Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@Dolfje: haha wat slim om meteen je oude borden weg te gooien! Lief en ik willen al tijden nieuwe borden, maar ja, dat komt er dus niet van... jij móet wel! 

Wij lunchten vanmiddag gezellig samen buiten de deur. We probeerden voor het eerst een oppas uit, zij lunchte dus met de kinderen. Dat beviel goed! Lief at een burger, ik een broodje pulled pork met rauwkost. Vanavond eten we pasta met rode pesto, feta, tomaatjes en veldsla. 

Wij eten vanavond bij mijn ouders: zij en ik asperges met gekookte krieltjes en een saus van ham en ei. Man krijgt een luxe black angus hamburger met gebakken aardappeltjes en iets groens. Hij is geen aspergeliefhebber. Dus op deze manier is iedereen tevreden. 

Ik ben weer eens heel handig geweest. Boodschappen besteld bij AH, omdat we morgen weer naar Frankrijk gaan, blijk ik de boodschappen te hebben besteld voor zaterdag de 9e. Ik vond ze al zo laat. Dus toch maar weer naar AH zelf gegaan, met parkeerproblemen en veel te veel klanten. Balen! Maar gauw een pizza en een stoomsoepje gehaald. Tom kha kai, getver! Zo zoet! Mijn soto ayam was er niet. Volgende keer toch maar eens beter op de datum letten

Ben echt blij met mijn kookplaatje. Lekker de soep erop opgewarmd en ik kan er nog bij zitten ook 😆 Ik was trouwens blij dat ik alleen iets warm hoefde te maken want ik was goed moe van een dagje klussen, opruimen en heen en weren naar de zwemles (en schoonfamilie over de vloer waar ik me niet bij op mijn gemak voel 🤪)

Traybake met krieltjes, venkel en zalm.

Dolfje

Dolfje

03-04-2022 om 09:01 Topicstarter

Voor vanavond hebben we gisteren bij de Ah k&k maaltijden gekocht. Pasta carbonara.

Tijdje geleden kreeg ik (ik denk van hier?) van iemand de link naar de archieven van Kayotic Kitchen. Ik ga daar vanavond van koken, een slowcookergerecht met oa kip en sinaasappelmarmelade. Ben benieuwd. Erbij doe ik rijst en sperziebonen. We hebben vanmiddag een feestje dus het is fijn als ik er vanavond niet al te veel werk meer aan heb.

Teigera schreef op 03-04-2022 om 09:29:

Tijdje geleden kreeg ik (ik denk van hier?) van iemand de link naar de archieven van Kayotic Kitchen. Ik ga daar vanavond van koken, een slowcookergerecht met oa kip en sinaasappelmarmelade. Ben benieuwd. Erbij doe ik rijst en sperziebonen. We hebben vanmiddag een feestje dus het is fijn als ik er vanavond niet al te veel werk meer aan heb.

Weet jij waar Kay gebleven is? Ik heb haar een hele tijd gevolgd, maar ineens was ze weg.

Geen idee wat we vanavond eten, we zitten in een Frans hotel.

Pizza

Gebakken aardappeltjes met salade en schnitzel

Hier weer eens in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu met (volkoren)basmatirijst en sperziebonen.

Tortellini met verse spinazie, kruiden uit de tuin, paprika, ui, tomaten, knoflook en een pakje tomatenpuree.  

Oh, rijst met boontjes en ketjap, je brengt me op een idee! Heb alleen net de weekboodschappen binnen, dus dat moet maar later op de planning.
Wij eten vanavond even makkelijk, een curry (met o.a. kip, bloemkool en kikkererwten) die ik laatst had gemaakt en in de diepvries had gezet. Wat zilvervliesrijst erbij, misschien nog wat tomaatjes. 

Dolfje

Dolfje

03-04-2022 om 18:10 Topicstarter

nou mijn k&k pasta viel een beetje tegen, beetje saai. Denk dat ik de komende tijd liever een salade maak of een broodje eet al hebben we nog 2 k&k maaltijden van picnic liggen.

Wij hadden een flinke lunch, dus als avondeten broodjes met sla en zelfgemaakte tonijnsalade.

Als toetje een klopklop pudding (vroeger Saroma, wie kent ze nog?). Niet weg te krijgen, maar leuk voor zoon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.