Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

01-07-2024 om 09:28 Topicstarter

Een simpele ovenschotel van wat er in de vriezer en koelkast in de weg ligt: tomatenrisotto, diepvrieserwtjes, Syrische kaas bovenop. Met veel verse basilicum en oregano. 

Man vroeg of ik een rijst bowl /pokebowl-achtig iets kon maken vandaag want dat vond hij de vorige keer zo lekker. Dus dat wordt het. Met kip want ik eet geen vis. En dan verder nog even kijken wat er verder nog in gaat.

Wij eten Lasagnettes van gisteren. 
Heerlijk! Enkel op te warmen in de oven.

Hier (koel)kast/keuken-salade vanavond. Dwz: Wat vind je in de (koel)kast en keuken en wordt dan samen hopelijk iets lekkers. 

Ik vond 2 blikken borlottibonen (THT bijna-precies een jaar geleden ), maïs, rode kool (zaterdag iets anders gegeten), puntpaprika, ansjovis, grdroogde tomaat, komkommer en gooide dat bij elkaar met een vinaigrette van olijfolie, mosterd en balsamico. 

Helaas vond ik ook nog een nog ouder blik zwarte bonen. Maar toen had ik de borlottibonen al open gemaakt. Die zwarte bonen gaan dus binnenkort ergens door/in. Ze staan nu vooraan in de kast. En ooit, ooit...waarschijnlijk binnenkort...maar in ieder geval nog niet deze week, ga ik de keukenkastjes opruimen want blijkbaar is dat nodig.  

Hier lag nog een vergeten bloemkool in de koelkast waar ik net met kerriepoeder en ui een soep van  heb gekookt. Met een flinke schep sambal erin smaakte het nog enigszins 
In de pokebowl gaat rijst, kip, komkommer, geraspte wortel, edamame en mango en chilisaus.

Teigera schreef op 01-07-2024 om 09:24:

Gisteravond aten wij gebakken gnocchi met rode pesto, courgette, tomaten en Parmezaanse kaas. Smaakte prima. Vanavond worden het lekkerbekjes, broccoli en gebakken aardappelschijfjes. Hopelijk met een heel blij jongste frutje, want die mag afzwemmen einde van de middag voor z'n A .

Hahaha, gezwommen als een vis, dan krijg je lekkerbekjes? Hopelijk is het frutje geslaagd! 

Spaghetti  bolognese

fussilli met bolognesesaus

gekookte aardappelen in de schil (ht is zo koud,  mijn vingers waren zo stijf da schillen niet lukte). Broccoli.  En saucijsjes.
Na: 3 verschillende soorten meloen. 
Vandaag zit er even niet meer in.  Ben al blij dat dit lukte

Vandaag maar weer eens mijn snelle salade van een zakje radijs rauwkost met mango, sesamolie, azijn, rosbief. En kat op tas. Bij gebrek aan lange winterlaarzen om op te liggen, je moet toch wat als kat. Al zou je toch bijna de winterkleding weer opsporen.

8-AE0-AFC5-F137-4301-8615-7-BA1-B4302-AA4.jpg En verder een Linzenstoof uit de vriezer. 

Och die poes 
Ik vond de kou wel even lekker. Lukt het tenminste om een dagje compleet te vegeteren op de bank en dat had ik hard nodig. Bij het vegeteren nuttigde ik nacho’s met tomatensaus en pitabroodjes met shoarma en Griekse yoghurt met veel knoflook. En komkommer. 

En, is het A-diploma binnen?

Ik had een ingewikkelde dag, mijn moeder wilde zoon en mij per se zien en lunchen, dus zijn we ergens naartoe gegaan (na een lange periode van bewust geen contact). Was ongemakkelijk. Maar ik had een tosti die, zeker voor dat geld, heel erg prima was. De poffertjes voor zoon waren eerder deegballen, ik begreep heel goed dat hij ze niet lekker vond. 

Vanavond hadden we het wat makkelijk door een paar bakjes van de Chinees uit de diepvries te plukken. Was lekker. 

Vanavond een stuk naan met een kleine zelfgemaakte kipburger en een stukje gehaktbal ( beide uit de diepvries) en een tomaten /komkommer salade en een sausje van opgeklopte cottage cheese.

geen idee, ik eet bij mijn zusje

Aardappelgratin met broccoli en wat gehaktballetjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.