Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
RoosOpJeHoed schreef op 03-04-2022 om 18:54:

Wij hadden een flinke lunch, dus als avondeten broodjes met sla en zelfgemaakte tonijnsalade.

Als toetje een klopklop pudding (vroeger Saroma, wie kent ze nog?). Niet weg te krijgen, maar leuk voor zoon

Yep, Saroma! Vanille en aardbei waren favoriet vroeger. Klopklop kwam daarna en smaakte niet hetzelfde. Saroma was best lekker, en dan deed mijn moeder er vruchtjes op en wat slagroom, echt een zondags toetje.

Vanmiddag een verjaardag gehad met taart en hapjes. Vanavond een snee roggebrood met kaas gegeten.

Tuinfluiter schreef op 03-04-2022 om 19:05:

Vanmiddag een verjaardag gehad met taart en hapjes. Vanavond een snee roggebrood met kaas gegeten.

Zo doe ik het ook, als er een feestje is, weet ik dat er meestal taart en hapjes zijn en dan hoef ik geen complete maaltijd meer, meestal kook ik dan een pannetje soep en wat crackers met kaas, bijvoorbeeld.

Pejeka1 schreef op 03-04-2022 om 19:02:

[..]

Yep, Saroma! Vanille en aardbei waren favoriet vroeger. Klopklop kwam daarna en smaakte niet hetzelfde. Saroma was best lekker, en dan deed mijn moeder er vruchtjes op en wat slagroom, echt een zondags toetje.

klopklop is dan ook niet hetzelfde als saroma

Pejeka1 schreef op 03-04-2022 om 19:07:

[..]

Zo doe ik het ook, als er een feestje is, weet ik dat er meestal taart en hapjes zijn en dan hoef ik geen complete maaltijd meer, meestal kook ik dan een pannetje soep en wat crackers met kaas, bijvoorbeeld.

Soep was inderdaad ook lekker geweest.

Friezinnetje schreef op 03-04-2022 om 19:09:

[..]

klopklop is dan ook niet hetzelfde als saroma

Jawel, ik noemde het alleen per ongeluk klopklop pudding, maar het heet kloppudding. Vroeger heette het Saroma.

RoosOpJeHoed schreef op 03-04-2022 om 19:26:

[..]

Jawel, ik noemde het alleen per ongeluk klopklop pudding, maar het heet kloppudding. Vroeger heette het Saroma.

Klopklop en Saroma is niet hetzelfde, Klopklop was eigenlijk geen pudding, je had er ook "slagroom" van, en ook dat was geen slagroom. Saroma was echte pudding.

@Dewi-Sri: nee ik heb geen idee waarom Kayotic gestopt is! Kookte regelmatig van haar site. Nu ik de archieven "heb" ben ik daar wel blij mee. Het recept van vanavond viel goed in de smaak (en lekker makkelijk, de slowcooker deed het werk terwijl wij weg waren). 

Gisteren was ik 2x uit eten. Bij de lunch een heerlijke antipasti plank vooraf en een salade met garnalen en champignons. S avonds at ik echt een hemels voorgerecht van krab en avocado. Met een krokant iets van mango en nog wat lekkere dingen erbij. Hoofdgerecht was eigenlijk ook een voorgerecht, trio van garnalen: cocktail, kroketjes en een bisque. Was wel lekker maar niet zo spectaculair als het eerste gerecht. 
Vandaag gelukkig voor het eten thuis gekomen dankzij een geleende auto (ivm treinstoring) en daar kookte manlief een soort van paella.

Klinkt goed MijnnaamisHaas! 
Wij eten vanavond gnocchi met tomaten-vijgensaus, salsiccia en prei. 

Varkenshaas met kruidenboter en champignons en gebakken krieltjes.

Ik moet ook eens wat van het vlees opeten. Ik heb nog varkenshaas en stukjes kip, maar het ligt veilig ingevroren dus ik kan het ook bewaren tot ik zeker weet dat ik er heel erge trek in heb, wat nu nog niet het geval is. Anderzijds wil ik nu weleens de vriezer schoonmaken.

Ik moet ook die Roseval aardappelen eens proberen. Ze zijn prachtig knalrood maar als je ze schilt dan zie je daar niks meer van. Ik zal eens kijken wat er over staat online.

Ik maak vanavond een stamppotje met snijbonen erdoor. Erbij een braadworstje. Misschien ga ik straks nog een cake bakken (met citroen, citroen in cake is altijd top), dan wordt dat het toetje. 

Dolfje

Dolfje

04-04-2022 om 10:53 Topicstarter

Ik moet nog even kijken, kan een  salade met avocado maken maar wil ook iets warms.

aardappels met rode kool en een worstje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.