Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Morgen moet ik nog een komkommer en cherrytomaten opmaken want zaterdag zijn we weg.  Dus dat als een Grieks-achtige salade met een stukje vlees of zo. Ff kijken morgen waar ik zin in heb.

yette

yette

28-06-2024 om 07:31 Topicstarter

Mooi woord, 'zoutminnend'. Ik ben vannacht nog mijn bed uit gegaan voor wat zout 

Vandaag krieltjes met spek, keuze uit een Catalaans worstje of een gepaneerd visding en caprese salade. 

Hier bleek de watermeloensalade (ondanks de rijst en hamburger ernaast) te weinig vullend, want man heeft om 2100 nog een pizza in de oven gegooid... Vanavond zal dat niet hoeven (hoop ik), na de pastasalade met gerookte kip, gegrilde paprika, tomaat, komkommer en mozzarella. 

Hier vanavond denk ik volkoren spaghetti of andere pasta met gorgonzola en de rest van de salade van gisteren erbij. Nog even een weekje met heel hard werken en allerlei deadlines, van zowel werk als studie...en daarna ga ik wel weer "echt" koken. 

Vandaag udon noedels met verschillende paddenstoelen, witte kool, lenteui en Aziatische smaakmakers (gember, knof, gochujang, sojasaus...). 

Moosey schreef op 24-06-2024 om 22:47:

Wauw Haas dat klinkt echt geweldig! Zit meteen te denken of zoiets ook niet bij ons zou kunnen, maar ben wel benieuwd in hoeverre ze de keuken ook bemanden. Een horde kinders met messen en bij een fornuis in de buurt zou ik wel heel spannend vinden (en erg lastig te verzekeren )

Owh, laat je het weten als je dit gaat doen. Dan komen we volgend jaar met de groep 5 van de oudste koken. Lijkt me fantastisch!

ik eet vanavond wrap met pulled chicken, aangevuld met groente (champignons, courgette, ui). Beetje chilisaus erbij. 

afrodite05 schreef op 28-06-2024 om 07:56:

Hier bleek de watermeloensalade (ondanks de rijst en hamburger ernaast) te weinig vullend, want man heeft om 2100 nog een pizza in de oven gegooid... Vanavond zal dat niet hoeven (hoop ik), na de pastasalade met gerookte kip, gegrilde paprika, tomaat, komkommer en mozzarella.

Ik doe meestal bonen door de watermeloensalade, dat vult goed. Maar met die warmte heb ik juist minder trek. Vandaag aten we heel simpel: ijsbergsla, knoflooksaus, parmezaanse kaasflakes, blikje edamame, tonijnsteak, uiringen. Ik miste de uitgebreide versie die ik meestal maak maar dat vergt ook uitgebreider koken. Verder bouillon met misopasta en furikake en een handje notenmix. Met extra zout 

Dolfje schreef op 27-06-2024 om 22:44:

Morgen moet ik nog een komkommer en cherrytomaten opmaken want zaterdag zijn we weg. Dus dat als een Grieks-achtige salade met een stukje vlees of zo. Ff kijken morgen waar ik zin in heb.

Ik had nog 1 lamachun ik de diepvries en ik maakte van kipgehakt burgers die best behoorlijk lekker waren.  Maar had teveel  dus 2 kleine burgers in de diepvries gedaan.
Erbij een knoflooksaus van cottage cheese.

Lief maakte een salade met tomaten, komkommer, heel hard getoast brood en allerhande smaakmakers, was erg lekker. Toe aten we, samen met allerhande mensen die ineens zomaar langs kwamen kleine stukjes van al mijn vegan baksels, en die waren werkelijk waar allemaal fantastisch lekker. Wat een goeie recepten. We hadden:
- tartelettes met citroen vulling
- tartelettes met pecanvulling
- carrot cake
- slof met banketbakkersroom en vers fruit
- gateaux voyage (hazelnotencakeje met chocoladeganache)
- dessertgebakje (zo’n heel klassieke glimmende bol) van vanillemousse met daarin bosvruchtencompote op een laagje cake

Ik ben helemaal geïnspireerd en gelukkig

Leuk, Moosey, deed je die cursus vanwege je werk of gewoon voor de hobby? Klinkt wel smakelijk in elk geval!

Ik ga straks voor de laatste keer sporten, hierna is het 6 weken vakantie. Heb eigenlijk geen zin, maar omdat het de laatste is, moet ik toch van mezelf. Vanmiddag kunnen we dan ergens picknicken met een restje van de pastasalade van gisteren. 

Vanavond staat er een milde curry op het menu, met kipgehakt, bloemkool, kikkererwten, gegrilde paprika en gewone paprika. Beetje kokosmelk en veel koriander erdoor en rijst erbij.

Klinkt echt top Moosey, die cursus. Tof om dat te kunnen, want ik heb wel eens begrepen (en geproefd ook) dat vegan bakken niet altijd heel gemakkelijk lekker wordt.
Wij aten gisteravond een pastasalade met pesto, komkommer, avocado, sla-mix, tomaten, zongedroogde tomaten en vega speckjes. Viel goed in de smaak. Ik haalde donderdag een overblijver bij AH op, daar zat een zak sla in, vandaar dat we daar iets mee moesten. Er zaten ook twee k&k-maaltijden in, dus die eten we vanavond: stoofvlees met gegrilde groenten & iets Indonesisch. Ik eet alleen met de frutjes, heb ook nog een restje noedels staan, dat alles bij elkaar zal wel genoeg zijn. 
Maakte gisteravond een toetje van laagje speculaaskruimels, laagje vanillekwark en wat bosbessen. Frutjes vonden het heerlijk en vroegen om nog een keer, dus dat doen we dan vanavond.

verse friet uit de airfryer, salade van ongeveer 10 soorten groenten met dressing die man in elkaar flanst met witte kaas/zaden/olijven/linzenen wat er onverwacht nog meer tevoorschijn komt. En als dessert een bak met 3 verschillende soorten meloen. 
En als dessert 2 een stuk taart. Had ik gisteravond gemaakt.  Bodem van koekkruimels/boter.  Daarop de laatste aalbessen uit eigen tuin. Daarop mengsel van mascarpone/Griekse yoghurt/gehakte basilicum/beetje suiker/gelatine.
Toen ik vanmorgen in de koelkast keek zag ik dat mijn vreethommels de helft van de taart al op hadden gegeten 

Wij gaan naar een evenement dus waarschijnlijk iets van frietjes of nacho's of zo

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.