Eten Eten

Eten

Vegetarisch eten en gasten

Stel dat jullie thuis vegetarisch eten en je krijgt gasten die niet vegetarisch zijn, halen jullie dan speciaal vlees voor de gasten of moeten ze dan ook vegetarisch mee-eten?
Ik doe zelf het laatste (dus vegetarisch mee-eten), maar kreeg daar commentaar op van mijn niet-vegarische moeder. 


Bakblik schreef op 21-08-2024 om 19:22:

[..]

De term goor op eten plakken dat anderen verplicht moeten eten om gezond te blijven vind ik wel heel hard.

Oké het is minder lekker zeker als je het koopt. Zelf bakken of op zoek gaan naar acceptabele alternatieven (die zijn er voor nog meer geld) is beter.

Sorry maar die afbakbroodjes die ik had waren echt heel erg goor. Alsof je brood wat een half jaar open en bloot op het aanrecht had gelegen at. Echt dat hele taaie, harde, gortdroge dat het zowat een zand structuur heeft. De persoon die glutenvrij moest eten zei dat dat normaal was en dat het altijd zo smaakte, en dat zij het ook niet lekker vond maar ja wat moet je anders.

Ik heb ook weleens boekweit pannenkoeken op zonder gluten, zonder melk, zonder ei. Dat is gewoon boekweitmeel met water. Ook niet echt lekker, maar best weg te krijgen met heel erg veel suiker. Die eet ik braaf op als ik ze bij vriendin op glutenvrij, melkvrij, eiervrij dieet krijg.

Rockstar schreef op 22-08-2024 om 09:58:

[..]

Sorry maar die afbakbroodjes die ik had waren echt heel erg goor. Alsof je brood wat een half jaar open en bloot op het aanrecht had gelegen at. Echt dat hele taaie, harde, gortdroge dat het zowat een zand structuur heeft. De persoon die glutenvrij moest eten zei dat dat normaal was en dat het altijd zo smaakte, en dat zij het ook niet lekker vond maar ja wat moet je anders.

Ik heb ook weleens boekweit pannenkoeken op zonder gluten, zonder melk, zonder ei. Dat is gewoon boekweitmeel met water. Ook niet echt lekker, maar best weg te krijgen met heel erg veel suiker. Die eet ik braaf op als ik ze bij vriendin op glutenvrij, melkvrij, eiervrij dieet krijg.

Die kant en klare glutenvrije broodjes zijn inderdaad niet te eten. In geen enkele variant of merk. En ik kan het weten want ik heb het hele assortiment uitgeprobeerd ik eet dus bijna nooit brood. Of pizzabodems. Ook al niet de moeite waard. “Pizzabodem vaak karton” ken je die reclame nog? Die hadden een glutenvrije pizzabodem, denk ik. 

ToetieToover schreef op 22-08-2024 om 14:57:

[..]

Die kant en klare glutenvrije broodjes zijn inderdaad niet te eten. In geen enkele variant of merk. En ik kan het weten want ik heb het hele assortiment uitgeprobeerd ik eet dus bijna nooit brood. Of pizzabodems. Ook al niet de moeite waard. “Pizzabodem vaak karton” ken je die reclame nog? Die hadden een glutenvrije pizzabodem, denk ik.

Ja! En ik ben echt geen brood snob want ik eet met plezier goedkoop supermarkt brood en cheap ass witte afbakkaisertjes en zo, maar dit is écht niet te doen gewoon. Het taaiige was niet eens het grootste probleem, die gortdroge zandstructuur was het issue. Ik geloof dat deze broodjes de term "dit smaakt naar karton" hebben doen ontspruiten.

watertoren schreef op 20-08-2024 om 16:41:

[..]

Ik ben een wat moeilijke eter en vind veel dingen niet lekker. Vlees is voor mij wel het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Ik ben geen fan van groenten en maak veel groenten voor mij lekker om er iets van vlees of kaas aan toe te voegen bijvoorbeeld salade met gerookte kip, bonen met ontbijtspek en sambal. Je kunt het ook aan mij zien als ik iets niet lekker vind en ik zou de gastvrouw niet willen beledigen.

Jij bent zes? 


Grow up, zeg. 

Rockstar schreef op 22-08-2024 om 15:52:

[..]

Ja! En ik ben echt geen brood snob want ik eet met plezier goedkoop supermarkt brood en cheap ass witte afbakkaisertjes en zo, maar dit is écht niet te doen gewoon. Het taaiige was niet eens het grootste probleem, die gortdroge zandstructuur was het issue. Ik geloof dat deze broodjes de term "dit smaakt naar karton" hebben doen ontspruiten.

Klopt helemaal! Ik moet helaas sinds een paar jaar gluten en lactose vrij eten (veel mensen snappen niet dat ik nog rondloop 🤣😁)

En die glutenvrije broden uit de super uit zo’n speciaal vak zijn echt niet lekker. Denk met weemoed terug aan de tijd dat gewoon brood eten nog kon. Heel lief dat mensen glutenvrij willen aanbieden maar ik zorg liever zelf voor iets. Idem in hotels, brrr 

Sorry voor de off topic 

Zelf brood maken als ik daar 1x in de maand zin in heb of die van oerchef, die zijn heerlijk 

MarvelousM schreef op 22-08-2024 om 15:53:

[..]

Jij bent zes?


Grow up, zeg.

Misschien kun je wat aardiger reageren, het is niet alsof het een keus is. Ik zou ook veel liever gemakkelijker met eten omgaan.

Daglichtlamp schreef op 22-08-2024 om 16:21:

[..]

