Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dolfje schreef op 12-07-2024 om 09:11:

Ik heb een slijmbeursontsteking, geen idee hoe maar ik wil er vanaf. En keelpijn om het af te toppen

slijmbeursontsteking kan lang duren, helaas. Heb er veel ervaring mee. Is toch veel rust. 

yette

yette

12-07-2024 om 11:37 Topicstarter

Beterschap voor iedereen die het kan gebruiken 

Gistermiddag een zelfverzonnen maaltijdsalade gemaakt voor 's avonds: rijst, linzen, gegrillde courgettes, paprika & knoflook, rode ui, coeur de boeuf, citroensap, verse kruiden en blokjes harde geitenkaas als topping voor wie wilde. Was erg tevreden met mezelf! Maar na de apéro met de buren hadden we eigenlijk weinig trek meer. Bij de borrel hadden we namelijk meloen met ham, lokale vleeswaren, surimi, noten, olijven, Oud-Hollandse prikkertjes met kaas/worst/augurk, stokbrood met sardientjesboter ... en natuurlijk bier en rosé). 
Vandaag dus maar weer die salade 

Beterschap Dolfje!

Gisteren aten wij op een feestje waar iedereen iets meebracht, maar zonder afstemming.  Er waren dus heel veel wraps en gehaktballetjes,  maar ook een heerlijke couscous salade en veel tomaal/mozzarella.  Was erg lekker en gezellig!

Vanavond koos jongste voor friet, maar daar heb ik echt geen zin in dus man en ik bestellen vietnamees.  

hier vanavond gebakken aardappeltjes (aardappeltjes net wat voorgekookt) met kipschnitzel en salade. 

Het is te merken dat de vakanties zijn gestart. Voor mij altijd een rustiger periode door het uitvallen van veel sportlessen. Ik vond de regen best knus: oven aan en aan de slag met de wol die ik had besteld. Prachtige kwaliteit. Ik voelde me zo’n brave huisvrouw, in de stoel schommelen, kat op schoot, muziekje aan, haken en pom in de oven   

Kortom, vandaag weer pom, deel 2.

soto ajam met ws iets van broodje erbij

Man gaat naar die verjaardag en eet daar en ik eet hetzelfde als gisteren nl noedelsoep en een broodje. Ik voel me nog steeds zwaar bleh.

Ik vind meerdere dagen rijst achter elkaar gewoon saai @Toetie! 

Sterkte, Dolfje! Hopelijk helpt het rustig aan doen...

Voor vanavond weet ik het nog niet hier, ik was een salade met donkergroene linzen, doperwtjes, tuinbonen en artisjokharten van plan maar ik ben verschrikkelijk lui dus misschien wordt het hetzelfde als gisteren...

anijsblokje schreef op 13-07-2024 om 13:54:

Ik vind meerdere dagen rijst achter elkaar gewoon saai @Toetie!

Sterkte, Dolfje! Hopelijk helpt het rustig aan doen...

Voor vanavond weet ik het nog niet hier, ik was een salade met donkergroene linzen, doperwtjes, tuinbonen en artisjokharten van plan maar ik ben verschrikkelijk lui dus misschien wordt het hetzelfde als gisteren...

dan heb je 3 dagen rijst achterelkaa  r

Wij zouden eerst pangafilet eten, maar geen zin om te koken, dus met man besloten dat we spareribs zouden bestellen. Maar die dingen zijn weer in prijs verhoogd, dus nog even over nadenken. Daarna in het winkelcentrum zagen we bij een slager ook spareribs liggen. Ik moest ook nog de AH in. Puntje bij paaltje: we hebben daar spareribs voor in de oven gehaald, plus frietjes voor in de airfryer en ingrediënten voor Griekse salade. Toch nog de keuken in, dus. 

En was je veel goedkoper uit Afrodite? Ik vind het vaak nog tegenvallen omdat boodschappen ook duur zijn.

Ik maakte vandaag kip massala met boontjes,ei aardappel en roti pannenkoeken.  

Ahhhh Kaaaaaaatje, 8 alweer! Tjee. Gaat zo hard en ze worden zo groot en het gaat allemaal veel te snel enzo... Ik snap je helemaal. 
Vandaag de frutjes naar opa en oma gebracht om lekker een nachtje te logeren. Zij zijn net twee maanden op reis geweest, en wij vertrekken dinsdag - dit weekend kon het dus nog mooi even . Kreeg net een appje van m'n moeder dat opa poffertjes voor ze had gebakken, wat een feest. Lief en ik gingen Chinees hotpotten, gewoon thuis, leuk om te doen en lekker. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-07-2024 om 20:04:

En was je veel goedkoper uit Afrodite? Ik vind het vaak nog tegenvallen omdat boodschappen ook duur zijn.

Ik maakte vandaag kip massala met boontjes,ei aardappel en roti pannenkoeken.

Denk het wel, als we hadden besteld, was het voor 2p 40 euro en dat was alleen voor de ribben, saus en een aardappelgerecht (wij kiezen altijd de gratin). Er zit dan geen groente bij. Nu waren de ribben 10 euro, knoflooksaus hadden we nog, verder alleen tomaat, komkommer, paprika, bosui, feta, olijven en frietjes (die nog in de diepvries liggen want de rest was al vullend genoeg). Weet niet precies wat het kostte, maar het was zeker geen 30 euro.

yette

yette

14-07-2024 om 07:20 Topicstarter

Gisteren zelf te wrappen tortilla's met rauwkost, taco saus, knoflooksaus, guacamole, mais, kaas en een mengsel van gehakt en linzen. Dat laatste doe ik vaker, wegens lekkerder, lichter en minder vlees. 

Vandaag pasta met kaas & pesto, een salade met oa komkommer uit de tuin (van die stevige die je moet schillen) en toe een soort Hollands/Franse tiramisu: laagjes madeleines met espresso, dikke room, advocaat en wat kaneel. 

Ik maak nu eindelijk de pangafilet uit de oven met aardappelpuree en erwtjes, stond al een paar dagen op de planning. Straks ook nog even de monchoutaart afmaken die ik voor de visite van vanmiddag heb gemaakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.