Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dewi-Sri2 schreef op 26-06-2024 om 12:45:

Wat gaat een jaar toch hard. Ik heb vandaag weer bij de burgemeester op de stoep gestaan voor een nieuw jaar aan vuilniszakken. Maatje groter deze keer .
Met deze warmte ga ik het vanavond weer eens makkelijk doen. Een grote aardappelsalade en, heel klassiek, knakworst erbij. En lekkere pittige Dijon-mosterd natuurlijk.

Oh ja....de vuilniszakken-gate. 

En inderdaad...ineens-zonder-limiet@yette, maar ook zonder eetlustverhogend plaatje. 

Ik at een salade met deze exemplaren:  


https://m.youtube.com/watch?v=uSD4vsh1zDA&pp=ygUfYmxhY2sgZXllZCBwZWFzIGkgZ290dGEgZmVlbGluZw%3D%3D

Wij hadden onverwachts bezoek dat bleef mee-eten en ik had gezegd dat het een bescheiden restjesmaaltijd zou zijn van wat ik nog kon vinden in huis. Het viel gelukkig goed in de smaak en ik heb eigenlijk standaard best veel in huis  

Brandnetelsoep (tuinpluksel, pot bouillon, melk, eidooiers, knoflook), cornbread (polenta, eiwitten, blikje maiskorrels, boter, karnemelk), kruidenboter (kruidentuin, citroenzest). En daarna bami (van gele linzenspaghetti maar who cares) met gewokte groenten (ui, prei, paksoi- groentenla) en sinaasappel/hoisinsaus en gewokte reepjes procureur, want die vond ik in de diepvries. 

yette

yette

27-06-2024 om 05:47 Topicstarter

Tagliatelle (van bami maar who cares ) met twee kleuren courgette, knoflook, roomsaus, vegetarische kipstukjes en véél verse kruiden. 

Ik ga nu eens meedoen met de zomerse menu's, ik ga een salade maken van watermeloen, feta, olijven en munt. Daarbij gaat rijst en nog even kijken of we er een hamburger of worstje bij bakken waar dan (man kennende) knoflooksaus overheen gaat.

In elk geval een tomaten /komkommer salade met mozzarella en basilicum. En heb nog een stukje kiprollade in de diepvries.

nog een keer loaded nacho's. 
Mijn buurmeisje komt eten, en die vindt dit erg lekker. Erbij een salade van komkommer, tomaatjes en ui

Vandaag voor lunch de restjes van de salades van de barbecue van gisteravond mee: tomaten-mozzarella en watermeloen-feta . Zie hierboven ze ook al genoemd worden! De barbecue viel goed in de smaak, frutjes hebben genoten en wij hadden het ook gezellig. We hadden nog een cava rosé in de koelkast, was een goed moment om die soldaat te maken
Vanavond een couscoussalade met o.a. feta, abrikozen, tomaat, komkommer, munt, kropsla en runderchipolataworstjes.

oh ja Dewi, het is weer vuilniszakkentijd. Echt grappig.

Helaas geen asperges meer gescoord. Vorige jaren staken ze nog wel een paar dagen door. Nu niet. 

Gisteravond lieten we sushi aanrukken. Dat was heerlijk.
Vanavond maak ik een couscoussalade met gegrilde paprika, tomaat, feta, olijven en chipolataworstjes erbij

yette schreef op 27-06-2024 om 05:47:

Tagliatelle (van bami maar who cares ) met twee kleuren courgette, knoflook, roomsaus, vegetarische kipstukjes en véél verse kruiden.

😛 haha

Pizza hier vanavond. Met een excuussalade met allerlei groenten. En ik denk ook een ijsje als toetje! 

Een beetje heterocliet hier, want verschillende dingen moeten op : braadworst, halloumi en minipaprika van de gril, K&K coleslaw, restje pasta met tomatensaus, wat tomaten-komkommersla met mozza. Niet zo verse reeds afgebakken afbakbroodjes erbij  (die gaan ook nog ff op de gril). 

Wsch veel te veel voor 2 personen- ik denk dat man dat restje pasta morgen maar als lunch mee moet nemen, dan neem ik de tomaten-komkommersla mee   
 

Vandaag hebben wij het onszelf maar weer eens gemakkelijk gemaakt met restje brandnetelsoep met daarin een restje bami gemixt en een paar gebakken eitjes bovenop en een handje pinda’s.
En verder hartige kwark, daar vind ik het echt weer voor. Met wat komkommer, paprika, zadenmix. Extra zout. Ik ben een zoutminnend type, zeker met dit weer. 

Haha, zoutminnend. Dat ben ik ook. 
Ik was van plan ergens in een restaurantje neer te strijken, maar ging even langs het bedrijf van mijn neef wat hier in de buurt zit en daar kreeg ik eerst bier en toen aardappelsalade. Was heel gezellig en erg lekker. Ik ga vaker met ingelegde citroen werken heb ik me voorgenomen, wat lekker is dat, gewoon in stukjes door een salade. 
De patisserie-cursus die ik aan het doen ben is heel erg leuk en leerzaam. Morgen nog een dag. En dan met een enorme tas zoetigheid naar huis morgen… ik hoop dat ik nog eea in de vriezer kwijt kan. 

Jullie zomerse salades klinken heerlijk allemaal. Ik had van twee borrels en een zomerfeest van de BSO. Bij die laatste kwam ik te laat aan voor het eten. En man en jongste hadden ook niet veel gegeten dus toen zijn we nog even op een zonnig terras neergestreken. Ik nam een salade van de lunchkaart met rauwe ham, avocado,  mozzarella,  tomaat, olijven uit en croutons.  Was lekker en fijn op het terras.

Ik maakte vanmorgen al pastasalade voor vanavond, met komkommer, tomaat, lenteui, mozzarella en gerookte kip. Oh en pijnboompitjes.

Morgen gaan we patat halen bij de snackbar is het plan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.