Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elmie schreef op 31-03-2022 om 15:27:

[..]

Daarom heb ik een elektrische kookplaat aangeschaft met drie pitjes want onze keuken gaat er rond 4 weken uit 😎

Morgen nog even voor 2 dagen groentesoep maken op het oude gasfornuis en 's avonds nog even AGV.

Ik heb tijdens mijn keuken verbouwing een magnetron en een één pitsplaatje kookplaatje gebruikt. Ik had wel veel maaltijden in de vriezer en hoefde alleen rijst of pasta te koken. Ik vond het afwassen meer een dingetje. 

Tuinfluiter schreef op 31-03-2022 om 15:34:

[..]

Ik heb tijdens mijn keuken verbouwing een magnetron en een één pitsplaatje kookplaatje gebruikt. Ik had wel veel maaltijden in de vriezer en hoefde alleen rijst of pasta te koken. Ik vond het afwassen meer een dingetje.

Ja het wordt sowieso even gedoe 😁 maar aan het eind heb je dan ook wat 😃

Elmie schreef op 31-03-2022 om 15:47:

[..]

Ja het wordt sowieso even gedoe 😁 maar aan het eind heb je dan ook wat 😃

Zeker ik zat maar twee weken zonder keuken dus dat was te overzien.

Oef, dat zal een hele omschakeling zijn, zo'n verbouwing, een heel andere manier van koken. Elke dag uit eten voor 4 weken is ook weer zo kostbaar... Maar uiteindelijk wel een mooi resultaat!

Ik ben home alone, dus wilde ik iets maken waar man niet van houdt. Opties: sushi of asperges. Maar met sneeuw vind ik sushi niet echt passend, dat is eerder iets voor een warmere dag. Tsja. Dus groene asperges gehaald die ik met wokgarnalen ga wokken. Zonder rijst oid, dus braaf koolhydraatarm. Maar ja, bij de appie was de sushi in de bonus... Dus toch ook maar gehaald, voor het geval man morgen ook weg is (die mogelijkheid is aanwezig). Als hij er wel is, krijgt hij iets uit de airfryer. En de gyoza lust hij ook wel, dus prima.

Dolfje

Dolfje

31-03-2022 om 17:02 Topicstarter

Grrrr, ze komen later dan verwacht. Waarschijnlijk pas over 2 uur hier, zouden om 16:00 uur hier zijn.

laatste restje shoarma met aardappeltjes

Vanavond een recept van keukenliefde. Witlof met een kaassausje uit de oven. Bodem en bovenste laag zijn aardappelschijfjes, ertussen een laagje met geroerbakte witlof met spek, ui en gehakt. Eroverheen en ertussen bechamelsaus met kaas. 

TanSwallow86

TanSwallow86

31-03-2022 om 18:04

Chicken tikka masala. 
Niet wat wonderlijks. 

Dahl, rijst & naan.

Vandaag
Vooraf onze zelf gekweekte oesterzwammen met serano ham. Ze waren erg lekker. Nu maar wachten of we nog meer zwammen krijgen.
Hoofdgerecht bloemkool met gele paprika, gebakken krieltjes en een Griekse rondo.

Vervelend zo'n onduidelijk moment Dolfje, komen ze nu wel of niet of toch veel later??? Sterkte met opwarmen en kant en klaar enzo.

Wij aten vanavond dahl met spinazie, geroosterde kikkererwten en zoete aardappel: https://donalskehan.com/recipes/indian-dal-with-roast-sweet-potatoes-red-onion-chickpeas/. Ik vond het érg lekker. 

Dolfje

Dolfje

31-03-2022 om 20:44 Topicstarter

Ja en ze zijn net weg. Keuken is eruit. 

tagliatelle met pastasaus 

Dolfje schreef op 31-03-2022 om 20:44:

Ja en ze zijn net weg. Keuken is eruit.

Yes, het begin is er 👍 Nu kan het alleen maar mooier worden 😉

Dolfje

Dolfje

31-03-2022 om 22:13 Topicstarter

Elmie schreef op 31-03-2022 om 21:17:

[..]

Yes, het begin is er 👍 Nu kan het alleen maar mooier worden 😉

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.