Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje schreef op 04-04-2022 om 14:20:

[..]

Misschien had ik ook ff paar dagen weg moeten gaan
Vanmorgen al heel vroeg werklui over de vloer en nu is het wachten op de stucadoor. Kan vandaag komen nog of als we niks horen woensdagmiddag.

Dat is wel heel ruim genomen zeg! Sterkte met wachten. Ik wacht op mijn nieuwe keukenkraan en onderdelen voor de afvoer. Gootsteen is nog goed. Bijna alle apparatuur in mijn keuken is al eens vervangen, op de kookplaat na. Gas. Die mag straks niet eens meer waarschijnlijk  .

Dolfje

Dolfje

04-04-2022 om 18:30 Topicstarter

ToetieToover schreef op 04-04-2022 om 18:22:

[..]

Dat is wel heel ruim genomen zeg! Sterkte met wachten. Ik wacht op mijn nieuwe keukenkraan en onderdelen voor de afvoer. Gootsteen is nog goed. Bijna alle apparatuur in mijn keuken is al eens vervangen, op de kookplaat na. Gas. Die mag straks niet eens meer waarschijnlijk .

Zo irritant hé dat we niks hoorden. Hij is dus niet meer geweest dus komt woensdagmiddag. Dan ben ik tenminste werken. Man is deze dagen thuis. 

Ik had crackers met gekookt ei en noedelsoep( instant). 

Gebakken aardappelen, sperziebonen en een kaasschelp.

Vandaag snijboontjes, kruidenrijst en een Toscaanse carre.

Gister roti met tofu, was een beetje pittig uitgevallen door de madam Jeannette, maar heel lekker. 
Daar had ik nog wat boontjes van over en maakte ik een vegan salade nicoise ( zonder ei en met vuna ipv tonijn) als lunch. 
Vanavond restverwerking: stamppot pastinaak (of pastibraak zoals de puberella dat noemt) met zoete aardappel, vegan spekjes en zelfgemaakte appel/mangomoes. Mij allemaal een tikkie te zoet dus lekker wat mierikswortel erdoor en veel scherpe mosterd erbij.

TanSwallow86

TanSwallow86

04-04-2022 om 21:11

Vandaag was het bami
Morgen, als mijn atrose knieën en scoliose rug zich gedeisd houden, chili con carne

ToetieToover schreef op 04-04-2022 om 18:17:

[..]

Oeh! Goed plan! Die gaat op mijn wensenlijst.

Heb je een goed recept? Anders heb ik die wel voor je. 

rionyriony schreef op 04-04-2022 om 09:58:

Ik moet ook eens wat van het vlees opeten. Ik heb nog varkenshaas en stukjes kip, maar het ligt veilig ingevroren dus ik kan het ook bewaren tot ik zeker weet dat ik er heel erge trek in heb, wat nu nog niet het geval is. Anderzijds wil ik nu weleens de vriezer schoonmaken.

Ik moet ook die Roseval aardappelen eens proberen. Ze zijn prachtig knalrood maar als je ze schilt dan zie je daar niks meer van. Ik zal eens kijken wat er over staat online.

Roseval aardappelen eet je met schil!! 

Verder ben je geinfluenced door yette met haar vriezer-schoonmaakactie. Ik ben al 3 dagen heel blij als ik iets uit de vriezer of koelkast tover...en dat is met dank aan yette dus ook! 

En @Toetie: Ik ben jaloers dat je weer raapstelen had. Hier heb ik ze gezocht maar nog niet gevonden. 

Vandaag at ik weer ribollita. 

Vandaag, na een weekend met weinig slaap & heel veel werk, een kliekje noodles gegeten, met een omeletje erbij.

KillerQueen schreef op 04-04-2022 om 21:27:

[..]

Heb je een goed recept? Anders heb ik die wel voor je.

Ik ben benieuwd hoe jij het maakt. Ik heb een Surinaams/Javaans recept van een Surinaamse oude dame. Er zit in:

Uitje, knoflook, gember, kurkuma, laos, sereh, korianderzaad, kemirinoot, trassi, madame jeanette, limoenblaadjes. Kokosmelk. Rundvlees.

In Suriname aten we het met kousenband  hier meestal met sperziebonen.

Waar heb jij je recept vandaan? En wil je het delen, leuk!

JtM

JtM

05-04-2022 om 08:12

Wij eten vanavond een favoriet gerecht van zoon: spinazieschotel.

De hele familie zelfgemaakte pizza. Ik moet echt hoognodig afspekken. Dus voor mij een stukje witte vis en sla....

Vanmorgen zag ik bij de slager speklapjes liggen, zo'n trek in! Nu hopen dat man op tijd uit zijn werk is, dan kan hij ze bakken. Ik kan zelf wel vlees bakken, maar als hij het doet is het 100x lekkerder Erbij sperziebonen en aardappelpuree.

anijsblokje schreef op 04-04-2022 om 22:43:

[..]

Verder ben je geinfluenced door yette met haar vriezer-schoonmaakactie. Ik ben al 3 dagen heel blij als ik iets uit de vriezer of koelkast tover...en dat is met dank aan yette dus ook!

En @Toetie: Ik ben jaloers dat je weer raapstelen had. Hier heb ik ze gezocht maar nog niet gevonden.

De boerderijwinkel heeft hier raapstelen. 

anijsblokje schreef op 04-04-2022 om 22:43:

[..]

Ik heb ze van de moestuin maar Crisp heeft ze ook. Geen idee of die heel vers zijn maar over het algemeen is dat wel zo met hun groenten, kun je gerust eens proberen. Je krijgt ook altijd welkomstkorting, als je googelt, vind je dat vanzelf online. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.