Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


@Dolf, laat je weten hoe het was?

Vanavond maak ik loaded nacho's.
Gisteren was het een verspakket van de AH, broodjes gyros. Ik ben zo verschrikkelijk slecht in in de winkel bedenken wat we gaan eten..

Woensdagavond kookten mijn schoonouders AGV met venkelsalade en worstjes, was lekker.

Kaaaaaaaatje schreef op 21-06-2024 om 10:42:

@Dolf, laat je weten hoe het was?

Zeker!

Dolfje schreef op 21-06-2024 om 08:22:

Ik zag laatst op Instagram een recept voorbij komen bij Lot Beukers
Crunchy rice paper veggie pancakes.
Kan ff zo snel geen recept vinden wat ik kan kopiëren maar deze lijkt er het meest op :
https://www.drveganblog.com/crispy-vegetable-rice-paper-pancake/
Dus dat eten we met een pinda noedelsoep met kip.
Morgen hebben we een lunch buiten de deur dus maak genoeg soep ook voor morgenavond nog een kom.

Ha, wat een leuk idee, dat is een niet-opgerolde loempia, wat mij betreft. Ik maak met die rijstvellen een hartige taart vandaag. Met wat er over is van de Mexicaanse bonen + een blikje bonenpuree en nog wat kruiden. Laagjestaart, heet-ie hier. Kaas bovenop natuurlijk en ook een laagje kaassaus ergens tussen een paar velletjes nog. Misschien nog wat schijfjes tomaat ertussen. 

Verder brandnetelsoep, heb geoogst voordat ze gaan bloeien. Zadencrackers. Kaas. Love kaas 

Gisteren heb ik butter chicken gemaakt. Nog een restje over en die eten we met naan en een salade

Wij gaan picknicken/wandelen en ik heb ingepakt: thermos thee, thermos koffie-chocowhey-latte, stukjes bonentaart, thermos brandnetelsoep met gekookte eitjes. Lepels. Poetsdoekjes, jerrycan water. Hahaha vooral om dat laatste moest mijn vriend lachen, maar hey, we parkeren de auto ergens en gaan daarna pas lopen en ik water is eerste levensbehoefte ofzo. In de auto ook altijd droge sokken en plastic zakjes voor modderige en natte schoenen. 

Ik heb een ovenschaal saté ajam uit de diepvries gehaald. Vanavond halen we bij de Chinees een  bak nasi en een bak bami, de Appie brengt vanmiddag komkommer en kroepoek. Verder geen excuusgroente  Die verdwaalde stukjes prei in de nasi/bami zijn ook groente, toch?

De rice paper pancakes waren lekker  en crispy maar ik eet ze eerlijk gezegd net zo lief rauw. Vind het vooral veel werk 
Heb nog massa vulling over dus dat eten we vandaag of morgen weer. Hadden vanmiddag een best uitgebreide lunch dus waarschijnlijk straks alleen de kip pinda noedelsoep.
Ik had vanmiddag wontonsoep en een club sandwich met kip, bacon en eiersalade en een kerrie -achtig sausje. Man en zijn ouders hadden Tom ka kai en een crispy chicken wrap die er ook een lekker uit zag. 

yette

yette

22-06-2024 om 17:37 Topicstarter

Gado gado en pisang goreng. 
Helemaal zelf gehaald 

Man maakt voor ons curry madras van een verspakket. Voor de lusiknies heb ik een soepje gemaakt van de overgebleven ratatouille en ze krijgen een restje lasagne. 

Ik maak Orzo in tomatensaus met lamsgehakt balletjes. Uit Persiana elke dag. Want die had ik voor mijn verjaardag gekregen.

Het staat nu in de oven, maar ik ben het zo'n beetje gaar aan het kijken... zoveel zin in!

ToetieToover schreef op 22-06-2024 om 09:04:

Wij gaan picknicken/wandelen en ik heb ingepakt: thermos thee, thermos koffie-chocowhey-latte, stukjes bonentaart, thermos brandnetelsoep met gekookte eitjes. Lepels. Poetsdoekjes, jerrycan water. Hahaha vooral om dat laatste moest mijn vriend lachen, maar hey, we parkeren de auto ergens en gaan daarna pas lopen en ik water is eerste levensbehoefte ofzo. In de auto ook altijd droge sokken en plastic zakjes voor modderige en natte schoenen.

Leuke wandeling/picknick gehad? Ik heb standaard een krat in de garage staan waar  wandelschoenen eega (1 p) enmijn wandelschoenen geparkeerd worden (2 paar). Met droge sokken.  En plastic tas.  En mijn wandelstokken.  Daarnaast de wanderugzak met standaard water,  blarenpleister,  powerbank,  pcm,  zonnebrandcrème,  anti mug,  tekenpincet (ook goed tegen splinters), verrekijker enz. Met auto weg betekent dit in auto gooien.  Vanuit huis lopen betekent schoenen aan, stokken mee, rugzak mee. 

