Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pejeka1 schreef op 03-04-2022 om 19:32:

[..]

Klopklop en Saroma is niet hetzelfde, Klopklop was eigenlijk geen pudding, je had er ook "slagroom" van, en ook dat was geen slagroom. Saroma was echte pudding.

Prima, maar ik had het ook niet over Klopklop dat maakte jij ervan. Ik reageerde alleen op mijn eigen verkeerde benaming. Wat ik gegeten heb is kloppudding en dat heette vroeger Saroma. 

OT: wij eten spaghetti vanavond

Wij eten prei met kerriesaus, gekookte aardappelen en een slavink. 
We zitten nu op de camping tot vrijdag. 

Elmie schreef op 04-04-2022 om 12:01:

Wij eten prei met kerriesaus, gekookte aardappelen en een slavink.
We zitten nu op de camping tot vrijdag.

Kijk naar buiten en denk   

Hoop dat jullie beter weer hebben dan ik hier thuis! Desondanks veel plezier gewenst, veel spelletjes spelen en boeken lezen ofzo. 

vandaag:

Shakshuka met feta, wilde spinazie, ei en socca met olijfolie

en

Aardappelpuree (eigenheimers, schapenmelk, roomboter) en raapstelen met uitgebakken pancetta, fijngesnipperd rauw uitje, walnoten en parmezaanse kaas.

Teigera schreef op 04-04-2022 om 13:22:

[..]

Kijk naar buiten en denk

Hoop dat jullie beter weer hebben dan ik hier thuis! Desondanks veel plezier gewenst, veel spelletjes spelen en boeken lezen ofzo.

Het is geen vakantie hè 😎(maar vanwege de verbouwing aan onze keuken). En we zitten in een stacaravan, dat scheelt.

Elmie schreef op 04-04-2022 om 13:49:

[..]

Het is geen vakantie hè 😎(maar vanwege de verbouwing aan onze keuken). En we zitten in een stacaravan, dat scheelt.

Ja het is een "noodgedwongen" verblijf, had het gelezen, maar dan nog: je zou liever mooier weer hebben als je dan toch op de camping zit in een kleine accommodatie (of althans kleiner dan thuis). Oh well, je kunt in ieder geval koken! 🎵Always look on the bright side of life🎶

Dolfje

Dolfje

04-04-2022 om 14:20 Topicstarter

Elmie schreef op 04-04-2022 om 13:49:

[..]

Het is geen vakantie hè 😎(maar vanwege de verbouwing aan onze keuken). En we zitten in een stacaravan, dat scheelt

Misschien had ik ook ff paar dagen weg moeten gaan 
Vanmorgen al heel vroeg werklui over de vloer en nu is het wachten op de stucadoor. Kan vandaag komen nog of als we niks horen woensdagmiddag. 

Teigera schreef op 04-04-2022 om 14:17:

[..]

Ja het is een "noodgedwongen" verblijf, had het gelezen, maar dan nog: je zou liever mooier weer hebben als je dan toch op de camping zit in een kleine accommodatie (of althans kleiner dan thuis). Oh well, je kunt in ieder geval koken! 🎵Always look on the bright side of life🎶

Ach ja, het is schoon en we zitten droog 😉 En we hebben verwarming en thuis nu niet. Maar beter weer had zeker fijn geweest! We zitten nu dichtbij de kinderboerderij maar dat gaat hem niet worden. 

Gisteren de rendang al gemaakt voor vandaag, deze staat nu in de oven en is rond etenstijd klaar. Daarbij sperziebonen en rijst.

Dolfje

Dolfje

04-04-2022 om 15:35 Topicstarter

KillerQueen schreef op 04-04-2022 om 15:20:

Gisteren de rendang al gemaakt voor vandaag, deze staat nu in de oven en is rond etenstijd klaar. Daarbij sperziebonen en rijst.

Lekker!

geroerbakte courgette met aardappeltjes en kip

TanSwallow86

TanSwallow86

04-04-2022 om 16:58

Geen flauw idee nog. 
Gisteren had ik 3 stronkjes witlof gewokt, geen goed idee, moest ontzettend vaak naar de wc vannacht. Want vocht afdrijvend

In roomboter gebakken aardappelen met een gesnipperde ui en wat spekjes erdoor, haricots verts en een gepaneerde schnitzel.

Elmie schreef op 04-04-2022 om 15:08:

[..]

Ach ja, het is schoon en we zitten droog 😉 En we hebben verwarming en thuis nu niet. Maar beter weer had zeker fijn geweest! We zitten nu dichtbij de kinderboerderij maar dat gaat hem niet worden.

En wifi  ? Eerste levensbehoefte van mijn puberellas. Jammer van het weer, met jongere kinderen wil je er wel op uit.

KillerQueen schreef op 04-04-2022 om 15:20:

Oeh! Goed plan! Die gaat op mijn wensenlijst. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.