Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ik ga uit eten vanavond

Wij gaan een weekend weg met 30 man. Vanavond patat van de plaatselijke snackbar, morgen BBQ. Man gaat niet mee, dus die kijkt maar even. 

Veel plezier Jynta. Familie of vrienden? 30 is wel veel.

Dolfje schreef op 05-07-2024 om 08:28:

Veel plezier Jynta. Familie of vrienden? 30 is wel veel.

Mijn familie! 30 is veel, maar altijd reuze gezellig en het merendeel komt morgen pas. Het zijn 11 ooms en tantes, verder nichten en neven (en broer en zus) en de kinders daarvan. 1 grote gezellige chaos. 

Klinkt gezellig Jynta! En Ted ook, een dorpsfeest, leuk! Hopelijk ben je met meerdere organisatoren, lijkt me anders wel heftig. 

Dank voor alle beterschapswensen. Ik vermoed een keelontsteking. Balen, maar gisteren vrijwel de hele dag op bed gelegen en vandaag weer eea doen met zo min mogelijk praten. Op het menu staan kipburgers met courgette en champignons, Vlaamse frietjes erbij. 

Gisteren werden het uiteindelijk restjes uit de diepvries die net onhandig waren qua hoeveelheden (1,5p portie). Maar aangezien ik weinig trek had, kwam dat goed uit.

Een lekkere zomerse groenteschotel. Venkel, tomaatjes, citroensap, knoflook, peper, kappertjes, aardappeltjes met zalm en verse dille uit de oven. Heerlijk.

yette

yette

05-07-2024 om 14:22 Topicstarter

Een hamburger en komkommersalade. 

Dim sum vanavond, op verzoek van de frutjes. Vinden ze misschien nog wel lekkerder dan pizza . Toe heb ik vanilleijs met chocoladesaus en verkruimelde speculaas.

Spinaziestamppot met een krokante kipburger (die ik in de airfryer bak, want in de pan komen die krengen er altijd gecremeerd uit). Als ik zin heb, kook ik er ook een eitje bij. Mogelijk nog wat snoeptomaat erbij voor de kleur. 

afrodite05 schreef op 06-07-2024 om 07:29:

Spinaziestamppot met een krokante kipburger (die ik in de airfryer bak, want in de pan komen die krengen er altijd gecremeerd uit). A

Ik vind de airfryer ook ideaal wat betreft die kipburgers en vegetarische groenteballetjes, spinazie kaas rondo etc, geen vet nodig en altijd goed.

Hier wordt het of noedelsoep met paksoi en Gyoza of Turkse pizza met kip kebab etc. Weet nog niet waar ik zin in heb straks. Heb voor beide alles in huis alleen hebben we gisteren alle ijsbergsla opgemaakt bij de taco's.

Gister had lief aardappelsalade gemaakt en fritters met courgette en snijboon erin. Was smakelijk. Vanavond eet ik bij vrienden, die appten dat ze teveel kip hadden. Tja, als de nog aan de man is… ze hebben ook een nieuw poesje, een zilveren Britse Korthaar. Die moet bestuurlijk ook even bewonderd worden. 

Oooo die zijn zo mooi, kittens van dat ras!  

Ik ga naar een barbecue vanmiddag (ja, echt, 😕 het weer… ☔️ ) en neem bij wijze van ‘onze’ inbreng een cheesecake mee (staat nu in de oven) en een watermeloen-feta-ui-munt salade. Zonder bonen, want daar houdt niet iedereen van.

En verder een macaronisalade, ongeveer zoals die vroeger bij ons thuis werd gemaakt. Hele wasteilen vol bij een feestje. Nostalgie  met slasaus van ah merk (die hoort er écht in), lavas, harde groninger worst en een zakje gesneden groente met uitjes en bleekselderij. Appel hoort in het oorspronkelijke recept maar daar ben ik allergisch voor.

Ik was even MIA. Dinsdag met collega's matige hamburger gegeten tijdens een uitje. Lunch was lekker en het was gezellig en goed georganiseerd dus prima.
Woensdag thuis nasi van een prutje uit de vriezer. 
Donderdag uit eten met andere collega's,  lekkere dimsum en Kantoneese gerechten.
Gisteren maakte de man broodjes hamburger met friet uit de airfryer en coleslaw erbij.  Lekker met blauwe kaas en gebakken uien.
Vanavond maak ik spaghetti aglio olio met een stokbroodje en salade caprese

Allemaal heel erg bedankt voor jullie goede raad voor een fatsoenlijke taartbodem. Ik ga ze echt onthouden, zeker als het voor een zoete taart is. Ik heb deze taart nog een keer op mijn eigen manier geprobeerd en verrek, hij is gelukt! Ik heb de (k&k)-bladerdeegbodem een kwartier blind voorgebakken op 215 graden, en daarna nog 5 minuten zonder vulling op die temperatuur laten drogen. vervolgens heb ik de bodem bestrooid met een mengsel van geraspte oude kaas en Comté en weer 5 minuten gebakken. De vulling bestond uit een laag uien en (veel ) knoflook die ik een half uurtje heb laten smoren en afkoelen. Ik ben altijd bang dat mijn deeg anders alsnog smelt. Daarover champignons, courgette en nog wat groenteresten die op een bestemming wachtten. Afgemaakt met een mengsel van 4 eieren, zout, piment d'espélette, nog meer knoflook, tijm, rozemarijn en een heel klein slokje room. Et voilà, het lukte! De taart die overbleef hebben we de volgende dag bij de lunch opgegeten, toen was hij (behalve het bladerdeeg) eigenlijk nog lekkerder.

Vandaag hebben we bij vrienden geluncht, en daar kregen we een bladerdeeg-quiche met tonijn, champignons en tomaat . Samen met de croissants deze week en de grilles pommes (een soort bladerdeegappeltaartjes) van onze favorieten bakker hebben we deze week wel voldoende feuilletée verorberd. Volgende week maar eens even een beetje afschakelen. Of ik moet morgenochtend toch nog zwichten voor onze bakker... Dan las ik per maandag een koolhydraatarm weekje in .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.