Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik heb nog geen idee en voel me nog steeds niet fit en geen zin om naar de winkel te gaan dus we moeten nog even kijken.

Gister aten we patat uit de airfryer, doperwt wortel en een kipding.
Vanavond macaroni voor de groenterestjesverwerking (halve bak champignons,  paparika, halve courgette) en ga met de meisjes naar de bios, dus dan kan ik het prutje alvast van te voren maken.

Vandaag pom deel 3 - last episode - (ik houd van saai, Anijsblokje!) met deze keer romaine sla en lamsworstjes. De kip is namelijk allanggggg uit de pom verdwenen. Van het bot vallende kip, yummmm.   
Verder kook ik wat extra voor mijn zieke moeder, ze had zin in ouderwetsche bietjes op Groningse wijze, met een speklapje met shoarmakruiden en aardappelpuree. Wij eten altijd vroeg en zij stipt om zes uur, de tijden voeg ik een beetje naar elkaar toe, dan kunnen we het nog warm langsbrengen als we naar de bordspelavond gaan. 
Ik doe er voor haar ook een bonus bij: Haverkoek met perziken, de rest gaat mee naar de bordspelavond. 
De rest van de bietjes zet in ik het zuur, kan ik er een salade mee maken deze week. 

Jynta1981 schreef op 14-07-2024 om 08:56:

Gister aten we patat uit de airfryer, doperwt wortel en een kipding.

Denk dat het hier ook zoiets wordt maar dan zonder doperwten en wortel maar met excuussla 

Wij eten vanavond pasta carbonara, op traditionele wijze - maar dan wel met erwtjes erbij, laat dát de Italianen dan maar weer niet horen.

Wij eten vanavond bij mijn moeder. Ik heb bietjes "besteld" want we kunnen wel een gezonde maaltijd gebruiken deze dagen. Daarbij gekookte aardappelen en iets van vlees, ik denk hamlappen 

Ik was eigenlijk van plan om makkelijk een pizza in de oven te gooien, maar ik heb ineens een vreselijke zin in ayam pedis. Ik denk dat ik maar een dubbele portie maak, want dan kan de helft de vriezer in. Erbij iets van chinese kool met lekker veel djeroek poeroet, sereh, gember en wat ik verder nog tegenkom aan zomerse smaken. Het is hier een groot deel van de dag wat betrokken geweest, maar zoals vaak gebeurt, wordt het nu zonnig en warm.

We zijn net terug van een weekend camperen aan de bodensee met vrienden. En we hebben BBQ met griekse salade.

ik heb nog een keer soto ajam. 
Voor morgen al een stamppotje van prei en wortel gemaakt en een pan met stoofvlees. 3 bakjes in de vriezer, de andere morgen 

yette

yette

14-07-2024 om 18:01 Topicstarter

Ik geloof dat we die pasta met kaas niet of heel laat eten vandaag. We zitten veel te gezellig aan het water bij kennissen met een strandtentje en ze hebben onze jongste gestrikt om mee te doen met een muziekquiz. Dat soort dingen doen ze hier nooit, dus hij voelt zich verplicht om het te laten slagen - er is geen hond   Ben benieuwd, zijn frans is qua spreken niet echt goed. En de muziek waarschijnlijk grotendeels Frans.

(maar hé, hij mag hier dinsdag aan de piano, het voorprogramma van de band doen, als hij durft, dan zijn er 100-150 mensen)

Ik ben ook benieuwd hoe het afloopt met die quiz, yette! Lijkt me lastig met Franse muziek maar als het multiplegok is komt hij misschien nog ergens. 

Het gaat hier niet zo goed met gevarieerd eten deze week...

Vanavond at ik bij familie. Er stonden geroosterde aardappelen met rozemarijn en knoflook op het menu, met lamskoteletten, gestoofde venkel en een rucola/tomatensalade. 

Al die berichten over bietjes zijn inspirerend: ik denk aan iets met geitenkaas en bieten morgen. Maar ik heb ook nog spinazie, dus misschien wordt het dat. Gelukkig hoef ik dat morgen pas te bedenken.

Ik wens je zoon heel veel succes, Yette. Valt vast niet mee. Sinds ik hier woon heb ik nooit geweten dat er toch zoveel cultuurverschillen zijn tussen Nederland en Frankrijk. Altijd het idee: dat valt ontzettend mee. Nou, soms helemaal niet. Maar de apéro's zijn meestal super .
Oh ja, de ayam pedis was erg lekker.

Spannend zo'n optreden voor je zoon yette! 
Wij eten vanavond "voor het laatst" thuis, morgen vertrekken. We hebben nog kastanjechampignons en paksoi van het hotpotten over, dus daar moeten we iets mee. Nog even naar kijken.

Fijne vakantie vast Teig.

Omdat ik ziek thuis ben en er nauwelijks iets vers in huis is wordt het voorraadkast /diepvries koken. 

Ik maak een curry van rode linzen, met laatste tomaten erdoor en wat erwtjes en gebakken paneer en een gebakken ei. En we hebben nog wel kleine naan in de voorraadkast. Hoopte eigenlijk dat er nog spinazie in de diepvries lag maar helaas.
Als man dan vanavond even komkommer en sla etc haalt kunnen we morgen een vegetarisch ding uit de airfryer eten met salade. Zien we woensdag wel weer verder. Dan hoop ik weer wat fitter te zijn.

Balen dat het zo lang duurt, Dolfje! 
Teigera, alvast een fijne vakantie!

Ik heb hier alweer veel gedaan in een paar uur tijd, dus nu lekker met een boek de tuin in. Kijken naar de baby-merel die door zijn ouders wordt verzorgd   

Vanavond tijd voor een soort ovenfrittata met spekjes, prei, aardappelschijfjes, wat restjes groente van zoon wat anders over datum gaat (broccoli, bloemkool), een zooi eieren en een laagje kaas. Ben benieuwd of het wat wordt, maar komt vast goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.