Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
30-03-2022 om 17:41
Ik maak straks pasta carbonara met op het laatste moment wat spinazie erdoor geroerd. Knettertjegaar van een volle dag werken en vergaderen, dus misschien maar snel daarna naar bed. Zou nu al in slaap kunnen vallen, jeetje.
Elmie
30-03-2022 om 17:51
afrodite05 schreef op 30-03-2022 om 17:41:
Ik maak straks pasta carbonara met op het laatste moment wat spinazie erdoor geroerd. Knettertjegaar van een volle dag werken en vergaderen, dus misschien maar snel daarna naar bed. Zou nu al in slaap kunnen vallen, jeetje.
Rustig aan hoor Aphrodite 😎 Je lijf heeft heel wat te verduren gehad!
Klinkt lekker je maaltje 😋
Wobbelkont
30-03-2022 om 21:24
Wobbelkont schreef op 30-03-2022 om 09:05:
Vanavond een noodles gerecht met broccoli, champignons, vega kipstukjes en bosui.
Zo, dat liep niet zoals gepland. Collega-chef ziek naar huis gestuurd, en dus tot sluit gewerkt. Niet echt avondeten op, want geen honger en veel te werken gehad.
afrodite05
30-03-2022 om 21:31
Elmie schreef op 30-03-2022 om 17:51:
[..]
Rustig aan hoor Aphrodite 😎 Je lijf heeft heel wat te verduren gehad!
Klinkt lekker je maaltje 😋
Lief, dank je wel. De pasta was gelukkig goed gelukt. Niet meteen naar bed gegaan, het werd een avondje bankhangen. Nu wel naar bed
Elmie
31-03-2022 om 09:43
Ik ga vanavond ons elektrische kookplaat proberen die we tijdens de verbouwing gaan gebruiken. Ik maak rode kool met appelmoes, gekookte aardappelen en een kipschnitzel.
Ted68
31-03-2022 om 09:51
Ben de gang aan het schilderen,dus vanavond moet het snel.... maak een wok gerecht met garnalen, kipfilet lente ui,sojasaus,rode peper, en noedels.
ToetieToover
31-03-2022 om 11:18
Ted68 schreef op 31-03-2022 om 09:51:
Ben de gang aan het schilderen,dus vanavond moet het snel.... maak een wok gerecht met garnalen, kipfilet lente ui,sojasaus,rode peper, en noedels.
O dat herken ik, ben je aan het klussen en dan komt het koken er ook nog bij. Normaal vind ik koken leuk maar als ik iets anders ervoor moet onderbreken is het alleen maar irritant en wil ik “snel klaar”.
Vandaag eet ik:
Kabeljauwfilet, deze keer met een crispy laagje van gestampte bran flakes en kerrie, zout, knoflook. Erbij meiraap, een dikke paarse wortel, aardappels en zoete aardappels om in de oven te roosteren. Laatste 10 minuten vis erbij. Heerlijk, alles op een bakplaat.
Vanmiddag mik ik wat restjes bij elkaar (bonen, ui, diverse knolgroenten) met bouillon om te pureren voor soep. Topping van: dot hartige yoghurt, de laatste plakjes chorizo en wat fijngehakte peterselie + zevenblad. Erbij zadencrackers.
MijnNaamIsHaas73
31-03-2022 om 11:27
Ik at gisteren biefstuk met pepersaus in een fijn eetcafé. Was lang geleden dat Ik biefstuk at, was wel weer een keer lekker.
Vanavond met werk uit eten in een wat culinairder restaurant, veel zin in.
Dolfje
31-03-2022 om 14:50
Onverwacht gaat vandaag onze keuken weg ipv morgen dus vanavond eten we broodjes en instant noedelsoep want heb ook nog geen magnetron. Die gaan we waarschijnlijk morgen halen. De komende weken worden het hier dus kant en klaar en broodjes en afhalen etc.
Elmie
31-03-2022 om 15:02
Dolfje schreef op 31-03-2022 om 14:50:
Onverwacht gaat vandaag onze keuken weg ipv morgen dus vanavond eten we broodjes en instant noedelsoep want heb ook nog geen magnetron. Die gaan we waarschijnlijk morgen halen. De komende weken worden het hier dus kant en klaar en broodjes en afhalen etc.
Hoe lang zitten jullie zonder keuken?
SophisticatedCaribou75
31-03-2022 om 15:13
Dolfje schreef op 31-03-2022 om 14:50:
Oh, vreselijk... Ik herinner me hoe ik na een week al naar een gewone maaltijd verlangde.
Dolfje
31-03-2022 om 15:24
2 weken als het goed is. Heb gelukkig ook nog van alles in de diepvries maar dus nog geen magnetron.
Elmie
31-03-2022 om 15:27
niet_rechts schreef op 31-03-2022 om 15:13:
[..]
Oh, vreselijk... Ik herinner me hoe ik na een week al naar een gewone maaltijd verlangde.
Daarom heb ik een elektrische kookplaat aangeschaft met drie pitjes want onze keuken gaat er rond 4 weken uit 😎
Morgen nog even voor 2 dagen groentesoep maken op het oude gasfornuis en 's avonds nog even AGV.
rionyriony
31-03-2022 om 15:27
Ik heb vanmorgen een restje vruchtenkwark zitten eten wat ik gisteravond had laten staan en het viel totaal verkeerd dus wel lastig als ik dadelijk moet eten. Ik zal maar de helft maken van de normale portie want ik moet toch iets eten. Anders raakt mijn avond in de war.