Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Een traybake met pompoen en runderchipolatas. Lekker makkelijk. Ik kruid het met ras al hanout.

Ik ga vanavond uit eten, mijn tafelgenoot heeft gereserveerd - ik weet nog niet waar. Lief en de frutjes eten macaroni, omdat frut I dat heel graag wilde eten. Ik ben er niet dol op dus we eten het nooit. Beetje kindertijd-herinnering denk ik, aan macaroni bij vriendinnetjes thuis (mijn moeder vond het om te gruwelen dus wij aten het thuis ook niet), ik hou van pasta maar die kleine friemeldingetjes vind ik meh. Maar goed, de moeders van de vriendinnetjes van de frutjes maken blijkbaar wél lekkere macaroni dus vandaar dat ze het kennen .

Ik vind die macaroni...elleboogjes noemden wij ze...ook heel vies. Ik weet niet waarom want ik vind verder alle pasta lekker. Thuis heette pasta (farfalle, dussili, penne) macaroni, ik was ooit onaangenaam verrast toen ik dus ergens anders elleboogjes kreeg. Tot snot gekookt, misschien is dat mijn probleem: dat ze zo snel snotterig worden. 

Hier vanavond restverwerking, in de vorm van omelet met oa paprika en komijnekaas. Ik eet er (zelfgemaakt volkoren zuurdesem)brood bij, als onderdeel van de verdere restverwerking en een salade.

Hier gaat de gnocchi eindelijk de pan in. Gebakken, met spekjes en rozemarijn. Salade van trostomaten, komkommer, avocado en misschien wat feta. Toe meloen. 

Voor man staat er paella klaar. Voor mij wordt het een verrassing, ik eet op het werk. Geen idee wat er op het menu staat vanavond.

yette

yette

10-07-2024 om 13:41 Topicstarter

Lamsmerguez, gepofte aardappel, gegrillde courgettes en paprika, caprese met coeur de boeuf. 

Hier gisteren nog macaroni. Ik ben er ook niet echt fan van, maar er werd voor ons gekookt dus dan mag je niet klagen. Al lang blij dat er een voedzame maaltijd op tafel staat die iedereen lust.

Vanavond eten wij op verzoek van oudste caesar salade met wat frietjes erbij.

Morgen hebben we een "american party". Ik maak vandaag alvast Indische mini saucijzenbroodjes en een salade caprese. 

Friezinnetje schreef op 10-07-2024 om 07:45:

gebakken aardappeltjes met salade en ws iets van schnitzel

geen gebakken aardappeltjes, die lagen al bijna te gisten, terwijl de datum van vandaag is. Dus wordt de bak salade groter en ik eet er een hamburger bij

Vandaag deel 2 van de okra soep, deze keer met zadencrackers.
En:
Biefstuk met chimichurri saus en salade (van alles gesneden uit de moestuin) met wijnbessen en frambozenazijn. Geplette uiringen, geitenkaasbolletjes, gepofte pompoenpitten. 

Even terug denken hoor, maandag kan ik even niet meer bedenken wat we aten. Dinsdag kip siam, zo'n verspakket. Gister risotto met kip, courgette en champignons. Vanavond roti. 
Morgen neemt mijn moeder ons mee uit eten om de zomervakantie (voor de kids iig) in te luiden bij een sushi restaurant van een grote keten, waar de kids errug blij van worden! Ik ook hoor, heerlijk!

Leuk Jynta, is dat een traditie bij jullie? Wij hebben ook morgenmiddag zomervakantie (nou ja de kinderen dan) en gaan bij de start van de zomervakantie altijd een ijsje eten bij een ijssalon in de stad. Moet het wel droog zijn morgenmiddag, anders heb ik er weinig zin in. 
Gisteravond Tibetaans gegeten, was heerlijk. We bestelden een soort rijsttafel-idee, dus van alles en nog wat kwam op tafel, van mild tot spicy. De frutjes genoten van hun macaroni .
Vanavond wordt het pasta gevuld met basilicum en provolone, met tomatenmascarpone-saus en champignons geloof ik. Lief kookt, hij gaat het regelen.

Ik ben nog steeds niet 100%. Baal ervan, duurt nu al meer dan een week. Heb vannacht amper geslapen  Man wilde vanmiddag iets gezelligs met z'n drieën doen, maar ik weet niet of ik zo ver van de wc durf te zijn.

Mijn hele weekmenu is ook een beetje naar de haaien, alles wat ik heb bedacht, lijkt me nu niet zo verstandig. Toch maar sperziebonen dan vanavond, met voor man een hamburger, voor zoon en mij een klein stukje zalm en aardappelbolletjes uit de airfryer erbij, waarvan ik niet veel ga eten, denk ik.

Beterschap Afrodite.
Ik ben ook niet 100%, had al pijn waar ik voor bij fysio ben geweest en morgen voor medicatie naar de huisarts moet en nu sinds gisteren kuch en keelpijn.
Nu hebben we zaterdag een feestje ( waar ik eigenlijk altijd tegenop zie maar misschien nu wel kan overslaan). 
Moet straks werken dus neem een broodje mee.
Man was gisteren ergens aan het werk en kreeg een maaltijd mee, geloof iets van doner. Dus die is blij( en ik jaloers )

@Afrodite en Dolfje, beterschap!
Hoor net dat het geen saus met champignons wordt bij de pasta vanavond: ricottasausje met tomaten en spinazie. Ook prima.

ik moest wat met die hoeveelheid andijvie uit tuin ouders.  Wat een klusje om schoon te maken.  Gisteren zijn 2 struiken door salade gegaan. 
Vandaag gaan er ook 2 struiken door de salade.  Maar een stuk of 4 struiken worden omgetoverd, met andere ingrediënten,  tot stamppot andijvie. Met dus véél andijvie erin.  Gelukkig al gewassen,  afval al naar de hertjes gebracht.  Gehaktballen erbij (uit diepvries,  ik had laatst ruim 30 gemaakt). Na: iets waar in ieder geval wijnbessen bij zijn. Wat een oogst elke dag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.