Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Het werd gisteren een AVG-tje. Broccoli,  aardappelblokjes uit de airfryer en gemarineerde kippendij.
Vanavond zorgt man voor het eten 

Vandaag hadden we een salade van aardappels, rettich, rozijnen, blauwaderkaas, peer, walnoten en waterkers. Met kipfilethaasjes. 

En verder een salade van avocado+tomaat+komkommer met vooral veel knoflook en chilipepers. Met nog een paar kipfilethaasjes. En een zwarte bonendip met evenzoveel knoflook en chili en we dipten met tortilla chips. Yum. 

Ik bouw een pot Patak's tikka massala om tot iets eetbaars (veel djinten, ketoembar, knoflook en vooral chili erbij), met garnalen, veel broccoli en Chinese kool en gewoon rijst. Niet heel erg opwindend, ik probeer voor het weekend iets leukers te verzinnen. Ik heb wel goede ideeën, maar ik probeer de laatste week erg op gezond en weinig calorieën te letten na de afgelopen paar apéro-rijke weken. Op mijn leeftijd vliegt het eraan en gaat het er bijna niet meer af. Op zich vervelend, maar ik wil voor geen goud mijn diabetes terug !
Ik ben totaal ongeschikt voor kha, hoewel ik dat maar zeer met mate binnenkrijg, maar ik moet wel letten op mijn eiwitten.

Wat ik er wel in hou: onze zondagslunch. De zondag is mijn zondedag, daar genieten echtgenoot en ik buitensporig van, al komt het nog niet in de buurt van een Franse 3-gangenlunch. Gewoon wat beter aangeklede baguette tradition, wat kaas en paté en andere charcuterie, eitjes en iets van meloen met ham, peer uit de oven met blauwe kaas of een uitgebreide salade. En natuurlijk een glaasje wijn erbij . Als we het erg bont maken wel 2.

Het je de tomaten droog binnengekregen, Yette? Hier is het weer ook waardeloos, helaas.

Ik maakte vandaag roti. Of nou ja dat is waarschijnlijk vloeken in de kerk, want met wraps 😅 Ik gebruik tegenwoordig de massala kruiden van Jonnie Boer, die vind ik erg lekker!
Hele gezin vind dit erg lekker, dus dankbaar kookwerk!

Morgen eet ik op een feestje en de meisjes eten samen patat en snacks uit de airfryer.

Volkoren pannenkoek

Ben weer thuis, maak een entrecote met komkommer salade met kikkererwten,granaatappel pitten,en feta.... 

Was vandaag de hele dag met een vriendin op stap, toerist uithangen in een andere stad. Leuke dag gehad. Liep nog langs Comptoir Libanais Moosey, maar toch maar niet gestopt . Lekker op een terras geluncht, had zuurdesembrood met vitello tonnato en flink wat sla en rauwkost. Zat goed in elkaar.
Bij thuiskomst had lief besloten het weekend en deze mooie zomerse dag te vieren door een hapjestafel samen te stellen: toastjes met kaas of avocadopuree (avocado, feta, zongedroogde tomaat, citroensap), kleine loempiaatjes, pigs in a blanket, samosa's, dat soort dingen. Niet al te gezond maar heel lekker en gezellig. Toe baklava

Wij eten vanavond een simpele pasta met tomatengehaktsaus. Ernaast gebakken champignons, komkommer en tomaatjes en een restje broccoli van gisteren.

Ik moest mijn plannen wijzigen. Ik had Chinese aubergines maar die heb ik te lang laten liggen want ze besloten allemaal tegelijk te gaan rotten. Nou zeg 

Ik maak lamskoteletjes en sla met vinaigrette en gepofte zoete aardappel met kruidenboter. 

En verder wil ik ‘iets’ met mijn kimchi en gebakken eieren. Zonder aubergines in misomarinade dus. Grrrr. Ik denk dat het een restje rijst wordt met ui en tomaten. 

Lief eet vanavond bij een vriend. Maak een makkelijke maaltijd voor ons drie, pasta met saus van rode pesto en kruidenroomkaas, met spinazie en tomaatjes. En gepofte pitjes voor de crunch. En natuurlijk Parmezaanse kaas .
Voor toe maak ik sinaasappelbavarois.

ik heb net een prutje gemaakt van lamsgehakt, paprika, prei en champignons en daarvan gaat een deel in de vriezer en ik doe er couscous bij voor vanavond. 

yette

yette

07-09-2024 om 12:18 Topicstarter

Dewi-Sri2 schreef op 06-09-2024 om 18:41:

(...)
Het je de tomaten droog binnengekregen, Yette? Hier is het weer ook waardeloos, helaas.

Lang niet allemaal. Ik was gaan lopen, omdat dat sneller is en de zwaluwen al omlaag doken. Gewoonlijk rij ik er lekker lui naartoe, want het is best een klim via stapstenen langs een rotwandje. Maar ik heb één tas (17 goed rijpe joekels) gered en tot 2 liter saus verwerkt. Er hangt nog 6 keer zoveel, bijna rijp en groen. Hopen dat de schade meevalt. Het zijn 14 planten, beetje jammer dit. 

Vanavond waarschijnlijk dolma's, merguez en ... een tomaat 

ik ben kip braadsticks aan het bakken voor morgenavond. En ook voor vanavond. En ik bak later in de kip jus wat er overblijft na het bakken wat courgette( halve) de andere helft is voor morgen.

Ik had het nodige over van de tikka masala garnalencurry van gisteren. Dat heb ik met de lunch lekker voorgeschoteld aan echtgenoot, dus hoef ik vanavond niet te koken, jippie. Er zijn zo van die dagen dat ik helemaal geen zin heb om te koken en ook geen zin om warm te eten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.