Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Agv: rode biet, aardappelen  en een saucijsje

Hier ook AVG, ratatouille,  aardappelkroketjes en een biefstukje (met bearnaise saus uit Frankrijk mjam)

Ik was redelijk op tijd klaar en besloot lekker naar huis te gaan om in de zon te zitten. Mijn werkruimte van vandaag had geen ramen, dus toen ik zag dat het regende, baalde ik wel even. In plaats van in de zon zitten, werd het dus toch maar lasagne maken. Meteen een extra portie voor in de diepvries gemaakt.

Tabouleh, met boekweit in plaats van bulghur. Feta erdoor. 

Vandaag soep uit de diepvries: mosterdsoep (alweer). Alweer heel smakelijk. Heel decadent met krab gegeten, want dat vond ik ernaast in de diepvries. En zadencrackers.

Verder ik wilde vriendlief graag patatjes uit de oven, ik at ze met mayo én een groene salade + een blikje tonijn op olijfolie + een zakje tonijn met een dressing erdoor. Ik heb echt bovenmatig veel zin in vet eten. Misschien heb ik het wel nodig. Althans, dat maak ik mezelf graag wijs natuurlijk 

De lasagna van gister werd het niet, het werd tosti/pizza.
Lasagna schuift door naar zondag. 

Vanavond avondvierdaagse jongste en man, vrijwilligerswerk van mezelf en bijbaan oudste, dus iedereen eet op eigen tijd. Ik maak een pan met kippendij, groente en fajita kruiden wat we eten in een wrap. Kan iedereen opwarmen wanneer wenselijk.

Hier worden het dus de tortilla's die ik gisteren als terugvaloptie had. Is maar goed ook dat ik gisteren wel de lasagne heb gemaakt, want zoon is vannacht van verkoudheid-met-snot naar verkoudheid-met-hoge-koorts gegaan, dus hij mag niet naar het kinderdagverblijf vandaag. Dus rust om te koken zal ik niet hebben. Sterker nog, alle plannen en afspraken moesten omgegooid worden ivm wie wanneer thuis kan zijn, en dat na een gebroken nacht van elk uur wakker... 

Ik zag  laatst op Instagram een recept voorbij komen bij Lot Beukers 
Crunchy rice paper veggie pancakes.
Kan ff zo snel geen recept vinden wat ik kan kopiëren maar deze lijkt er het meest op :
https://www.drveganblog.com/crispy-vegetable-rice-paper-pancake/
Dus dat eten we met een pinda noedelsoep met kip. 
Morgen hebben we een lunch buiten de deur dus maak genoeg soep ook voor morgenavond nog een kom.

De Thai Basil Chicken van gisteren viel goed in de smaak. Die komt nog wel eens op tafel. 

Voor vandaag heb ik nog Koreaanse gyoza en Indiaase paneer-spinazie-weet-ik-veel-patties in de DV. Gochujang-sausje en raita erbij en een wortelslaatje. Met een film voor de TV. Man en ik zijn allebei een beetje afgedraaid en aan het WE toe. 

Op de eerste dag van de zomer komt het hier vandaag gezellig met bakken uit de hemel. En dat schijnt de hele dag zo te blijven   

Dolfje schreef op 21-06-2024 om 08:22:

Ik zag laatst op Instagram een recept voorbij komen bij Lot Beukers
Crunchy rice paper veggie pancakes.
Kan ff zo snel geen recept vinden wat ik kan kopiëren maar deze lijkt er het meest op :
https://www.drveganblog.com/crispy-vegetable-rice-paper-pancake/
Dus dat eten we met een pinda noedelsoep met kip.
Morgen hebben we een lunch buiten de deur dus maak genoeg soep ook voor morgenavond nog een kom.

Ja, met die rice paper  recepten wordt je momenteel dood gegooid op instagram. Ik wil zoiets binnenkort ook eens proberen.

Sterkte Afro!

Wij hebben vandaag kinderfeest. We eten daar friet met een snack...

irmaladouce schreef op 21-06-2024 om 08:29:

[..]

Ja, met die rice paper recepten wordt je momenteel dood gegooid op instagram. Ik wil zoiets binnenkort ook eens proberen.

Ja ik zie het ook veel dus ik ga het eens proberen.

het wordt hier een broodje pulled chicken. 

Oh ja! Zoiets had GB me ooit al ns getipt, dat was geloof ik meer een pizza-versie. Nooit geprobeerd, lijkt me heel lekker! 
Gister at ik een beetje hapsnap, had lange dagen wegens zieke collega. Maar thuisgekomen wel nog een half maaltje van lief gegeten: gebakken aardappels, runderburgertje en sla. Was wel erg lekker. Vanavond uit eten met de schoonouders, die wilden graag naar de tandoor. Prima, is nooit vies. 

Gisteravond aten we een lekkerbekje, met broccoli en aardappelen. Vanavond bak ik pannenkoeken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.