Misschien kun je wat aardiger reageren, het is niet alsof het een keus is. Ik zou ook veel liever gemakkelijker met eten omgaan.

Deze opmerking was niet voor jou maar voor Watertoren. Haar bericht was ook gequote.

Ysenda schreef op 22-08-2024 om 17:02:

[..]

Deze opmerking was niet voor jou maar voor Watertoren. Haar bericht was ook gequote.

En jij vindt dat een ander er niets van mag zeggen als iemand onaardig is?

Ik vond iemand anders hier juist onaardiger posten over o.a. erwten dan Watertoren, zij zegt eerlijk dat ze geen makkelijke eter is. Heb je daar ervaring mee? Want het is niet iets wat je vrijwillig bent of zo. Niks naarders dan iets voor je snoet krijgen wat je écht niet lust wat je op moet zien te eten zonder zichtbaar te kokhalzen, omdat je dondersgoed weet dat iemand anders zo zijn best heeft gedaan voor je.

Rockstar schreef op 22-08-2024 om 17:39:

Ik vond iemand anders hier juist onaardiger posten over o.a. erwten dan Watertoren, zij zegt eerlijk dat ze geen makkelijke eter is. Heb je daar ervaring mee? Want het is niet iets wat je vrijwillig bent of zo. Niks naarders dan iets voor je snoet krijgen wat je écht niet lust wat je op moet zien te eten zonder zichtbaar te kokhalzen, omdat je dondersgoed weet dat iemand anders zo zijn best heeft gedaan voor je.

Maar je kan ook dingen leren eten. Ik kom steeds vaker mensen tegen die zeggen bijvoorbeeld geen groente te lusten en het ook nooit eten. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Er zijn heel veel verschillende soorten groente. De soorten die je echt heel vies vindt eet je niet meer, dat snap ik. Maar de soorten die je niet zo lekker, of minder lekker vindt kan je leren eten door het te doen. En dan zit er ook nog een groot verschil in de manier van bereiden. Eet je de groente gekookt, gewokt, in de salade, met of zonder sausje etc. 

Mensen die heel weinig eten kunnen zichzelf echt leren hun smaak uit te breiden. En je kan ook echt dingen die je eerst niet lustte lekker gaan vinden, maar dat gaat niet vanzelf. 

Ysenda schreef op 22-08-2024 om 17:02:

[..]

Deze opmerking was niet voor jou maar voor Watertoren. Haar bericht was ook gequote.

Ik vind het ook geen aardige opmerking. Het zou voor mij ook veel makkelijker zijn als ik meer dingen lekker zou vinden. En ja, ik probeerde van alles meerdere keren maar veel eten blijft mij tegen staan. Fetta is wel iets wat ik vroeger vies vond en nu heerlijk vind. Het ligt ook niet aan de opvoeding want mijn oudste broer lust echt bijna alles. Ik ben wel een bourgondier en vind lekker eten en drinken heel belangrijk en er blijft zat over wat ik wel lekker vind. 

Rockstar schreef op 22-08-2024 om 17:39:

Ik vond iemand anders hier juist onaardiger posten over o.a. erwten dan Watertoren, zij zegt eerlijk dat ze geen makkelijke eter is. Heb je daar ervaring mee? Want het is niet iets wat je vrijwillig bent of zo. Niks naarders dan iets voor je snoet krijgen wat je écht niet lust wat je op moet zien te eten zonder zichtbaar te kokhalzen, omdat je dondersgoed weet dat iemand anders zo zijn best heeft gedaan voor je.

Ik moet ook kokhalzen als ik iets echt niet lekker vind en dan krijg ik ook tranen in mijn ogen.

watertoren schreef op 22-08-2024 om 18:01:

[..]

Ik moet ook kokhalzen als ik iets echt niet lekker vind en dan krijg ik ook tranen in mijn ogen.

Ik denk dat dat bij mij ook speelt, ik heb een veel sterkere kokhalsreflex dan gemiddeld is mijn indruk. Dat maakt het lastig om nieuwe dingen uit te proberen.

Anne1234! schreef op 22-08-2024 om 18:00:

[..]

Maar je kan ook dingen leren eten. Ik kom steeds vaker mensen tegen die zeggen bijvoorbeeld geen groente te lusten en het ook nooit eten. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Er zijn heel veel verschillende soorten groente. De soorten die je echt heel vies vindt eet je niet meer, dat snap ik. Maar de soorten die je niet zo lekker, of minder lekker vindt kan je leren eten door het te doen. En dan zit er ook nog een groot verschil in de manier van bereiden. Eet je de groente gekookt, gewokt, in de salade, met of zonder sausje etc.

Mensen die heel weinig eten kunnen zichzelf echt leren hun smaak uit te breiden. En je kan ook echt dingen die je eerst niet lustte lekker gaan vinden, maar dat gaat niet vanzelf.

Maar dit hoef je toch niet te leren als je dat niet wilt? 

Daglichtlamp schreef op 22-08-2024 om 18:07:

[..]

Ik denk dat dat bij mij ook speelt, ik heb een veel sterkere kokhalsreflex dan gemiddeld is mijn indruk. Dat maakt het lastig om nieuwe dingen uit te proberen.

Dit zet mij echt aan het denken en ik wil jou danken. Ik ben nu 59 jaar (geen 6) en heb er nooit bij stil gestaan dat mijn kokhalsreflex sterker is dan gemiddeld. Jij zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb het ook bij dingen zien. Mijn man en ik zaten een programma te kijken waar men een hap met maden moest eten. Ik moest niet alleen kokhalzen maar daarna snel naar de wc lopen want ik dan ga ik echt overgeven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.