Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Yumi
10-03-2022 om 10:28
JuffertjeinhetGroen schreef op 10-03-2022 om 10:13:
Zelftest is negatief. Morgen Pcr test. Wil als die negatief is toch maandag naar mijn moeder.
Heb het zo koud, net een douche genomen, dubbele paar sokken aan, dikke joggingsbroek en nu een kop thee en San weer terug in bed.
Gedoe allemaal!
Misschien heb je het koud door vermoeidheid na een slechte nacht? Hoop dat je na een paar uur slaap wat beter voelt.
JuffertjeinhetGroen
10-03-2022 om 11:05
Ik denk eerder dat ik door de Long Covid een belabberde weerstand heb en dingen snel oppik.
Voelt ook echt alsof mijn lichaam iets aan het wegwerken is.
Slaap over het algemeen erg goed de laatste weken, dus dat is fijn!
Hobbelster
10-03-2022 om 12:27
He wat rot dat je gisteravond ineens zo vermoeid en verrot was, Juffertje, zeker als je dan toch lekker buiten bent geweest... Ik hoop voor je dat de PCR ook negatief is!
Lollypopje, ben je weer thuis inmiddels?
Als je nog onderweg bnt; goede reis!
Ik heb koude voeten, maar dat komt mede door mijn schoenen en 't feit dat ik de thermostaat op super zuinig heb gezet. Ik ga zo m'n regenlaarzen aantrekken en in de tuin wroeten. Er moet nog wat gesnoeid worden en ik wil gewoon even bezig met de handen. Ik zit al heel de ochtend achter de laptop en heb stevige hoofdpijn. Mentaal ook vermoeid, ik heb weer zo'n heftige droom gehad vannacht. Hebben jullie dat ook meer / erger dan voorheen?
Mijn droom keert ook steeds terug in allerlei vormen. Maar het komt erop neer dat mijn benen heel zwaar zijn en ik amper een stap kan verzetten. En ik dan vaak juist op drukke plekken / in de stad loop, en me heel kwetsbaar voel met allerlei onveilig voelende figuren om me heen.
JuffertjeinhetGroen
10-03-2022 om 14:29
Nare droom Hobbeltverder. Ik merk sinds ik de supplementen slik van de overgangsconsulente ik minder heftig en intens lijk te dromen.
Daarvoor wel! Bij mij is dan een terugkerend onderwerp dat ik dan weer in de hulpverlening moet werken. En dan altijd zeg....dit werk mag ik niet meer doen van het Uwv
Maar besef me dat ik ook weleens droom dat mijn energie weer helemaal weg is en ik ook niets meer kan! Heel naar om hiermee wakker te worden.
Die hersenen van ons hebben veel te verwerken.
Ik ga weer terug naar bed.
Kon vorige maand toen ik ziek was zo blij zijn dat ik niets hoefde en alleen maar hoefde te liggen.
Was toen ook echt doodop van alles gesprekken.
Nu heb ik allerlei plannen en zin in dingen maar wil mijn lijf niet....
Pheebs31
10-03-2022 om 16:55
Wel bij gelezen, alleen geen puf om individueel op jullie te reageren, maar voor jullie allemaal
Ik testte dinsdag alweer negatief dus ben al uit quarantaine, maar nog zo ellendig moe. Gisteren met een hoop pijnstillers op wel gaan werken en dat ging oké, maar daarna stortte ik in. Zou morgen met een paar vriendinnen afspreken, maar de meerderheid is ziek zwak en misselijk dus weer een weekend zonder afspraken.. Niet perse erg gezien hoe ik mij voel, maar meh, toch weer behoefte aan leuke dingen. Verder zit ik met nog iets anders in mijn maag, maar snap niet zo goed waarom ik er zoveel aan denk en over pieker. Wellicht toch een trigger geweest. Maarja, komt wel weer goed. Gelukkig is het heerlijk lenteweer, kijk dan echt anders naar de wereld.
Succes en sterkte weer allemaal!
Pheebs31
10-03-2022 om 16:59
Oh en ik heb trouwens een apart album op mijn telefoon gezet met foto’s/videos aan fijne herinneringen (van voor mijn ziek zijn vooral). Ik kijk hier nu iedere dag even naar en het helpt mij om wat positiever te denken. (Al voelt het soms ook als een steek dat ik die tijden -en zorgeloos lachen/genieten- erg mis)
JuffertjeinhetGroen
10-03-2022 om 18:32
Pheebs, fijn dat de test negatief is. Dacht je niet ik ga niet naar mijn werk? Maar die gingen misschien wel moeilijk doen.
