Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij warmen de soep op die ik gisteren gemaakt heb en eten daar stokbrood met kruidenboter bij.

De mannen zijn de keuken er aan het uitslopen. Dus rommel hier. Veel in dozen en niks op zijn plek. Zou bijna denken dat ik ga verhuizen 😝

Dolfje

Dolfje

02-04-2022 om 11:50 Topicstarter

Elmie schreef op 02-04-2022 om 11:39:

De mannen zijn de keuken er aan het uitslopen. Dus rommel hier. Veel in dozen en niks op zijn plek. Zou bijna denken dat ik ga verhuizen 😝

Dat werd mij dus ook net door de buren gevraagd  Hebben meteen een hoop spullen naar de tweedehands winkel gebracht en ik verwacht dat als het klaar is we nog een rondje uitruimen gaan doen.

Dolfje schreef op 02-04-2022 om 11:50:

[..]

Dat werd mij dus ook net door de buren gevraagd Hebben meteen een hoop spullen naar de tweedehands winkel gebracht en ik verwacht dat als het klaar is we nog een rondje uitruimen gaan doen.

😂 We hebben wel een beetje gedeelde smart is halve smart 😎

Wij hebben ook al veel weg gedaan. Echt een opruimronde gelijk. Dat is dan wel een voordeel!

Donderdag gingen we naar een concert en ik moest daarvoor werken op locatie. Toen ik thuiskwam had Brown gelukkig al gekookt. Fusilli met tomatensaus met geroosterde paprika. 

Gisteren kookte ik voor mijn ouders en broer. Lasagna (van zelfgemaakte pasta) met spinazie-ricotta (die ik ook zelf had gemaakt) en groente saus met ui, wortel, bleekselderij, geroosterde paprika, champignons & tomaat. En ook een laag geroosterde aubergine. En bechamel bovenop. Het was heerlijk. 

Vanmiddag ga ik naar een verjaardag. Daarna eet ik denk ik fried rice. Ik heb nog gekookte rijst in de koelkast. 

Nasi goreng denk ik. Met een gebakken ei. Wat sambal en wat kroepoek. Bier hoef ik niet.

Of kidneybonen. Ik ontdek namelijk een blik in de ijskast met nog tweederde erin en die staat er al een paar dagen. Dus die dan maar en morgen de nasi.

Zuurkoolschotel met gehakt in ketjap. 

Elmie schreef op 01-04-2022 om 19:53:

[..]

Slim dat je ook thuis blijft. Zo begon het bij mij ook en later alsnog positief en ziek.

Lekker hoor pizza. Geen straf!

Nou, het was vooral omdat ik ook klachten had. Maar bij mij waren die binnen een dag weer over dus heb me voor alle zekerheid gister nog een keer laten testen: weer negatief. Blijkbaar heeft mijn immuunsysteem er korte metten mee gemaakt. Morgen dus gewoon weer lekker werken

Vanavond worden het geroosterde aardappels, gestoofde prei en een klein stukje eendenborst. Tweede keer AGV deze week, een unicum

Dolfje

Dolfje

02-04-2022 om 14:08 Topicstarter

Elmie schreef op 02-04-2022 om 11:51:

[..]

😂 We hebben wel een beetje gedeelde smart is halve smart 😎

Wij hebben ook al veel weg gedaan. Echt een opruimronde gelijk. Dat is dan wel een voordeel!

Zeker! Bedacht net nog meer dingen die weg kunnen, glazen schalen etc. 
Ga als de keuken klaar is ook nieuwe borden kopen. Weet alleen nog niet wat en waar. Hebben de oude vanmorgen in de container gegooid. 

Regendrup. schreef op 02-04-2022 om 13:15:

Zuurkoolschotel met gehakt in ketjap.

heb je hier (globaal) een receptje van?

Zou gisteren een fotografie workshop hebben maar ivm de horrorsneeuw gelukkig verzet naar morgen. Heb in plaats daarvan mijn kledingkast uitgemest. Was hard nodig. Deel op Vinted, deel voor vluchtelingenopvang  en deel voor de vuilnisbak. En een ruimte nu. Heerlijk

Gisteravond taco’s met gehakt, mais, Chiel bonen, paprika, veel kaas en guacamole gemaakt
Vanavond maak ik pad Thai met garnalen.

Lief is vast het eten voor morgen op de kamado aan het maken. Sucadelappen in rode wijn. Kan het lekker lang intrekken. Hij is nu de groenten aan het roosteren en knoflook poffen. Ruikt hier al goddelijk.

Ninoea schreef op 02-04-2022 om 14:18:

[..]

heb je hier (globaal) een receptje van?

Zeker! Het is deze:

https://www.24kitchen.nl/recepten/zuurkoolschotel

Wij zijn echt fan. Heel simpel, en héél lekker.

wij eten vanavond pannenkoeken 

TanSwallow86

TanSwallow86

02-04-2022 om 16:33

Chipolata worstjes en witlof

restje nasi en kipsaté 

Wij eten vanavond black tiger garnalen,  rode mul filet, orzo met rode ui, tomaat en pesto en een salade.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.