Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

ik heb de vaccinatie tegelijkertijd gehaald met de griepprik. 1 nacht beroerd gevoeld maar van de griepprik arm langer last gehad. 

Ik heb ook long covid en heb van de laatste vaccin (vorige week) amper klachten gehad. Alleen een paar dagen een iets pijnlijker arm. 

Waar kun je tegenwoordig corona testen kopen? Ik had een voorraad via de voedselbank, dus heb ze zelf nooit hoven kopen, maar van al die testen is de vloeistof opgedroogd.

Blauwevis schreef op 02-01-2025 om 18:05:

Waar kun je tegenwoordig corona testen kopen? Ik had een voorraad via de voedselbank, dus heb ze zelf nooit hoven kopen, maar van al die testen is de vloeistof opgedroogd.

Supermarkt en Kruidvat zie ik ze nog regelmatig liggen volgens mij 

ik koop de mijn online en als je even googeld vind je ook variante die daarnaast ook op andere virussen testen. Zijn wel wat duurder

Ze zijn gemiddeld maar 1 jaar houdbaar. Daarna is de testuitslag onbetrouwbaar.

Bij de apotheek misschien?

Ik heb me aangemeld bij de infectieradar van het RIVM. Je vult wekelijks een vragenlijstje in en krijgt testen. Zij geven dan aan of je moet testen en of je deze op moet sturen. 

België adviseert het dragen van mondkapjes:

https://nos.nl/artikel/2551133-belgie-adviseert-bij-griepverschijnselen-dragen-mondkapje

Het Belgische ministerie van Volksgezondheid raadt iedereen met symptomen van een luchtweginfectie aan een mondkapje te dragen op drukke plekken. Verschillende virussen, zoals de griep, gaan op dit moment hard rond in België.

Het waarschuwingsniveau staat nu op code oranje, het op één na hoogste niveau. Door het rondgaan van die virussen stijgt de druk op ziekenhuizen en huisartsen en ook in woonzorgcentra worden veel mensen ziek.

.......etc.etc.etc.........

Fleurtje_5 schreef op 10-01-2025 om 10:29:

https://nos.nl/artikel/2551133-belgie-adviseert-bij-griepverschijnselen-dragen-mondkapje

Het Belgische ministerie van Volksgezondheid raadt iedereen met symptomen van een luchtweginfectie aan een mondkapje te dragen op drukke plekken. Verschillende virussen, zoals de griep, gaan op dit moment hard rond in België.

Het waarschuwingsniveau staat nu op code oranje, het op één na hoogste niveau. Door het rondgaan van die virussen stijgt de druk op ziekenhuizen en huisartsen en ook in woonzorgcentra worden veel mensen ziek.

Dat zouden ze in Nederland ook echt moeten doen, maar helaas Waarschijnlijk zijn ze te bang voor protesten als het alleen al geadviseerd wordt

Fleurtje_5 schreef op 10-01-2025 om 10:29:

En wat wil je hier mee zeggen? Heb je er een mening over of is het een zeemeeuw actie?

Droppen en verder niks.

Lollypopje schreef op 10-01-2025 om 11:17:

[..]

Dat zouden ze in Nederland ook echt moeten doen, maar helaas Waarschijnlijk zijn ze te bang voor protesten als het alleen al geadviseerd wordt

Klopt, dat ben ik met je eens. Toch zie ik ook hier al steeds meer mensen met mondkapjes lopen.

man en ik waren voor de kerst ziek met griep maar vond het veel heftiger dan een normale griep. Negatief getest op corona, maar het was echt vergelijkbaar qua klachten en nasleep. 
ik heb 4 keer corona gehad dus ik dacht direct ‘de vijfde keer kan er ook wel bij’ maar toch iets anders. Ik zou die mondkapjes wel een goede vinden met deze griep… 

Mayosate schreef op 10-01-2025 om 14:57:

man en ik waren voor de kerst ziek met griep maar vond het veel heftiger dan een normale griep. Negatief getest op corona, maar het was echt vergelijkbaar qua klachten en nasleep.
ik heb 4 keer corona gehad dus ik dacht direct ‘de vijfde keer kan er ook wel bij’ maar toch iets anders. Ik zou die mondkapjes wel een goede vinden met deze griep…

Ik heb begrepen dat bij te huidige variant het wel een paar keer testen kan duren voordat je positief test. Vaak wordt ook geadviseerd om op de eerste de derde en de vijfde dag te testen. Dus als je maar een keer hebt getest kan het best alsnog Corona zijn geweest

En mondkapjes zijn natuurlijk altijd goed als je een besmettelijk virus bij je draagt. Dat voorkomt Veels extra zieke in de maatschappij en maak de maatschappij ook veiliger voor mensen met een kwetsbaar immuunsysteem

Lollypopje schreef op 10-01-2025 om 14:59:

[..]

Ik heb begrepen dat bij te huidige variant het wel een paar keer testen kan duren voordat je positief test. Vaak wordt ook geadviseerd om op de eerste de derde en de vijfde dag te testen. Dus als je maar een keer hebt getest kan het best alsnog Corona zijn geweest

En mondkapjes zijn natuurlijk altijd goed als je een besmettelijk virus bij je draagt. Dat voorkomt Veels extra zieke in de maatschappij en maak de maatschappij ook veiliger voor mensen met een kwetsbaar immuunsysteem

Ah dat wist ik niet! We hadden wel pas 3-4 dagen na de eerste klachten getest omdat het bij mijn eerdere besmettingen ook even duurde, maar deze is dan toch anders geweest idd! 
vond de besmetting vrij lang duren, we waren allebei 14 dagen ziek thuis 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.