Goede tip van een speciaal album, ga ik ook doen!
Het lukte me niet om overdag te slapen. Veel zorgen die door mijn hoofd gingen en ook de angst van of ik ooit weer beter ga worden!
Kruipt dan zo in je hoofd en alle omdenk technieken toegepast en tot de conclusie gekomen dat het me vandaag niet lukte. Dus het bange gevoel maar toegelaten.
Wel vanmiddag op mijn relax tuinstoel in de zon gelegen op mijn dakterras. Was fijn met de poes op schoot!
Hoop morgen alles weer wat zonniger te zien.
Maar het valt dan zo tegen, net weer als het fysiek beter gaat, nu weer dit.
Merken jullie nu dat je weerstand een stuk minder is. En Hobbeltverder pik jij niet veel op van je dochter?
Azalea747
10-03-2022 om 19:16
Hoi allemaal, wat schrijven jullie fijn. Wil al dagen reageren maar ik had de afgelopen dagen een soort terugval, leek net of ik weer opnieuw begon met alle klachten van corona of een andere zware verkoudheid. Geen koorts, maar zoveel hoofdpijn en vooral spierpijn. Was bijna niet uit te houden en niet te onderdrukken met pijnstillers. Vandaag nog geen topdag maar wel wat redelijk pijnvrije uren gehad (wel met pijnstilling), maakt al zoveel verschil. Ik had eerder ook wel slechtere dagen (meestal na een betere), maar niet zoals dit. Klinkt dit bekend voor iemand?
En ook die 'spierpijn' in je hele lijf (het voelt voor mij als hoe het begint als je griep gaat krijgen), herkennen jullie dat en weten jullie iets wat helpt??
Veel sterkte voor iedereen die zich weer rot voelt, lichamelijk of mentaal - ik gun jullie allemaal veel meer energie en leuke dingen!
JuffertjeinhetGroen
10-03-2022 om 19:24
Balen Azalea.
Ik had tijdens mijn besmetting met name spierpijn in mijn benen. Het leken wel groeipijnen, al ben ik nog steeds 1.68m
Nu ik niet lekker ben, komt dit direct terug. Ook na mijn vaccinatie en Booster.
En als ik teveel heb gedaan, zakt de moeheid in mijn benen, is echt een klacht geworden na de Covid.
Slik er paracetamol voor als ik het heb. En verder ga ik sowieso regelmatig in bad met magnesium vlokken en slik ik magnesium citraat en spuit ik voor het slapen magnesium olie op mijn buik.
Misschien kan het jou ook helpen.
Ja ik herken het zeker, het herstel verloopt helaas erg grillig
Die terugvallen maken je ook erg onzeker. Soms kan ik echt bedenken waardoor het komt, maar soms ook helemaal niet.
Hoop dat de spierpijnen en hoofdpijn weet snel afneemt!
Lollypop ben je weer goed thuisgekomen en voelt het goed om weer thuis te zijn?
Pheebs31
11-03-2022 om 13:13
@Juffertje thuis blijven was misschien beter geweest, maar had geen zin in gezeur van m’n leidinggevende en het was extreem rustig dus dat scheelde. Wat je eerder vroeg over wat corona met mn hersenen deed: ik had een paar dagen weer hele nare hersenmist en niet op woorden kunnen komen/dingen vergeten. Tijdens corona ook hele rare dromen gehad. En een vreemd gevoel in mn hoofd, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, als ik mn hoofd een beetje bewoog meteen heel misselijk, erg raar. Nu ook weer vaker ineens een piep in mn oren, had ik na de eerste besmetting ook.
Nu een aantal dagen geen hersenmist gehad, wel hoofdpijn. Verkies de hoofdpijn boven de hersenmist, want ben dan iig wel helder en scherp. Soms had ik dagen met extreme hersenmist/moeheid dat ik niet eens de energie had om mijn eten te kauwen, heel naar gevoel is dat. Alsof alles blokkeert.
Hoe voel jij je juffertje? Hopelijk pcr negatief.
Hoe was je vakantie lollypopje? Hopelijk heb je het fijn gehad!
Fijn Hobbeltverder dat je even een stap terug kan doen op je werk!
@Azalea vervelend dat je een terugval hebt. Hoop dat de stijgende lijn snel terug komt!
@yumi hoe gaat het met jou?
