Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


BBQ-en.  Met eigengemaakte saté,  hamburger.  Salade van watermeloen,  feta en munt. Stokbrood met eigengemaakte kruidenboter.  

Ha Afro, hier ook de zomerstop van veel sportlessen die wij geven. Lekker rustig vind ik dat. Ter ere van die rust bak ik vanavond een limoenpudding, daar is niks vegans aan helaas, behalve de limoenen natuurlijk. Er zit in: ei, limoenzest, limoen curd, gecondenseerde melk. Na het bakken nog wat lemon curd. De rest van de limoenen zwemmen in water met munt in de koelkast.
Ik word een beetje moe van mezelf, want ik heb gasten te eten uitgenodigd, goed excuus voor een pudding maar eigenlijk weet ik het verder niet zo goed. Ik denk Tom Kha soep + een kommetje brown basmati rijst met ei en sesamolie + makreel in misomarinade. Daar moeten ze het maar mee doen. Het toetje zal ze wel ‘afvullen’. 

Oh, Toetie, dat ken ik van vroeger: gasten uitnodigen en dan denken: en nu? Ik wens je veel sterkte.
Waarom zwemmen jouw limoenen in muntwater? Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen, maar je hebt er vast een goede reden voor  .
Ik heb net een lamsbout uit de vriezer gehaald en in de ijskast gestopt. Morgenochtend maak ik de marinade voor saté domba, dan kunnen we die morgen of maandag eten. Ik probeer een weekmenu samen te stellen,  maar ik weet nu al dat het een chaos wordt. Ik weet nog niet eens wat we vanavond gaan eten .

Ik zou graag bij je te gast zijn met dat menu hoor toetie!

Ik was 2 dagen in Antwerpen en at heerlijk. De 1e lunch was salade nicoise.  S avonds deelden we een voorgerecht met coquille enten ander met gefrituurde soft shell krab. Vandaag een heerlijke salade met falafel,  feta gegrilde groenten en gemarineerde aubergine. 
Nu in de trein op weg naar huis waar ik aansluit bij een wijkfeest.  Ik weet niet of ik daar nog wat kan eten, dus misschien haal ik zo een frietje op het station anders zakken die biertjes in mn benen 

Gezellig Haas!

@Afro, de cursus was voor werk inderdaad. Thuis bak ik nooit zoet. Ik eet het namelijk zelf bij voorkeur niet. Vind het niet echt vies maar gewoon de calorieën niet waard, als zoutminnend persoon zijnde
Vandaag kookte ik voor een bruiloft met 100 gasten, ook alles vegan. Had een redelijk dik team staan zodat er ook genoeg aandacht besteed kon worden aan extra mooie dingetjes (zoals een hartje uit Oost Indisch Kers blad gestoken voor op de bruschetta tomaat) (ik realiseer me nu pas dat het helemaal geen bruschetta waren! Collega heeft gewoon plakjes stokbrood met tomaat gedaan ipv die plakjes nog even toasten.. nou ja) Het liep enorm soepel, dat was leuk. Achteraf niet 100% tevreden over een paar dingetjes maar soit. Bruidspaar en gasten waren wel enorm blij en tevreden en daar gaat het om.  

Wij waren op een bierfestival en deelden een portie friet en een broodje kroket.
Nu net thuis en zin in soep dus heb wat warm gemaakt.

yette

yette

30-06-2024 om 05:27 Topicstarter

Hier ging de bbq aan: zelfgemaakte hamburgers, een kalfslapje, maïskolf, simpele salade, aardappel salade, stokbroden, kruidenboter en knoflooksaus waar je lepel in rechtop blijft staan. 

De jongste (19, voorheen Miniman, maar hij kijkt inmiddels over me heen) heeft zojuist (!) een paar stukjes quiche gegeten. Die kwam thuis toen ik nèt een kop koffie stond te zetten. Hij eet in het weekend niet met ons mee omdat hij in de schouwburg werkt en daarna vaak nog met collega's gaat stappen. 

Vanavond patat, kipnuggets en een salade met bietjes, rucola en feta. Die laatste was eigenlijk voor bij de bbq, maar de kooktijd van de bieten viel enorm tegen.

Hier vanavond zalm uit de oven met mosterd, citroen en dille, aardappels ook uit de oven (soort-van roasted potatoes) en coleslaw van rode kool.

Wij hebben nog wat van de soep van vannacht over dus dat sowieso en verder had ik laatst kipragout gekocht en heb nog een stokbrood in de diepvries.

Ik ga champignonsoep maken en daarbij warmen we een quiche op. K&k, doe ik normaal nooit want vind het wel leuk om quiche te maken, maar het leek me weleens makkelijk en nu ligt dat ding al veel te lang ruimte in te nemen in de diepvries...

afrodite05 schreef op 30-06-2024 om 10:09:

Ik ga champignonsoep maken en daarbij warmen we een quiche op. K&k, doe ik normaal nooit want vind het wel leuk om quiche te maken, maar het leek me weleens makkelijk en nu ligt dat ding al veel te lang ruimte in te nemen in de diepvries...

Ok, dit wordt een uitdaging, aangezien ik geen champignons in huis heb... vanmiddag eens kijken of we nog langs een winkel gaan of dat het dan maar een simpele tomatensoep wordt.

Man kookt hier risotto met wat groene groenten en paddestoelen. Met een stukje gebakken zalm erbij.

Ik at gisteren op het wijkfeest een hele prima hamburger met friet van een foodtruck.

Gisteren at ik trouwens bij het ontbijt Turkse eieren. Labna met gepocheerde eieren, romesco, groene olie en kruiden. Dat vind ik momenteel echt een van de lekkerste gerechten.  Wil ik echt eens zelf proberen te maken. Als ik over mijn pocheer angst heen kan komen
Hadden we hier laatst al een heel gesprek over met goede tips dus ik moet het gewoon eens gaan doen

Wow 100 gasten Moosey! Ik vond die paar van mij al heel wat, ik heb geen team, maar wel het ‘ik wil het graag goed doen’-gevoel. ‘Men’ verwacht dat inmiddels ook een beetje van mij.
Vandaag aten we samen: glutenvrije gele linzenspaghetti met een ouderwetsche tomatensaus. Ouderwets volgens ‘familierecept’. Lekker hartig. Met parmezaanse kaas voor de zoutminnende mensen.  leuk dat jullie die voorkeur herkennen! Mijn lief is een zoetekauw. Die heeft dan ook de restjes van de pudding opgegeten. 
Verder heb ik hartige yoghurt met ovengeroosterde tomaten gegeten, en socca. Zo lekker, de gehemelte verbrandend warme tomaten met koele yoghurt. 
 

IMG-1260.jpg

Mmm, best wel tomaterig dagje eigenlijk. Heeft mijn lijf kennelijk behoefte aan. 

Oeh dat lijkt me ook heel lekker Toetie! Ik snak naar de eerste écht rijpe tomaten uit eigen kas of die van werk. Heb nog geen behoorlijke tomaat gegeten dit jaar. 

Gisteravond aten wij gebakken gnocchi met rode pesto, courgette, tomaten en Parmezaanse kaas. Smaakte prima. Vanavond worden het lekkerbekjes, broccoli en gebakken aardappelschijfjes. Hopelijk met een heel blij jongste frutje, want die mag afzwemmen einde van de middag voor z'n A

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.