Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ik heb krulfrieten gegeten met een rauwkostsalade

Gisteren was het de Turkse pizza met kip kebab dus vandaag de Gyoza noedelsoep met paksoi.

Gisteren courgette lasagne en vanavond weer.

Ravioli met gehakt, champignon roerbakmix, aubergine en tomatensaus.

Vanavond maak ik kabeljauw in citroen tomatensaus,  met roergebakken groene groenten (spinazie, paksoi en broccoli) en aardappelkroketjes 

Dolfje schreef op 07-07-2024 om 08:10:

dus vandaag de Gyoza noedelsoep met paksoi.

Ev taugé, net nog even gehaald.

Kapucijners met uitjes. Van de AH.

Pizza met salami wordt het hier, komkommersalade erbij.

pulled chicken op een mini turks brood. Sla erop en komkommer. 

Ik ga een experiment doen met een recept van Onno Kleyn: biefstuk (nou ja, bavette) die is afgeblust met sjieke sherryazijn, en daarbij rozemarijnaardappeltjes uit de oven en sla, maar ik ben vooral benieuwd naar het vlees. 
Mag dat eigenlijk nog? Ik krijg soms gewoon vleesschaamte (vliegen doen we al lang niet meer). Varkensvlees is hier echt een uitzondering (lees: 1 à 2 keer per jaar), maar wel kip, soms rund, en vleeswaren op brood. Ik vind het gewoon te lekker. I know, ik ben een minkukel . Maar ik beloof niet het nooit meer te doen.

yette

yette

07-07-2024 om 20:29 Topicstarter

Vanmiddag aangekomen in m'n olijfgaard, dus een vlot campingmaal: fusilli met chorizo en saus uit een potje. 
Zo even bij de boer langs, die heb ik nog niet gezien. 

Wij hadden IKEA knakworsten met zuurkool, gebakken uiringen, augurken, curry&mosterd en aardappelpuree. 

Ik was bij de toko en dit was het gevolg:

Opgebakken Brown basmati rijst met sesamolie, gewokte ui, baby paksoi, shiitake, komkommerreepjes, kimchi en gochujang-sausje. Eitjes erop. Gefrituurde lotusschijfjes. Lente-Uitjes. Zeewier mixje van vier soorten, soort strooi-over-je-eten-zeewier. 
En ik heb pomtayer gescoord en kousenband. Whoohoo! Ik ben een foodie, dus hier werd ik enorm blij van.  en meteen ook andere ‘exotische’ dingetjes, zó leuk een andere supermarkt!

Hier wordt het een salade en een vegetarisch ding uit de airfryer.

@Dewi-Sri: ieder z'n ding, toch? Lijkt me niet dat je hier, waar we ons eten en tips met elkaar delen, je hoeft te gaan generen voor wat je wel (of niet) eet.

Zaterdagavond gingen manlief en ik uit eten, ter ere van ons huwelijksfeest twee jaar geleden in die week. Eigenlijk gewoon omdat we graag samen goed uit eten gaan en een excuus zochten . Frut I kookte (met hulp) chili con carne en at dat samen met frut II, opa kwam oppassen, ze mochten lekker te laat naar bed, iedereen blij. In het restaurant was het genieten, zoals elke keer. Topper was een stukje met hoisin gelakt buikspek, met een open loempia met groenten, een langoustine met o.a. pinda en een schaaldierensaus. Ik wilde bijna m'n bordje aflikken, zo lekker was de saus. Dessert was ook echt een topper, een creme van yuzu onderin, daarop een rabarbercompote, dan een crunch (ik weet niet meer van wat) en frambozensorbet erop. Heerlijke combinatie.
Gisteravond na een feestje twee kant en klare quiches in de oven geschoven met een Turks brood erbij, tomaten-mozzarellasalade gemaakt met pijnboompitjes en balsamicodressing, we hadden wat dips voor het brood en het smaakte goed. Dessert was een bolletje vanille-ijs met verkruimelde speculaas en chocoladesaus. Blije frutjes
Vanavond wordt het een visje uit de oven, met aardappelschijfjes en broccoli. We hebben een "rijstloze" week ingesteld, aangezien we volgende week dinsdag vertrekken richting Azië en we daar vast genoeg rijst en noedels zullen krijgen. Dus nu nog even wat andere keukens!

Eens met Teig hoor Dewi, geen schaamte hier. Anders kan ik wel stoppen met hier schrijven. Regelmatig vlees en heel vaak niet origineel/gezond/bijzonder. 

Vanavond ook weer niet,  . Ik ga met vriendinnen uit eten bij een simpel eetcafé, man en kinderen eten diepvriespizza. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.