Lollypopje
11-03-2022 om 13:18
mijn vakantie was heel fijn 😊 Gisteren thuis gekomen, wel heel moe. Had gedacht dat dat vandaag weer beter zou zijn, maar helaas En daar word ik dan super onzeker van. Of ik toch niet te veel heb gedaan, terwijl ik daar echt best wel goed naar mijn lichaam heb geluisterd had ik het idee.
JuffertjeinhetGroen
11-03-2022 om 17:44
Pheebs nare klachten zeg! Besef me steeds meer wat het toch met je brein kan doen. Een vriendin van mij was ook ziek en ze noemde ook dat ze zo vergeetachtig en warrig was. Is gevaccineerd en heeft een Booster, maar toch....
Ik aan het wachten op de uitslag, maar heb zo'n gevoel dat het toch met overbelasting te maken heeft icm een te scherp afgesteld immuunsysteem.
Dat laatste heb ik niet zelf bedacht hoor vertelde de huisarts, dat vaak bij mensen met long covid de 'afweersoldaatjes' heftiger kunnen reageren op een nieuwe indringer.
Lollypop is snap zo dat het je onzeker maakt!
Ik vind dit bijna het moeilijkste om mee te dealen.....het steeds afwegen doe ik niet teveel of heb ik teveel gedaan.
Hoop niet dat de onzekerheid ervoor zorgt dat het je fijne vakantie gevoel overschaduwd.
Was het eten eigenlijk lekker?
Lollypopje
11-03-2022 om 18:08
@Juffertje mijn vakantie was vooral heel erg fijn gelukkig. En dat overschaduwt het niet echt. Ik ben blij met alles dat ik daar kon. Heb echt genoten van al die wandelingen. Ik had denk ik vooral gehoopt dat die energie meteen door zou zetten naar thuis.
Maar ik besef me dat ik hier nu toch eerst weer even mijn balans moet vinden. Gelukkig nu eerst nog even weekend.
JuffertjeinhetGroen
12-03-2022 om 09:39
Ja je moet weer even acclimatiseren Lollypop. Heb ik ook altijd weer als ik bij mijn moeder ben geweest!
Heb altijd al wel gehad dat ik dan weer moet omschakelen ook na een vakantie, maar nu des te meer.
Hobbeltverder las jouw woorden over dat je moet stoppen voordat je moe bent.
Merk dat ik de afgelopen weken dat eigenlijk niet heb gedaan.
Was vorige week zaterdag koffie drinken bij mijn favoriete landgoed en daar een wandeling gemaakt. Toen dacht ik, ik heb nog zin om naar de kringloop te gaan, ben nu toch al op de helft en voelde me fysiek goed.
Nou zo kan ik de afgelopen weken nog wel wat voorbeelden noemen!
Afgelopen woensdag blijk ik dus in totaal 10.5 km te hebben gelopen, veels te veel.....
Vind het zo moeilijk als ik denk de energie te hebben het te houden bij 1 ding en niet nog een schepje erboven op, zoals de gezonde Juffertje deed!
Ben toch wel geschrokken van de soort koortsaanval die ik heb gekregen! Wel een les....
Yumi
12-03-2022 om 10:51
De afgelopen week een paar keer flink gestrest geweest, omdat mijn buurvrouw die ver in de 80 is, na een operatie uit het ziekenhuis is gekomen met corona. De familie wil niet komen omdat ze bang zijn voor besmetting. Maar nu belt ze mij voor hulp, en ik kan geen nee zeggen. Vind het al erg genoeg dat ze zo ziek is en er niemand is die komt helpen. De angsthaas in mij voelt zich al beroerd als ik eraan denk dat ik daar weer terug naar binnen moet
Juffertje heb je de uitslag al binnen? Zo te lezen heb je de afgelopen week inderdaad veel gedaan, maar de verleiding is zo groot om erop uit te gaan met dit mooie weer dus ik begrijp dat wel.
Pheebs, dat rare gevoel in het hoofd herken ik, was ook meteen duizelig/draaierig als ik om me heen keek. Nu heb ik het nog af en toe als ik heel moe ben. Dat je meteen weer bent gaan werken, zal misschien ook meespelen? Jammer dat ik er niets over te zeggen heb, anders had ik je nog een weekje thuisgehouden
Azalea die spierpijnen zijn verschrikkelijk, warm houden wel blijven bewegen en insmeren met weleda arnica olie, sterkte.
Hobbelster wat een nare dromen, weet niet of het helpt maar hoorde dat je droom "herschrijven" schijnt te helpen.
Lollypop, fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Hoop dat je snel weer in balans bent.