Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik las een artikeltje op Linda over de Franse apero en  vanaf 7 september elke zaterdag een programma daarover om 21:00 bij 24Kitchen. Kunnen Dewi en Yette kijken of het een beetje klopt 

Haha, even fact-checken! 

Ik ben blij dat ik dit weekend 2 schalen lasagne had gemaakt. Man heeft er vanochtend een uit de diepvries getrokken en toen ik vanmiddag zoon haalde, had hij de oven voorverwarmd. Dus toen wij thuis waren kon de boel zo de oven in, even spelen en tafel dekken et voila! Top. Dus note to self: vaker ovenschotels voorbereiden voor dit soort dagen. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-09-2024 om 18:06:

Ik las een artikeltje op Linda over de Franse apero en vanaf 7 september elke zaterdag een programma daarover om 21:00 bij 24Kitchen. Kunnen Dewi en Yette kijken of het een beetje klopt

Ik had het al in de planning staan. Ik ben geen Kennis-fan, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het programma.

Indiaans,

Ik vind dunne pizza's eigenlijk niks aan. Julia Roberts zat ze net in een film te eten op tv. Ik was een jong kind toen ik voor het eerst een stuk pizza at, bij een kraampje in Italië. Het was een dikke pizza, een part, gesneden uit een plaat pizza's (zoals een stuk boterkoek), rechthoekig met een bijna twee cm dikke bodem en er zat alleen tomatensaus en kaas op, maar hij had wel die typische Italiaanse smaak. Het duurde toen nog een poos voordat ze in Nederland te koop waren.

De laatste die ik ooit heb gekocht was de Amerikaanse pizza van dr Oetker.  Maar hier in Nederland vond ik ze toch anders smaken. Daar was het een soort boterham. Die dunne heb ik nooit leren eten.

Vandaag komt de appie met de nieuwe boodschappen. Vanavond dus verse sperziebonen met krieltjes en kip die gemarineerd is als kebab. Nog even kijken wat handiger is: krieltjes in de airfryer of gewoon in de pan.

uit mijn werk naar een verjaardag waar ik ws eet. Wat, dat is een verrassing, maar ik verwacht iets makkelijker bv een broodje hamburger

Man heeft het laatste bakje groene curry en ik moet nog even kijken wat ik meeneem, heb dacht ik nog een komkommer dus dat met gerookte kip in stukjes denk ik. 
Morgen eet ik alleen want man heeft personeelsfeest, ga niet uitgebreid koken voor mezelf maar heb nog geen inspiratie. Maar soep en een broodje is zo gemaakt en altijd goed wat mij betreft. En morgenmiddag begint de vakantie, wil morgen al een hoop in huis doen zodat we zaterdag iets leuks kunnen gaan doen en zondag inpakken en dinsdag gaan we weg. 

Waar gaan jullie heen Dolf?

ik at gister bij Comptoir Libanais, tussen werk en een concert door. Had beter een patatje kunnen halen (dat was mijn eerste gedachte, maar ik had genoeg tijd om wat uitgebreider te eten) Saaie linzensoep, fattoosh die vooral uit sla bestond, de baba ghanouj was wel lekker. Gelukkig was het concert daarna wel mooi en was het leuk om een heleboel mensen uit mijn vorige professionele leven weer even te spreken  

Vanavond moet ik voor een klein clubje koken op werk. Heb nog niet bedacht wat. Misschien haal ik een grote bak aardappelpuree uit de vriezer en serveer ik daar een rest coq au vin bij. Of misschien maak ik risotto. 

Wat een fijn vooruitzicht Dolfje!
@Moosey: comptoir Libanais kende ik niet, ik hou wel erg van Libanees eten dus ik snap dat je dacht 'beter dat dan een patatje'. Jammer dat het zo tegenviel.

Vanavond wilde ik eigenlijk warme pasta eten, maar de frutjes riepen vanwege het voorspelde warme weer enthousiast om pastasalade. Nou dat is ook prima. Hun voorkeur heeft pastasalade met avocado, komkommer, tomaten, honingmosterddressing, spinazie, gerookte kip, spekjes en pijnboompitten. 

2 weken naar de zon in Spanje Moos. Zelfde plek en zelfde hotel zelfs. Het hotel is niet heel bijzonder of luxe maar leuke omgeving.
Zo'n zin in, morgen email van werk van telefoon en alle werk appgroepen archiveren dus daar geen prikkels meer van.
Net al bezig geweest met huishouden dus ga ik nu aan de Griekse yoghurt met zelfgemaakte granola. Man eet dat voortaan ook bijna elke dag dus het is alweer bijna op dus na de vakantie weer nieuwe voorraad maken.

yette

yette

05-09-2024 om 13:31 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-09-2024 om 18:06:

Ik las een artikeltje op Linda over de Franse apero en vanaf 7 september elke zaterdag een programma daarover om 21:00 bij 24Kitchen. Kunnen Dewi en Yette kijken of het een beetje klopt

Wat leuk! 

Maar ik heb hier geen tv! Sterker nog, ik heb geen electra en zelden 4G    Dus dat moet wachten tot ik terug ben. 

Vanavond salade met tonijn. Weet nog niet of ik er voor de volledigheid nog koolhydraten bij eet, daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. 

Ik had een k&k linzenbowl van every foods en daar nog wat feta over verkruimeld. Ik wil wel mijn kaasverslaving in stand houden namelijk. 

62bf8df31869d23b0a82140113391c8830452e0a-1625x1625.jpg?w=1625&h=1625&auto=format

En verder een salade geflanst van ijsberg, grove broodcroutons, gekookte eitjes, kalkoenspekreeepjes, komkommer, uiringen en een mayo/yoghurtdressing. En parmezaanse kaasflakes. Want kaas 

yette

yette

06-09-2024 om 11:24 Topicstarter

Ik maak een snelle ragout van champignons en truffelsaus. Met een stokbroodje en salade. 

Straks tomaten (coeur de boeuf 💜) oogsten, want het gaat vanmiddag en zaterdag flink regenen. Daar kunnen ze niet zo goed tegen. Ik heb nog een paar weckpotten staan, kan ik mooi saus inmaken. 

Shit! Ik hoor onweer in de verte, dus ik ga NU 

Hier een simpel AVG'tje. Broccoli met gekookte aardapppelen en een hamburger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.