Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Teig, volg je het forum nog een beetje, of ben je lekker helemaal afgehaakt? Zo niet, hoe gaat het? Ik ben zo benieuwd. Antwoorden na je vakantie zijn natuurlijk ook helemaal goed, voel je alsjeblieft niet onder druk gezet. Ik heb nou eenmaal een Indonesiëtic.

Donderdag dus werken dus neem een broodje mee.
Man gaat iets van kip en noedels maken.

yette

yette

25-07-2024 om 09:04 Topicstarter

Dewi-Sri2 schreef op 24-07-2024 om 17:48:

Allemachtig Yette, wat zit jij een ontzettend eind weg! Het valt mij altijd weer tegen hoe groot Frankrijk is. Wij dachten twee jaar geleden in onze onschuld nog over een weekendje Lyon. Blijkt ook 5,5 uur rijden te zijn .
De hartigetaartoefening is halverwege en ziet er tot nu toe goed uit. We gaan het meemaken.

Lyon is vanaf hier 4 uur. 

De architectuur van het Musée des Confluences intrigeert me elke keer als ik er langs kom. Ben benieuwd naar de binnenkant en de tentoonstellingen. Moet er eigenlijk eens op de heen-of terugweg een of twee overnachtingen boeken. 

Vanavond uit eten bij een Italiaan. 

Wij moeten vandaag naar het ziekenhuis met zoon voor een onderzoekje, dus vanavond makkelijk eten met een pak Beef Shanghai met prei en extra champignons. 

We gaan vanavond BBQen. 

Ben ook benieuwd hoe het gaat met alle vakantiegangers. Leuk om dat mee te krijgen. Wij moeten nog even wachten op onze vakantie. Ben ik blij om, want mijn moeder mag nog steeds het ziekenhuis niet uit. 
Ik leef op vriezervondsten en daar liggen best wat dingen die wel eens op mogen. Ik vond er vandaag een aardappel-visschotel, soort brandade van kabeljauw, gestoofde prei en aardappels met kaas  . Ik maak er nog wat ijsbergsalade bij. 
En de tomaten mogen wel eens op, dus die worden ovengebakken/gehalveerd met vinaigrette en voorzien van hartige yoghurt met zadenmix. 

ik gooi ook een bakje uit de vriezer. Dat wordt dan kip-pestosaus met pasta of nasi/bami of stoofvlees of kip piripiri met rijst. 

O ja, en bedankt nog voor de groentetips! Ik denk dat ik idd iets met courgette en/of aubergine ga doen. 

Gisteren heb ik trouwens ook weer de jaarvoorraad boemboe voor nasi gemaakt en per portie ingevroren. Lekker makkelijk, hoeft alleen maar rijst bij en eventueel opleuken, handig voor op drukke dagen. 

Zag op fb bij mijn herinneringen ineens de Römertopf (weer gevonden in 2014 in een keukenkastje): meteen gepakt nu en vanavond spitskool met kokos-gehaktballetjes uit de Römertopf

De Romertopf.... die heb ik ook nog in  de kelder....

Vanavond heb ik zelfgemaakte ravioli met citroen kruiden kaasvulling, sla, en een zalmmoot... Wilde eerst niet koken.  Maar vond dat zielig  voor het enige kind wat thuis is. Dus even snel een paar. Raviolietjes gemaakt.

Friezinnetje schreef op 25-07-2024 om 10:13:

ik gooi ook een bakje uit de vriezer. Dat wordt dan kip-pestosaus met pasta of nasi/bami of stoofvlees of kip piripiri met rijst.

het werd de curry met rijst

yette

yette

25-07-2024 om 21:31 Topicstarter

Pizza met ham, chorizo en champignons. Toe ijs, maar dat heb ik halverwege doorgeschoven (ben geen zoetekauw). 

Gisteren waren we uit eten. Dat was een hele expeditie want we hadden een restaurant gevonden boven in het dorp. Dus helemaal daarheen geklommen, was het dicht! Kinderen chagrijnig en wij ook. Toen zonder op de kaart te kijken ergens gaan zitten, maar bij het bekijken van de kaart bleek daar niets bij te zitten voor de kinderen. Dus toen weer vertrokken,  voelde echt enorm genant, maar uiteindelijk wel beter. Toen terecht gekomen bij wat we dachten dat een tourist trap was aan de rivier, maar dat viel heel erg mee. Ik had tomaat met burrata vooraf en entrecote met roquefort saus. Was heerlijk allemaal. De kinderen hadden chocoladetaart na, en dat is niet echt mijn ding, maar deze was heel goed. 

Vandaag voor de lunch op een terras een salade met gegrilde groenten en feta gegeten was lekker. Vanavond thuis salade nicoise gemaakt was ook heerlijk. Kortom,  wij eten er goed van hier in Frankrijk 

Klinkt goed, Haas!

Ik ga dit maken: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/pasta-met-gegrilde-courgette-en-bacon-5/ maar mogelijk volg ik het recept niet en ga ik gewoon zelf aan de slag met spek en courgette, hoe moeilijk kan het zijn... Verder hoop ik ergens bij een boer een zooi pruimen te kunnen halen, lekker als toetje op de bank bij de tv. 

Ik maak vanmiddag een pan groentesoep met gehakt en we eten er stokbrood bij met voor man filet americain en verder hebben we geitenkaas en peper paté.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.