Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het is vandaag prachtig weer ... om de vriezer te ontdooien. Zometeen gaan de lades de tuin in. En vanavond gaan de snacks die in de weg liggen (3 frikandellen in een enorme doos en zo) de pan in. 

Vanavond sushi met gyoza en voor man een viandel erbij. 

yette schreef op 01-04-2022 om 07:03:

Het is vandaag prachtig weer ... om de vriezer te ontdooien. Zometeen gaan de lades de tuin in. En vanavond gaan de snacks die in de weg liggen (3 frikandellen in een enorme doos en zo) de pan in.

Wie weet volg ik je voorbeeld, yette, maar de vriezer ontdooien blijft een rotklus wat mij betreft dus ik weet nog niet of ik het kan opbrengen. 

Voor vanavond twijfel ik tussen harira, ribollita of in ketjap en sambal gemarineerde tofu met sperziebonen en volkoren basmatirijst. De keuze is oa afhankelijk van de verkrijgbaarheid van palmkool of boerenkool en van de inhoud van de koelkast. (die ik dan ook maar even schoonmaak, mocht ik inderdaad de vriezer gaan ontdooien vandaag)

Ik vind de vriezer ontdooien ook een rotklus hoor. Maar uitstellen is geen optie meer, ik krijg de lades amper dicht. 

Dus bij voorkeur, doe ik zo min mogelijk moeite. Ik wacht op vriesweer, gebruik pannen heet water en een badlaken onderin. Een kwestie van wachten en een paar keer nieuw warm water in die pannen. Helaas zal ik met mijn luie methode ook weer moeten dweilen - iets dat met dit soort weer en witte plavuizen maar zeer kort een bevredigend resultaat oplevert - tot de eerstvolgende huisgenoot met sneeuwschoenen door de achterdeur binnen komt. 

stamppot hutspot met spekjes en rookworst 

Dolfje

Dolfje

01-04-2022 om 09:05 Topicstarter

Ik denk dat wij vandaag naar de friettent of pizzeria gaan. Moeten dus straks gaan klussen. 

Ik maak vanavond falafel, salade met geroosterde bloemkool en oa pecannoten en granaatappel, we hebben platbrood en ik heb net wat smeersels gehaald op de markt. Ga er ook wat rauwkost bij doen (avocado, komkommer, tomaat) want die wordt door de frutjes altijd goed gegeten. 

JtM

JtM

01-04-2022 om 10:25

Vriend eet niet thuis vanavond, ik ga voor zoon en mij lekker burritos maken met veel paprika erin.

Goed idee, ik heb zojuist de koelkast schoongemaakt. Aan de vriezer begin ik niet, teveel werk. Alle lades en glazen schappen staan in de vaatwasser en de inhoud in de sneeuw buiten. Ik hoop dat de vaatwasser klaar is voordat de bezorgservice komt. Dan kan alles meteen de koelkast in!

We gaan lunchen met:

Paksoi mini’s, gestoomd en dan sesamolie erover. Met linzen in kokosmelk (ui, gember, knoflook, kerrie) en gebakken panir. Ik denk erbij een tomatensalade.

En verder weet ik het nog niet want voor het avondeten worden de boodschappen nog bezorgd en heb ik keuzestress  . Meestal eet ik namelijk gewoon wat op moet.

Ik heb cavolo nero gevonden en ga dus voor ribollita. Eerst naar de tandarts (hier zijn meestal geen restauratiewerkzaamheden te verrichten, dus ik maak me niet druk om dat bezoekje) en dan begin ik ook aan de vriezer én koelkast. Met dank aan yette!    Geinfluenced door dit topic!

anijsblokje schreef op 01-04-2022 om 11:00:

Ik heb cavolo nero gevonden en ga dus voor ribollita. Eerst naar de tandarts (hier zijn meestal geen restauratiewerkzaamheden te verrichten, dus ik maak me niet druk om dat bezoekje) en dan begin ik ook aan de vriezer én koelkast. Met dank aan yette! Geinfluenced door dit topic!

Ooooo de vriezer óók, eindbaas 

Vandaag voor het eerst witte asperges dit jaar. Ik eet er pasta met met een roomsaus en zalm uit de oven bij.

Hier ook witte asperges, met lamsfilet maak daar een korstje op van geraspte kaas wilde knoflook , en paneermeel

Ik maak vanmiddag dus een pan groentesoep voor 2 dagen en voor vanavond maak ik andijvie in roomsaus, gekookte aardappelen en een hamburger.

Ik heb vreselijk de neiging om foto's van mijn keurige koelkast en vriezer hier te posten, maar ik zal me inhouden.  Maar ik ben wel trots! 

Om deze post nog een beetje ontopic te laten zijn, zal ik even mededelen dat ik de afgelopen dagen melanzane alla parmigiano at en een prutje met kikkererwten, courgette en tomaat, met volkoren couscous erbij. Blijkbaar ben ik in een peulvruchten-bui. (nadat ik afgelopen weekend bijna iedere dag vlees at) Vanavond dus ribollita, met cannellinibonen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.