Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ook hier geen vleesschaamte. De porties die we eten zijn doorgaans wel klein, maar dat is meer vanwege het financiële dan vanwege schaamte. 

Vanavond staat gebakken gnocchi op het menu met gegrilde groente en gehakt (even graaien in de diepvries of dat er nog ligt), en mozzarella wat sowieso niet in huis is. Even bedenken of ik die wel of niet ga halen. Ik laat het afhangen van de vraag of er gehakt is of niet.

Volgens mij is vleesschaamte niet nodig. Een klein beetje vlees is nog altijd de meest duurzame keuze. En volgens mij wordt er hier sowieso niet zo geoordeeld. 

Hier is het weer maandag. Dus...volkoren (zelf gemaakt volkoren zuurdesem)brood met geitenkaas en een komkommersalade.

vleesschaamte is absoluut niet nodig. Eten en laten eten  
Ik zou pasta met kip-pestosaus eten, maar ik bedacht dat ik nog een mini turks brood had, en aangezien de Turken uit het EK zijn, kon ik dat broodje beter nu ook maar opeten. Heb er een pizzabroodje van gemaakt, met tomatensaus, zongedroogde tomaten, geitenkaas, rode ui. Extra italiaanse kruiden erop. 

Pasta wordt morgen

afrodite05 schreef op 08-07-2024 om 15:02:



Vanavond staat gebakken gnocchi op het menu met gegrilde groente en gehakt (even graaien in de diepvries of dat er nog ligt), en mozzarella wat sowieso niet in huis is. Even bedenken of ik die wel of niet ga halen. Ik laat het afhangen van de vraag of er gehakt is of niet.

Nou, dit feest ging niet door, wegens geen zin en al een aantal dagen niet zo lekker. Leuk souvenirtje van het ziek zijn. Man wel blij, want we hebben pizza besteld. Hij iets met peperoni, ik een vega want daar zit tenminste lekker veel groente op. Ik heb 2/3 op en ben daar best trots op. Normaal lukt dat makkelijk, maar nu dus even niet.

Het wordt warm vandaag en van wat ik nog in de diepvries had qua vlees heb ik niet zo'n zin in dus ik  moet vanmiddag even nog boodschappen doen. Neem vanmiddag 2 uurtjes vrij dus bedenk het dan wel. Waarschijnlijk iets van een salade /pokebowl-achtig iets.

Wij eten vanavond kip tandoori, met bloemkool en naan. Moet eerst nog even naar een werk-zomerfeestje-ding, met ook hapjes enzo, daar zal ik voor de vorm even m'n gezicht laten zien. 

Ik heb net een snelle, simpele pastasaus gemaakt van gehakt en fijngesneden Italiaanse wokgroente. Zoon krijgt er orzo bij, man en ik penne. Of fusili, geen idee wat er open is. Eigenlijk ook wel zin in een frisse salade met daarnaast gebakken gnocchi met spek en rozemarijn, maar dat komt morgen wel. Geen zin in het snijwerk voor de salade. Nu eindelijk even zitten zonder dat ik zoon in de gaten hoef te houden (slaapt). 

Ik heb iets uit de vriezer gehaald met een labeltje "vegan puttanesca", ik denk dus een tomatensaus met allerlei groente en pepertjes en in ieder geval geen ansjovis. Ik eet er denk ik volkoren spaghetti bij en een restje geraspte kaas.

Hier werd het een snelle pokebowl met k&k rijst, komkommer, edamame, mango, gember, gerookte kip en chili saus en sesamzaadjes.

Vandaag okrasoep met cornbread. Passend warm weer erbij 

En

De vriezer zit te vol, daar ‘moest’ iets uit, naar later bleek omdat vriendlief ijsjes had gekocht. Grmbl. Er kwam een bakje tomatensaus tevoorschijn, dat aten we met witte bonen en witvis (óók vriezervondst). En kropsla. Die was nog het lekkerst, eigenlijk. Ik weet alweer waarom die saus nog bestond. 

yette

yette

09-07-2024 om 22:12 Topicstarter

Vandaag 'eten wat de pot schaft met muziek' bij goede kennissen M&J aan het meer. Helaas om te beginnen even druk geweest met de epilepsie van De Zoon, maar dat ging over. Vooraf had M een schuitje versgebakken brood met pittige hummus en gegrillde groenten, hoofdgerecht kiptajine met safraanrijst en le Puy linzen, toe clafoutis met abrikozen, zilte crème en amandelen. De band speelt van Astrud Gilberto tot Amy Winehouse met wat fago tussendoor. En dus uitzicht op het meer. En nu koffie.

Afzien hoor!

Ellende Yette

yette schreef op 09-07-2024 om 22:12:

Vandaag 'eten wat de pot schaft met muziek' bij goede kennissen M&J aan het meer. Helaas om te beginnen even druk geweest met de epilepsie van De Zoon, maar dat ging over. Vooraf had M een schuitje versgebakken brood met pittige hummus en gegrillde groenten, hoofdgerecht kiptajine met safraanrijst en le Puy linzen, toe clafoutis met abrikozen, zilte crème en amandelen. De band speelt van Astrud Gilberto tot Amy Winehouse met wat fago tussendoor. En dus uitzicht op het meer. En nu koffie.

Afzien hoor!

Epilepsie sucks natuurlijk, zeker in het buitenland. Maar ik heb niet het idee dat jullie daar "vreemd" zijn op jullie plek. Hulp in de buurt, al is het verder dan in Nederland? Dat maakt het er niet fijner op, maar misschien wel wat makkelijker?

Maar als ik dan zie staan Astrud Gilberto (vooral) en Amy Winehouse, dan denk ik toch: you go Yette!!! Ik wens je een heerlijke tijd hier.

yette

yette

10-07-2024 om 00:30 Topicstarter

@Dewi, we redden ons prima, ookal is het ziekenhuis ver. Gewoonlijk heeft hij hier namelijk veel minder aanvallen dan thuis. Echt opvallend. 
Maar we hebben wel geregeld dat hij hier bekend is. Als ik 15 of 112 bel met de landlijn (ik kan de boerderij in) kunnen zijn dossier inzien en indien nodig komt de traumaheli dan op een afgesproken plek heel dichtbij. Gelukkig nooit gebruik van hoeven maken. Op een bepaald moment in het noodprotocol, heb ik namelijk overleg met SEIN (epilepsiekliniek) en tot nu toe mag ik dan als we hier zijn met hun toestemming meer noodmedicatie geven dan thuis. 

gebakken aardappeltjes met salade en ws iets van schnitzel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.