Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Dolfje
01-04-2022 om 17:09
Het wordt pizza hebben we net besloten.
Keuken is leeg en de zooi is weg.
Dewi-Sri
01-04-2022 om 17:14
Gisteren heel lui het fantastische satémenu besteld bij ons favoriete Indische restaurant. Vandaag dus kliekjesdag.
Morgen wordt het vlugvlug stoomsoep en (door mij) aangeklede pizza voor echtgenoot, want zondag vertrekken we weer in alle vroegte naar la douce France. Dat wordt weer een paar dagen restauranteten.
Het idiote is dat ik er de vorige keer van ben afgevallen. Misschien omdat mijn regime thuis zo anders is. Ik schiet dan blijkbaar uit de spaarstand en ik loop meer.
Dolfje
01-04-2022 om 17:23
Dewi-Sri schreef op 01-04-2022 om 17:14:
Gisteren heel lui het fantastische satémenu besteld bij ons favoriete Indische restaurant.
Lekker!
Moosey
01-04-2022 om 19:25
Gister hadden wij Corona-baaldag (lief is positief en ziek, ik negatief met lichte klachten maar blijf toch ook maar even thuis) en daarom mochten wij pizza bestellen. Was weer heel ok (als je bedenkt waar ik woon althans, in een stad zou het ondergemiddelde pizza zijn )
Vandaag had ik ineens onsterfelijke zin in quiche, dus die heb ik gemaakt. Met de allerlekkerste boter (Van de Pol) in het deeg en met witlof, wortel, ui en champignons. Was heel lekker en er is nog een halve over.
Elmie
01-04-2022 om 19:53
Moosey schreef op 01-04-2022 om 19:25:
Gister hadden wij Corona-baaldag (lief is positief en ziek, ik negatief met lichte klachten maar blijf toch ook maar even thuis) en daarom mochten wij pizza bestellen. Was weer heel ok (als je bedenkt waar ik woon althans, in een stad zou het ondergemiddelde pizza zijn )
Vandaag had ik ineens onsterfelijke zin in quiche, dus die heb ik gemaakt. Met de allerlekkerste boter (Van de Pol) in het deeg en met witlof, wortel, ui en champignons. Was heel lekker en er is nog een halve over.
Slim dat je ook thuis blijft. Zo begon het bij mij ook en later alsnog positief en ziek.
Lekker hoor pizza. Geen straf!
Teigera
01-04-2022 om 20:16
Aiii Moosey, wat vervelend voor je lief en potentieel ook voor jou. Al hóeft het niet zo te zijn dat je aangestoken wordt, bij ons was de eerste keer de oudste en ik, de tweede keer alleen man, en jongste heeft nog geen positieve test gehad.
Blijkbaar was het een goede dag voor opruimen en schoonmaken, ik heb me niet met vriezer of koelkast beziggehouden (was niet nodig), maar wel een voorraadkastje even doorgespit en wat dingetjes apart gezet die eens op moeten. Verder wat maaltijden gekookt voor in de vriezer (er komen weer wat late diensten aan) en gepoetst en boodschappen gedaan. Zo'n vrije dag raakt toch altijd weer heel snel gevuld met allerlei klusjes.
MijnNaamIsHaas73
01-04-2022 om 22:19
Wat een huisvlijt hier! Ik heb vandaag buiten de deur gewerkt. En gezellig met een collega buiten de deur geluncht. Vanavond zelf belegde pizza gegeten.
Ninoea
02-04-2022 om 08:30
Wij vieren dit weekend het “100 dagen na kerstmis” (zelfbedacht omdat onze kerst door Corona wat in het water was gevallen). We hebben gisterenavond op 100 dagen na kerstavond tapas en sushi gegeten.
Dolfje
02-04-2022 om 08:45
Ik heb 2 hamburgers en die gaan we bakken op een elektrische plaat die we ooit met kerst gebruiken en heb ook nog champignons die gaan er ook op en dat gaat dan op een broodje.
yette
02-04-2022 om 09:03
Wat een grappig idee Ninoea! Er is altijd wel een reden voor een feestje
Ik ga vandaag naar de hoofdstad. Heb olie en specifieke specerijen nodig en die haal ik daar bij een importeur. Daarna Ethiopisch eten met een vriendin.
Geen gekokkerel dus voor mij vandaag. Behalve dan dat ik op dit moment de gebruikte frituurolie door een vergiet met filterpapier laat lopen. Dat deed mijn moeder vroeger met oliebollen-olie (dat kan hergebruikt voor pannenkoeken), maar ik bedacht door het recente gebrek aan zonnebloemolie dat het natuurlijk ook met frituurolie kan. Die olie stond op de nominatie om weg te brengen, maar het komt er helder uit en kan op deze manier best nog een paar keer mee. Ga dit erin houden. Beter voor het milieu èn voor mijn portemonnee.
(Sprak zij die vandaag voor de lol 2,5 uur diesel gaat verbranden)
Brienne
02-04-2022 om 09:20
Ik heb sinds kort een broodbakmachine.
Ik ga dus brood bakken voor vanavond, daarbij allerlei beleg, gekookte eieren en kroketten uit de airfryer.
Elmie
02-04-2022 om 11:37
Ninoea schreef op 02-04-2022 om 08:30:
Wij vieren dit weekend het “100 dagen na kerstmis” (zelfbedacht omdat onze kerst door Corona wat in het water was gevallen). We hebben gisterenavond op 100 dagen na kerstavond tapas en sushi gegeten.
Wat een leuk idee!