O.t. wij aten wat rommelig.  Zelfgemaakte rundvleessalade,  soep van ongeveer 20 verschillende soorten groenten,  kropsla uit tuin ouders met tomaat en komkommer, bak met 4 srt meloen en nectarine.  En punt kruisbessenvlaai van mijn vlaaienoogst van vorige week.  Vers toch lekkerder dan na invriezen. 

Voor morgen, overmorgen en diepvries heb ik 1.5 kg draadjesvlees gemaakt in de instand pot. Straks nog even aalbessen plukken en daar morgen een taartje mee maken volgens recept van Karin Luiten. 

yette

yette

23-06-2024 om 09:14 Topicstarter

Op mijn weekmenu staat vandaag bbq-en en later deze week knoflook tomaten  uit de oven ... maar als ik naar de weersverwachting kijk, geloof ik dat ik die oven vanaf morgen beter uit kan laten. Misschien dus toch vandaag al die tomaten? Maar door de week bbq-en is ook niet handig. Op weekdagen eten we namelijk veel later. Dus als ik die tomaten vandaag al maak, dan hou ik vlees over. Merguez of kipfilet. Dat moet dan vandaag nog in de bomvolle vriezer. En dan moet er iets anders uit. Tuinboontjes, sperziebonen, bapao, ratatouille? Magnums!!! Die kunnen er wel uit. Zal ik ontbijten met een Magnum? De rest slaapt nog ... 

Kortom: ik heb een heerlijk dillema

Ik heb nog ontzettend veel van de vulling van de crispy rice paper pancakes over dus misschien wel springrolls. 

Dorestad schreef op 22-06-2024 om 19:57:

[..]

Leuke wandeling/picknick gehad? Ik heb standaard een krat in de garage staan waar wandelschoenen eega (1 p) enmijn wandelschoenen geparkeerd worden (2 paar). Met droge sokken. En plastic tas. En mijn wandelstokken. Daarnaast de wanderugzak met standaard water, blarenpleister, powerbank, pcm, zonnebrandcrème, anti mug, tekenpincet (ook goed tegen splinters), verrekijker enz. Met auto weg betekent dit in auto gooien. Vanuit huis lopen betekent schoenen aan, stokken mee, rugzak mee.

O.t. wij aten wat rommelig. Zelfgemaakte rundvleessalade, soep van ongeveer 20 verschillende soorten groenten, kropsla uit tuin ouders met tomaat en komkommer, bak met 4 srt meloen en nectarine. En punt kruisbessenvlaai van mijn vlaaienoogst van vorige week. Vers toch lekkerder dan na invriezen.

Voor morgen, overmorgen en diepvries heb ik 1.5 kg draadjesvlees gemaakt in de instand pot. Straks nog even aalbessen plukken en daar morgen een taartje mee maken volgens recept van Karin Luiten.

O wauw jij bent echt voorbereid op wandelsessies. En jij wandelt veel vaker en langer! Ik wil nog een verrekijker, lekker off topic, maar als je nog tips hebt? Ik kijk nu naar een monoculair omdat die zo lekker klein zijn en dan kan ik met mijn andere oog de omgeving nog zien.  


Lekker hoor, wandelen. We hebben gisterenavond nog even een ‘vleemuiswandeling’ gedaan, paar dronken mensen opgeraapt (politie, ambulance), dat maakt het toch minder leuk, zo’n natuurgebied waar ergens een breed fietspad doorheen loopt. 

Vandaag gaan we barbecueën, ik heb van alles klaargezet, waaronder aardappelsalade, vis+kip+tofu-spiesjes, watermeloen/feta/munt/rode ui/zwarte bonen-salade, pastasalade. En straks alleen nog wat groene snijsla snijden, dressing staat al klaar. Ik was weer eens om 5 uur wakker  .

Volgens mij gaat heel Nederland vandaag bbq-en... Ik heb net stoofvlees opgezet  De bedoeling is dat het heel zacht wordt en snel uit elkaar valt, want zoon heeft last van doorkomende tandjes en at gisteren alleen maar gepureerd. Ik weet alleen nog niet of ik er aardappelen met sperziebonen of rodekool bij doe. Ik denk dat rodekool het zachtst kan worden, maar straks maar aan man vragen waar hij meer zin in heeft. 

Tips om stoofvlees echt superzacht te krijgen (zodat er amper gekauwd hoeft te worden) zijn welkom! Ik heb al mosterd in het rauwe vlees laten trekken om het malser te laten worden en er zit nu wat vocht van zilveruitjes (en de uitjes zelf trouwens ook) bij in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.