Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-12-2021 om 09:35

Drietje schreef op 18-12-2021 om 09:28:

[..]

Ik op het platteland, maar daar is het altijd al makkelijker.

Dat verklaart jouw (in mijn ogen) bizarre optimisme steeds. Je bent enigszins afgesneden van de realiteit in de rest van het land. 

Drietje schreef op 18-12-2021 om 00:01:

[..]

Nou, dan boosteren we sneller. Lijkt me een stuk goedkoper dan een lockdown. Dag en nacht prikken. Niks eind januari iedereen uitnodigen. Zorg dat alle huisartsen en assistentes een weekendje prikken, dan ben je zo klaar. Deze week is geen enkele nieuwe jaargang uitgenodigd. Oudjes komen er niet doorheen. Ik heb er een uur over gedaan om een afspraak te maken voor mijn ouders en dat is al twee weken geleden. Nu is het telefonisch vrijwel niet meer mogelijk.

Nou precies. Ze zijn echt helemaal van 't padje af hier in Nederland inmiddels als ze echt een volledige lockdown willen. Denk maar niet dat de bevolking zich daar nog aan gaat houden. Ik verwacht veel boekingen in Duitsland en Belgie. 

Drietje schreef op 18-12-2021 om 09:28:

[..]

Ik op het platteland, maar daar is het altijd al makkelijker. Grotere huizen, grotere tuinen, veel minder drukte. Die basismaatregelen zijn hier heel eenvoudig te doen. En vaccinatiegraad vanaf 12 is 90 procent. Er zijn ook al tijden nauwelijks ernstig zieken en doden in mijn gemeente.

Dan toch maar een muur om de randstad

Lijkt me óók een goed plan!

Huisartsen zouden prima kunnen boosteren. De griepprik wordt immers ook op één middag gezet. Ze zouden het zelfs in het weekend kunnen doen. Die ene dag overwerk zorgt onder aan de streep voor veel minder zieken in de wijk.

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 09:43:

Huisartsen zouden prima kunnen boosteren. De griepprik wordt immers ook op één middag gezet. Ze zouden het zelfs in het weekend kunnen doen. Die ene dag overwerk zorgt onder aan de streep voor veel minder zieken in de wijk.

Jij wil huisartsen overspannen zien? Heb jij je eigenlijk al aangemeld voor de prikcursus en helpen met prikken? 

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 09:43:

Volgens mij heb jij het nieuws gemist dat huisartsen het ook al extra druk hebben sinds corona. 

Hier nog een bricht van gisteren dat het ook voor hen niet vol te houden is

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5274993/huisartsen-druk-corona-toename-patienten-thuiszorg-zorg

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-12-2021 om 09:58

Waarschijnlijk vandaag al een persconferentie, lees ik net. 
Morgen al alles dicht? Dan zal het vandaag wel heel erg druk worden overal met shoppende mensen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 09:59

Lollypopje schreef op 18-12-2021 om 09:53:

[..]

Volgens mij heb jij het nieuws gemist dat huisartsen het ook al extra druk hebben sinds corona.

Hier nog een bricht van gisteren dat het ook voor hen niet vol te houden is

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5274993/huisartsen-druk-corona-toename-patienten-thuiszorg-zorg

Het rare is dat er ook een huisartsenvereniging is die heeft geklaagd dat ze niet mogen prikken. 

Het is wel duidelijk dat de hele zorg er doorheen zit. Maar juist zo'n weekeinde extra boosteren kan de druk op de zorg al heel snel flink verminderen. Bij de griepprik doen ze het ook, dus ze kunnen het prima regelen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-12-2021 om 09:59

Peen schreef op 18-12-2021 om 09:58:

Waarschijnlijk vandaag al een persconferentie, lees ik net.
Morgen al alles dicht? Dan zal het vandaag wel heel erg druk worden overal met shoppende mensen.

Maar hoe dom kun je dan zijn? Waarom niet gewoon thuisblijven  Ik snáp mijn medemens gewoon niet meer. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-12-2021 om 10:03

Wednesday schreef op 18-12-2021 om 09:59:

[..]

Maar hoe dom kun je dan zijn? Waarom niet gewoon thuisblijven Ik snáp mijn medemens gewoon niet meer.

Ik ook niet hoor, het is net of het na 2 jaar corona nog steeds niet tot mensen doordringt.  Dan heb je toch wel een giga plaat voor je kop 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 10:04

Wednesday schreef op 18-12-2021 om 09:35:

[..]

Dat verklaart jouw (in mijn ogen) bizarre optimisme steeds. Je bent enigszins afgesneden van de realiteit in de rest van het land.

Het grootste deel van Nederland is platteland, dus zo apart ben ik niet,  maar ben het met je eens dat de kloof tussen randstand en de rest steeds groter wordt. 

de vaccinatiegraad in mijn gemeente behoort tot de hoogste van Nederland. Zelfs vrijwel alle kinderen vanaf 12 zijn gevaccineerd. Nauwelijks zieken. Eigenlijk is de pandemie hier al verworden tot een verkoudheid. Maatregelen zijn hier dan ook compleet buiten proportie.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-12-2021 om 10:10

Drietje schreef op 18-12-2021 om 10:04:

[..]

Het grootste deel van Nederland is platteland, dus zo apart ben ik niet, maar ben het met je eens dat de kloof tussen randstand en de rest steeds groter wordt.

de vaccinatiegraad in mijn gemeente behoort tot de hoogste van Nederland. Zelfs vrijwel alle kinderen vanaf 12 zijn gevaccineerd. Nauwelijks zieken. Eigenlijk is de pandemie hier al verworden tot een verkoudheid. Maatregelen zijn hier dan ook compleet buiten proportie.

Zelfs in mijn Randstad-gemeente zijn er in de afgelopen weken maar 2 mensen opgenomen geweest en nauwelijks mensen positief getest. Dus zo op het oog zou een totale lockdown hier ook buiten proportie zijn, maar ja per regio of gemeente maatregelen nemen gebeurt nou eenmaal niet. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 10:13

Peen schreef op 18-12-2021 om 10:10:

[..]

Zelfs in mijn Randstad-gemeente zijn er in de afgelopen weken maar 2 mensen opgenomen geweest en nauwelijks mensen positief getest. Dus zo op het oog zou een totale lockdown hier ook buiten proportie zijn, maar ja per regio of gemeente maatregelen nemen gebeurt nou eenmaal niet.

Nee, inderdaad. Geen regionale maatregelen. En ook niet voor de ongevaccineerden. Ook niet voor de risicogroepen. Iedereen moet eronder lijden. Zelfs (juist!) de twee keer gevaccineerde tieners. Waanzin. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-12-2021 om 10:14

De grootste hotspot afgelopen tijd was trouwens Limburg, misschien daar maar beter een muur omheen zetten dan 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 10:15

Peen schreef op 18-12-2021 om 10:14:

De grootste hotspot afgelopen tijd was trouwens Limburg, misschien daar maar beter een muur omheen zetten dan

Vind ik ook goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.