Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Fleurtje_5 schreef op 31-08-2024 om 09:51:

[..]

Het zijn niet mijn woorden.

Ik heb het artikel even opgezocht en dit staat daarover vermeld:

..................

Waarom is die prik nog nodig? Corona is inmiddels toch aanzienlijk minder ziekmakend?

„Dat klopt. De omikronvariant lijkt iets meer alleen de bovenste luchtwegen aan te tasten en wat minder de diepere. Dat leidt tot minder hevige klachten. Coronapatiënten hebben minder last van benauwdheid en ook het verlies van reuk en smaak is nu minder. Bovendien hebben natuurlijk al heel veel mensen corona gehad en dat heeft geleid tot een grotere afweer. En toch probeert het virus in een steeds weer andere vorm het immuunsysteem te omzeilen. Daardoor kunnen mensen uit de risicogroepen ook nu nog een ernstige infectie ontwikkelen met ziekenhuisopname tot gevolg. In onderzoek is vastgesteld dat van alle zestigplussers die gevaccineerd zijn 70 procent minder kans heeft op een ziekenhuisopname en de helft minder kans heeft op (ernstige) infecties.”

En als je nou niet tot die doelgroep behoort maar wel een prik wil halen?

„Dat is in principe niet de bedoeling. De doelgroepen zijn niet voor niets zo samengesteld. Maar maatwerk is mogelijk. Aan de hand van een gesprek kunnen we bepalen of het nodig is. Je kunt je voorstellen dat mantelzorgers die een kwetsbaar of ziek gezinslid verzorgen een prik willen halen. Of wellicht melden zich mensen op advies van een behandelend arts. Mensen die post covid oftewel long covid hebben, dus patiënten bij wie de klachten langer dan drie maanden aanhouden, hoeven alleen opnieuw gevaccineerd te worden als ze tot de uitgenodigde doelgroepen behoren.”

..................

Nogmaals, het zijn niet mijn woorden.

Daglichtlamp schreef op 01-09-2024 om 12:42:

[..]

Het is beiden geen verkoudheid, maar dat neemt niet weg dat covid gemiddeld genomen nog steeds gevaarlijker is dan griep.

En dit idd.

Ik haal wel zeker de griepinjecties; daar heb ik totaal geen last van. Maar Corona boosters hebben herhaaldelijk voor een heel ziek gevoel gezorgd dus ik ben nog aan het dubben. Je zit ook niet te wachten op Covid met langdurige klachten. Ik ben nog niet geheel genezen van chronische binnenoorproblemen.

vaccin gehad de 16e en ben er wel echt ziek van geweest. met name extreem heftige hoofdpijn. dat heb ik bij alle corona vaccins. helaas.

Het wordt steeds meer duidelijk dat Covid-19 ernstige schade kan aanrichten in het lichaam, waardoor patiënten kortademig en vermoeid
zijn. Nu is ook ontdekt dat de hersenstam kan worden aangetast door het
virus.

https://scientias.nl/oorzaak-long-covid-te-zien-op-mri-verwoestende-impact-op-controlecentrum-van-het-brein/

wild-flower schreef op 08-10-2024 om 14:52:

Het wordt steeds meer duidelijk dat Covid-19 ernstige schade kan aanrichten in het lichaam, waardoor patiënten kortademig en vermoeid
zijn. Nu is ook ontdekt dat de hersenstam kan worden aangetast door het
virus.

https://scientias.nl/oorzaak-long-covid-te-zien-op-mri-verwoestende-impact-op-controlecentrum-van-het-brein/

Helaas vervelen geen nieuws, maar wel goed dat er nu bewijs voor is.

Ik kan zo even geen link vinden naar een wetenschappelijk artikel, maar het is inmiddels ook duidelijk dat elke keer dat je Corona krijgt de kans op langdurige krachten groter wordt omdat het steeds meer in het lichaam beschadigd

Lollypopje schreef op 08-10-2024 om 15:16:

[..]

Helaas vervelen geen nieuws, maar wel goed dat er nu bewijs voor is.

Ik kan zo even geen link vinden naar een wetenschappelijk artikel, maar het is inmiddels ook duidelijk dat elke keer dat je Corona krijgt de kans op langdurige krachten groter wordt omdat het steeds meer in het lichaam beschadigd

Daarom ga ik vrijdag weer mijn vaccinatie halen.

vaccinatie weer gehaald. Nieuwe opzet van GGD: je neemt (na de administratie) plaats op stoel en de prikker komt langs. Scheelt bewegingen en is efficiënter (zei mevrouw).

Chiquita schreef op 08-10-2024 om 15:45:

vaccinatie weer gehaald. Nieuwe opzet van GGD: je neemt (na de administratie) plaats op stoel en de prikker komt langs. Scheelt bewegingen en is efficiënter (zei mevrouw).

Dat was voor mij bij mijn laatste twee keer ook al het geval. Het gaat inderdaad sneller. Dan kunnen de prikkers veel sneller prikken.

Wat een ellende. Ik heb enige dagen geleden toch maar een afspraak gemaakt voor de prik. Het was druk, kennelijk veel gegadigden, want ik ben op zijn vroegst in november aan de beurt op de locatie die ik met het OV kan bereiken zonder erg veel te hoeven lopen. Dus ik hoop wel dat de piek van de ziekte wat later valt.

Op de vorige Covid-vaccinaties kreeg ik een felle ziektereactie en ik heb al heel lang nare binnenoorklachten (hoewel die op hun retour zijn gegaan na half juni maar nog steeds zo'n 30% ervan aanwezig). Maar ik ben er buitengewoon benauwd voor. Ik was zó ontzettend ziek. Deze is van Pfizer dus ik heb goede hoop dat deze anders "valt".

Shareneentje schreef op 20-09-2024 om 06:08:

vaccin gehad de 16e en ben er wel echt ziek van geweest. met name extreem heftige hoofdpijn. dat heb ik bij alle corona vaccins. helaas.

Ik ook. Ik heb het nog nooit van de griepvaccins gehad. Ook daarvoor heb ik me ingeschreven trouwens.

Shareneentje schreef op 20-09-2024 om 06:08:

Dat heb ik de laatste tijd heel veel gehoord van mensen die zich hadden laten vaccineren.

Ik heb vooral gehoord van mensen die nauwelijks of geen last hadden van de inenting.

Dat is mooi.

Ik heb hem net gehad en ik heb er inderdaad last van. Maar mijn immuunsysteem werkt sowieso niet optimaal en ik weet het als ik Corona krijg ik er zeer waarschijnlijk nog heel veel meer last van zal hebben met een groot risico op permanente verslechtering. Dus accepteer ik dat ik me nu even wat grieperig voel.

Maar de meeste mensen die ik hoor die hebben er vrijwel geen last van. Ook niet de mensen die ziek zijn zoals ik.

En ook als je gezond bent is Corona krijgen uiteindelijk altijd nog veel erger vaak, zeker omdat elke keer dat je dat krijgt de kans op LC te ontwikkelen groter wordt. En dat moet je echt niet willen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.