Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ik gooi hier een kiploempia in de airfryer en volgens mij ligt er nog een klein beetje patat. 

Teigera schreef op 11-07-2024 om 09:14:

Leuk Jynta, is dat een traditie bij jullie? 

Nee, helaas valt er met mijn moeder niet veel traditie op te bouwen.  Ze is psychisch zo wisselend dat je nergens op kan bouwen, dus niks is vast.

Maar nu een goede periode en dan kan ze wel een leuke oma zijn.

Jynta1981 schreef op 11-07-2024 om 18:12:

[..]

Nee, helaas valt er met mijn moeder niet veel traditie op te bouwen. Ze is psychisch zo wisselend dat je nergens op kan bouwen, dus niks is vast.

Maar nu een goede periode en dan kan ze wel een leuke oma zijn.

Oh, dat is jammer. Wel fijn dat ze ook goede perioden heeft. Daar dan maar van genieten .

Ik at in een restaurant en bestelde daar gegrilde lamskoteletten. Die kreeg ik met oranje rijst erbij en een symbolische salade. Was lekker maar niet heel bijzonder.

Ik had een lekker volle dag. Werken, sporten en vrij laat nog bandrepetitie. Daar tussendoor moest natuurlijk nog gegeten worden. Gelukkig had ik met de lunch veel groenten gegeten dus mocht ik ‘s avonds wel een goede pizza bij een houtoventent. Met truffel en prosciutto. Was erg lekker. 

Ik was gisteren heel moe en op de een of andere manier zat er een wat bittere smaak aan de kapucijners, beetje tuinboontjes-achtig, en ik had ook van alles vergeten toe te voegen wat het smakelijker had kunnen maken. Voorlopig staan de kapucijners niet meer op het menu.

Man heeft vandaag bbq op zijn werk en ik ben een soort van ziek en geblesseerd.
Ik haal straks iets van noedelsoep oid want geloof niet dat ik het kan opbrengen om echt te koken.

Morgen hebben we een feestje met bbq ( tenminste dat is meestal daar) maar ik denk dat ik dat maar oversla. Kan toch niet fijn staan en zitten van de pijn ( hopelijk wordt daar vanmiddag wat aan gedaan).

Dat klinkt niet fijn, Dolfje. Wat is er gebeurd? 

Hier vanavond terong belado, met volkoren zilvervliesrijst (denk ik - helaas gisteren ook al rijst) en misschien tofu. 

Ai Dolfje, beterschap! 💐 

Vriendlief was een paar dagen ziek maar dat is een bikkel, niks ‘mannengriep’ al viel het wel ineens op hoeveel hij altijd doet in ons huishouden. Mijn taak is koken, en dat virus krijgt op mij geen vat, dus ik ga -tromroffel- pom maken! Yay! De oven lekker aan de halve dag enzo. Ik heb er een beetje kousenband bij en dat vul ik aan met gewokte paksoi en komkommer in het zuur. Brown basmati rijst erbij. 
@anijsblokje ‘helaas’ rijst? Hoe is dat helaas?

Ik heb een slijmbeursontsteking, geen idee hoe maar ik wil er vanaf. En keelpijn om het af te toppen 

Als ik zo naar het weer kijk, denk ik dat het geen ijsje in de stad wordt vanmiddag om de start van de vakantie te vieren... bleh wat grijs. Dan vanavond maar luie pizza .

Ai Dolf wat naar. En meestal ook niet zo 1  2  3 over…. Sterkte!

T Is inderdaad grijs en nat zeg Ik ben de komende 3 dagen op een festival. Festival is wel hoofdzakelijk binnen, maar de sfeer is wel veel leuker als het lekker weer is. En nu moet ik gaan bedenken of ik een regenjas mee ga sjouwen om droog van de ene naar de andere zaal te komen.. zo eerst maar eens de voorspelling goed bekijken. 
Eten wordt dus festivaleten dit weekend. Aangezien dat schokkend duur is nemen we vaak wat broodjes mee en eten we vantevoren een patatje. Dus volgende week maar weer compenseren met groente

Dolfje schreef op 12-07-2024 om 09:11:

Ik heb een slijmbeursontsteking, geen idee hoe maar ik wil er vanaf. En keelpijn om het af te toppen

Jij bent net zo gammel als ik tegenwoordig. Slijmbeursontstekingen willen volgens mij vooral rust.

Naar, Dolfje! Hier lijkt de buikloop gelukkig gestopt. Nu dat stomme opgeblazen gevoel nog, waar ik ook misselijk van word. Enige voordeel is dat ik in een week 2kg ben afgevallen. Zal merendeels wel vocht zijn, dus vandaag of morgen zal ik weer keurig op m'n te zware gewicht zitten 

Anyway, vandaag pasta met spinazie, spekjes en een drupje slagroom. Mogelijk macaroni, maar wij hebben de volkorenvariant, die vind ik minder snotterig of in elk geval steviger dan de "witte". Het restant van de slagroom klop ik op, dat gaat bij de chocolademousse die ik vanochtend niet kon laten staan in de winkel. Zei ik al dat die 2kg er zo weer aan zullen zitten? 

Hier is de vakantie gisteren gestart.
We starten met een kinderfeestje om te vieren dat de oudste 8 werd. Ik ben altijd heel emotioneel de dagen ervoor, en dat was nu niet anders.
Ze wilde graag sushi voor haar verjaardag, dus dat hebben we gehaald.

Voor vandaag wilde ik eigenlijk zelf bouw couscous salade maken met geroosterde paprika's, geroosterde halmoumni, komkommer, tomaat en geroosterde nootjes. Owh ja en een blikje mais, maar het weer is natuurlijk eigenlijk naar heel andere dingen. Dus ik duik zo even een kookboek in.

Ik baal van de regen, maar de oudste is lekker haar gekregen lego set aan het bouwen, de jongste is wat aan het rondhangen met het buurmeisje, dus ik probeer maa reven wat voo rmezelf te doen en dan gaan we vanmiddag nog even met de bus naar de grote bieb in de stad, vakantieboeken halen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.