Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


afrodite05 schreef op 03-07-2024 om 07:16:


Dewi: misschien helpt het om wat bloem in je taart te strooien, tussen de bodem en de vulling. Ik hoop dat je taart dit keer niet mislukt.

Ja of paneermeel!

Gefeliciteerd Teigera! 
Wij hadden een bakje met label ‘moussaka’ uit de vriezer. Was lekker en snel klaar.
En verder spicy (mme Jeanette) pindasoep met taugé, wortel en als happy toevoeging gerookte kipreepjes. Morgen de rest met in plaats van kip, gekookte eitjes. Lief is niet zo’n fan van pindakaas, maar pindasoep vond hij wel lekker. Toch jammer dat ik dacht ‘meer voor mij’ maar helaas. 

Morgen donderdag, mijn nieuwe rooster dus ik eet op het werk ipv op dinsdag 
Weet nog niet wat. 

Dolfje schreef op 03-07-2024 om 22:23:

Morgen donderdag, mijn nieuwe rooster dus ik eet op het werk ipv op dinsdag
Weet nog niet wat.

Wat doe je ons aan Dolfje! Al onze houvast over ons ritme in de week!


We aten spinaziepakketjes met salade. Was okay, ik ben er een beetje op uitgekeken, maar.... lievelingseten van de jongste, dus het moest maar weer eens

Kaaaaaaaatje schreef op 03-07-2024 om 22:26:

[..]

Wat doe je ons aan Dolfje! Al onze houvast over ons ritme in de week!

Ja sorry, het is voor mij ook wennen 

yette

yette

03-07-2024 om 22:34 Topicstarter

Bij taarten (zowel hartig als zoet) die te nat zouden kunnen worden, strooi ik een paar eetlepels droge couscous over de bodem. Je vindt dat naderhand niet terug, het lijkt in het deeg te verdwijnen. In mijn appeltaart zit dus altijd wat couscous. 

Voor vanavond toch maar makkelijk ivm werk en sporten en een moeder die mee eet: verse tortellini (ofzo) met kaasvulling iig met pastasaus uit vriezer. Salade erbij.

Hoe gaat het met je handen, Dorestad? Het is net herfst zeg. Wat een hoosbui vanmorgen vroeg.

Vandaag restje pindasoep met ei, thuiswerken dus ik hoef niks klaar te zetten. Lekker makkelijk. Voor de andere maaltijd heb ik nog niks bedacht en niks klaargemaakt dus misschien eet ik havermoutpap. Het is er echt weer voor. En dan zie ik na het sporten wel weer, vanavond. 

Ik zou vandaag met werk gaan lunchen en daarna naar een afscheidsreceptie waar ik ook zou eten, maar ik ben gisteren ziek naar huis gegaan. Voel me nog niet stevig genoeg om in de auto te stappen, dus ik blijf thuis. Ik had voor man frietjes en een hamburger klaarliggen, maar moet nu even bedenken hoe en wat zodat het genoeg is voor 2p. We hebben in elk geval nog stokbrood met kruidenboter liggen, dus dat zal wel op het menu gaan met nog iets erbij.

Vervelend dat je je niet lekker voelt Afrodite!
Wij eten vanavond pitabroodjes met gyros, salade en ovenfrietjes. Het is in ieder geval droog en zelfs voorzichtig zie ik wat zon! We gaan de goede kant weer op hoop ik. 

yette

yette

04-07-2024 om 09:09 Topicstarter

Beterschap Afrodite! 
Ik maak vandaag kliekjes-quiche met oa ratatouille. 

Beterschap Afrodite.
Ik neem een broodje en wat komkommer en bakje yoghurt mee. Heb om 16:30 pauze maar dat vind ik veel te vroeg om te eten dus ik eet dat tussendoor op.

Ik eet  vanavond een broodje kaas... Ben druk bezig hetorganiseren van het dorpsfeest , zaterdag. En heb gewoon even geen tijd voor een menu.

Beterschap Afrodite

ToetieToover schreef op 04-07-2024 om 08:07:

Hoe gaat het met je handen, Dorestad? Het is net herfst zeg. Wat een hoosbui vanmorgen vroeg.

Vandaag restje pindasoep met ei, thuiswerken dus ik hoef niks klaar te zetten. Lekker makkelijk. Voor de andere maaltijd heb ik nog niks bedacht en niks klaargemaakt dus misschien eet ik havermoutpap. Het is er echt weer voor. En dan zie ik na het sporten wel weer, vanavond.

Lief dat je het vraagt.  Goed,  ik draag handschoenen.  Het weer is hier zonnig en uit de wind aangenaam in hemd en rok.  We eten vandaag ribeye (We hadden paar maanden geleden een deel koe gekocht,  dan heb je een diepvries vol vlees). Ik heb nog gekookte aardappelen liggen,  die bak ik op. Verder 2 soorten meloen als nagerecht.  Groente: gekookte worteltjes en salade van ongeveer 10 verschillende soorten groenten met feta en nog wat dingen uit voorraadkast.  

Morgen eten we de overgebleven tomatensoep die eega gisteren heeft gekookt.  Nog even bedenken wat er bij moet. 

Zaterdag hebben we een feestje van 15-20.30. We gaan ergens een activiteit doen en aansluitend op locatie eten.  Het feestvarken wil om 21 uurthuis zijn omdat er dan iets met voetbal schijnt te zijn. 

Zondag diepvriesbakstenen curry en naakte haver.  En vast wel salade erbij. 

Afrodite,  beterschap!

Ik maak taco's met gehaktvulling vandaag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.