Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


hier wordt het iets met zoete aardappel, een kiphamburger en salade. 

Hier kip kerrie met sperziebonen en rijst.

Morgen thaise rode curry met broccoli, sugersnaps en champignons. En veel koriander voor mij!

yette

yette

03-09-2024 om 18:05 Topicstarter

Ted68 schreef op 03-09-2024 om 10:24:

Hier een groet uit de vakantie: en hier kook ik dus niet...Man maakt iedere dag welverse pasta,en daar komt iets bij van de gril... Ikmoet alleen maar de afwasmachine in ruimen

Lekker! 

Wil je met ons delen hoe je aan zo'n man komt? 

Niet dat ik op zoek ben, maar De Vader ruimt niet/amper achter zich op en als hij verse pasta heeft gemaakt, ziet de keuken eruit alsof The Swedish Chef is langsgeweest. En dat hij de opnames ook nog eens 5 keer over moest doen ... 

Ik kom er dan dus echt niet met alleen de vaatwasser inruimen en word daarom nooit zo enthousiast van dergelijke plannen

Hier straks dus pizza. We gaan naar een door vrouwen gerunde vegetarische pizzeria waar ik vaker ben geweest. Ze maken fantastische zuurdesembodems en alles is biologisch en lokaal geproduceerd. Verheug me erop 

Fijne vakantie & groet uit de Bourgogne! 

gebakken aardappelen,  van de overgebleven gekookte aardappelen van zaterdag.  Bakken in airfryer.
Spekbonen.  Zowel aardappelen als bonen uit tuin ouders. 
Gehaktbal van koe van kennissen 7 km verderop. 
Gehaktballen heb ik laatst tientallen van gemaakt en dus ingevroren.  Hetzelfde met de spekbonen waarvan ik laatst ook kilo's kreeg. 
Gemengde salade van 5 soorten sla van de AH,  aangevuld met tomaatjes en komkommer uit eigen tuin.  Dressing iets van olie azijn en honing.  Feta walnoten.  De salade regelt eega.  O en bij dit geheel perenmoes naar wens.  We kregen gisteren van vrienden 5 kilo handperen en 8 kg stoofperen. De oogst van hun bomen is enorm dit jaar. De rijpe handperen tot moes verwerkt.
Toetje: kies maar uit de yoghurtsoorten en gooi er maar jam,  fruit,  moes,  muesli naar wens doorheen.
Zoon kwam net terug van 23 km fietsen van campus Groningen door Onlanden.  Drijfnat van zweet. Eerste vraag: wat eten we?
Het antwoord beviel erg goed,  ik kreeg een dikke knuffel.  

Yummm gehaktballen, mij teveel werk  ik maak pompoenlasagne, tussen de bladen van pompoen een mix van kalkoenblokjes, die heb ik fijngemalen met cottage cheese en een boemboe soto. Bechamellaagje bovenop van roux met restje geraspte kaas. Want kaas 

ToetieToover schreef op 03-09-2024 om 18:41:

Yummm gehaktballen, mij teveel werk ik maak pompoenlasagne, tussen de bladen van pompoen een mix van kalkoenblokjes, die heb ik fijngemalen met cottage cheese en een boemboe soto. Bechamellaagje bovenop van roux met restje geraspte kaas. Want kaas

Heerlijk.  Grappig,  ik vind jouw recepten altijd zo bewerkelijk lijken.  Daar ontbreekt mij de moed dan weer voor.  Wat dat betreft zou ik best ook wel willen lezen hoeveel tijd het maken van het eten kost. 

Gehaktballen: ik heb een paar weken geleden op een maandag volgens mij kilo's gehakt verwerkt tot Gehaktballen en hamburgers.  Met hulp van kind.  1x veel werk,  paar maanden plezier. 

Dorestad schreef op 03-09-2024 om 20:02:

[..]

Heerlijk. Grappig, ik vind jouw recepten altijd zo bewerkelijk lijken. Daar ontbreekt mij de moed dan weer voor. Wat dat betreft zou ik best ook wel willen lezen hoeveel tijd het maken van het eten kost.

Gehaktballen: ik heb een paar weken geleden op een maandag volgens mij kilo's gehakt verwerkt tot Gehaktballen en hamburgers. Met hulp van kind. 1x veel werk, paar maanden plezier.

Dit was een kwartier werk ofzo. Oven voorverwarmen. Start met de roux, rest van een zakje geraspte kaas erin. Laten staan. In de keukenmachine blokjes kalkoenfilet, half pakje boemboe soto, heel bakje cottage cheese, mixer werk laten doen. Openmaken pakje pompoenlasagne bladen. Openmaken pakje pappadums. Ovenschaal invetten.  Stapelen, roux alleen op de bovenkant. En dan drie kwartier de tijd nemen om te douchen, kletsen, forummen, tot de oven piept 

ToetieToover schreef op 03-09-2024 om 20:20:

[..]

Dit was een kwartier werk ofzo. Oven voorverwarmen. Start met de roux, rest van een zakje geraspte kaas erin. Laten staan. In de keukenmachine blokjes kalkoenfilet, half pakje boemboe soto, heel bakje cottage cheese, mixer werk laten doen. Openmaken pakje pompoenlasagne bladen. Openmaken pakje pappadums. Ovenschaal invetten. Stapelen, roux alleen op de bovenkant. En dan drie kwartier de tijd nemen om te douchen, kletsen, forummen, tot de oven piept

Dit klinkt alsof ik het zou kunnen doen.  Ik sla hem op. Vooral die 3 kwartier bevallen me wel 

Ik maak dahl met spinazie en bak paneer erbij.
Dacht alleen nog naan te hebben maar dat is niet zo dus of zelf maken of naar de winkel nog.

AGV-tje vandaag: kaasschnitzel, gebakken aardappeltjes en sperziebonen denk ik. De groente moet ik nog halen, dus dat kan nog wijzigen

Vandaag maak ik nachos uit de oven. Ik moet alleen ook nog iets voor morgen verzinnen. Misschien maar eens een avg-tje

Ha ha,Yette: ik ging eigenlijk naar CH voor een rijke bankler....Maar trof daar een NLder.... Die nu geen NLder meer is,maar een Zwitserse pas heeft.....En opruimen heeft hij wel geleerd met een groot gezin....en een vrouw die onregelmatig werkte....

In de weekends en de vakanties bevalt het me heel goed.... Dus toevallig ook na 25 jaar huwelijk houd ik hemnog steeds...

ben vrij vandaag, er staat chili con carne op het menu. Vind het echt weer er voor

Teigera schreef op 04-09-2024 om 08:36:

AGV-tje vandaag: kaasschnitzel, gebakken aardappeltjes en sperziebonen denk ik. De groente moet ik nog halen, dus dat kan nog wijzigen .

De sperziebonen zagen er helemaal niet lekker uit. Droog en beetje bruine puntjes enzo. Bah. Dus het is broccoli geworden! En geen gebakken aardappelen, maar gekookte deze keer. En stukje brownie toe, want frut I heeft brownie gebakken met een vriendinnetje.

ik denk dat het patat met een salade wordt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.