hier niet thuis

Ah oke. Tot ziens dan

Dolfje schreef op 07-09-2024 om 23:15:

[..]

Dan hoort die hier niet thuis

Nou, een boterham met kaas zul je mij niet zien eten. En een kaaswinkel ga ik ook niet in, die lucht vind ik niet te doen. Qua Nederlandse kaas lust ik het alleen gesmolten, lekkere buitenlandse kaasjes lust ik dan weer wel in een salade of op een toastje ofzo. En blauwe kaas, dat is ook niks voor mij. Dus ik ben voor jullie wel een kaas-zeur 

Wij eten vanavond geen kaas trouwens. Maar wel een satéschnitzel (vegetarisch), sperziebonen en 2 restjes aardappelen uit de vriezer en wat frietjes uit de vriezer, allemaal opgebakken. Ruimt lekker op.

Morgen gaan de frutjes en ik op schoolkamp 

ik ben weer begonnen om mijn vriezer te vullen met halfklare maaltijden. De pastasaus, wrap/chiliconcarne en nasi/bami zijn al klaar. Nu nog curry maken en mss nog wat anders. 
Vanavond eet ik denk ik uiensoep met wat foccaciabrood of zo

Kip uit de oven, met patat en een tomaten mozzarella salade....

Dolfje schreef op 08-09-2024 om 08:09:

Morgenavond gaan we uit eten.

Wat een opluchting, iemand die weer eens normaal 'uit eten' zegt, in plaats van dat onnozele 'uiteten'. Ik weet dat het verspilde energie is en dat taal "leeft", maar het irriteert me mateloos . Dank Dolf!

Voor vanavond weet ik het nog niet, maar ik begin erg veel zin te krijgen in iets met kaas. Daarmee kan ik alle kanten op, want ik heb Franse Gouda in huis, Leerdammer, oude Gouda, geitenkaas, Comté, chaumes en boursin. Hmmm, iets met geraspte comté lijkt me wel wat. Daar kan je ook allerlei restjes groente onder verstoppen. Ik denk dat het een ovenschotel gaat worden.

zo, koken klaar: 5 x pastasaus, 5 x nasi/bami, 3 x chili con carne, 5 x kip kerrie djawa, en 4 x kip ketjap. alles in de vriezer, voorraad weer aangevuld. 

Oh ja, het zondagslunchhapje op deze koude dag (het is hier maar 15 graden) is peer uit de oven met blauwe kaas (had ik ook nog ) en gehakte amandelen. Beetje tijm en zwarte peper erover. Morgen gaan we weer braaf zijn.

Vrijdag had man broodje pulled chicken gemaakt met coleslaw.  De kip had hij helemaal zelf klaar gemaakt,  voor zijn doen best een werk. Ik vond het wel ok maar niet heel erg bijzonder. Te zoet naar mijn smaak.

Gisteren waren we een dagje op pad en dat sloten we af met uit eten (dewi 😉) bij een all you can eat tapas restaurant.  Waren lekkere gerechtjes allemaal, niks bijzonders maar wel prima. En hetvwas gezellig. 

Vanavond maak ik tomatenrisotto met chorizo 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.