Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


afrodite05 schreef op 01-07-2024 om 22:37:

Ik had een ingewikkelde dag, mijn moeder wilde zoon en mij per se zien en lunchen, dus zijn we ergens naartoe gegaan (na een lange periode van bewust geen contact). Was ongemakkelijk. 

Lastige situatie ook. Hier ook zo'n wel niet contact met moeder. Niet hoe ik het zou willen helaas.

Bedankt voor het meeleven naar het A-diploma! Het was heel spannend, omdat zoon niet op z'n best presteert als er druk op zit. Dus hij kan goed genoeg zwemmen, maar zodra hij "beoordeeld" wordt is het zo spannend dat hij gaat huilen en het niet goed genoeg doen. Het afzwemmen is met een badmeester met microfoon, harde muziek, in een ander bad dan waar hij les heeft, en met publiek. Kleine kortsluiting bij de kleine man, ondanks dat we hem er uitgebreid op voorbereid hadden. Dus beetje tranen, ik zag op afstand al dat hij ze manmoedig wegveegde, maar toen hij eenmaal op de kant stond en 'moest' waren de tranen weg en hij heeft alles gedaan zoals het hoort. Wij barstten uit elkaar van trots natuurlijk, want je weet hoe hij zich voelt. Achteraf zei hij dat het toch wel heel leuk was geweest, maar ja dat is achteraf. 
Goede trouwens, als een vis in het water zwemmen en lekkerbekjes. Het was alleen maar omdat hij ze zo lekker vindt, maar het paste inderdaad in het thema!
Vanavond pasta met aubergine, restje sla, roomsaus, Pecorino en verse basilicum.

Gisteren aten we tomatensoep met een broodje.
Vandaag wordt het het restje curry, met rijst, een naanbrood en een komkommer raite achtige substantie.

Wat hebben jullie een dappere en moedige zoon, Teig! Wat heerlijk voor jullie allemaal, en zeker voor hem, dat hij het gehaald heeft. Zo goed voor zijn zelfvertrouwen!

Ik heb gisteren veel te veel sambal goreng boontjes gemaakt, want ik wilde die zak sperziebonen de vriezer uit hebben. Ik maak er straks maar ayam pedis bij, daar heb ik wel zin in.
Morgen maar weer eens een poging tot hartige taart. Ik snap nog steeds niet waarom hij de eerste keer zo prachtig gelukt is, en daarna elke keer soep werd. Blind bakken, met een laag kaas nog wat nabakken, zorgen dat de vulling niet te nat is... ik zou bijna mijn oven of taartvorm de schuld gaan geven. Maar ik geef niet op, het zàl me een keer lukken.
En daarna hoop ik op mooier weer, want ik wil nu echt een keer watermeloensalade maken. Ik heb alles in huis, maar bij die grauwe, grijze luchten vergaat mijn inspiratie totaal. Het is eerder tijd voor erwtensoep .

yette

yette

02-07-2024 om 18:21 Topicstarter

Pasta bolognese. 

Tacos met een vulling van gehakt, paprika en mais.

Gefeliciteerd met de A, Teig en wat een heerlijk verhaal erbij.

Gisteren aten we shaksuka met spinazie en geitenkaas en een stokbroodje 

Net met de buren voetballen gekeken en we hebben Thais aan laten rukken. Hebben nog wat over voor morgen

Ik haalde een bakje rendang uit de vriezer. Rijst erbij gekookt en een fikse roerbak van wortel, champignons, komkommer en peultjes van eigen tuin. Lekker. Morgen nog fijn rijst met groenten mee als lunch. 
Raadselachtig Dewi, die taart! Als t nou weer misgaat post het recept dan even, kan ik meedenken. 
En wat fijn van je dappere frut Teig! Gefeliciteerd. 

Pasta met tomaten en halloumi staat er voor vanavond op de planning.

Er liggen snijbonen die echt op moeten. Ook liggen er kaasschnitzels nog, dus dat wordt het. Met aardappelschijfjes uit de vriezer of als ik tijd heb opgebakken aardappels die ik dan eerst even kook.
Morgen ook even goed restverwerken, ik denk noodles ofzo. Er ligt nog een paprika en champignons.

ik heb nog wat pindasaus staan en daar maak ik kipgehaktballetjes bij, bak nog wat champignons erbij en rijst

Hopelijk ben ik op tijd thuis, misschien dat ik straks alvast voorbereidingen tref voor vanavond: couscous met aubergine, abrikoos, kip, kikkererwten en pistachenoten. 

Dewi: misschien helpt het om wat bloem in je taart te strooien, tussen de bodem en de vulling. Ik hoop dat je taart dit keer niet mislukt. 

Ik maak een pastasalade,met kippepoten van de gril.

Ik help je hopen op een betere uitkomst deze keer Dewi-Sri, met je hartige taart!
Wij eten vanavond couscous met kip en courgette, in een kruidige tomatensaus met abrikozen en koriander.

yette

yette

03-07-2024 om 22:10 Topicstarter

Hier was het ook couscous, maar dan met een bakplaat vol gegrillde groenten en gehaktballetjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.