Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Toeslag voor fulltime werkenden

Peiling

Zouden jullie fulltime gaan werken als je een flinke toeslag krijgt op je salaris?
144 stemmen
21%
79%

lientje69

lientje69

22-07-2024 om 10:06 Topicstarter


Des te meer uren je werkt des te hoger de loonheffingskorting misschien? Lijkt me wel een idee 

Miraval schreef op 22-07-2024 om 07:23:

Ik snap niet zo goed wat erop tegen is. Het moet niet he? Het is misschien een stimulans voor mensen om toch wat meer uur te maken. Als je het niet wil dan blijft alles gewoon zoals het is. Niemand wordt ergens toe verplicht. Ik vind het wel een goed idee maar zou dan via minder loonbelasting kunnen gaan. Zo heeft het ook zin voor zzpers bijvoorbeeld. Alleen geen idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen...

lientje69 schreef op 22-07-2024 om 10:02:

[..]

Des te meer uren je werkt des te hoger de loonheffingskorting misschien? Lijkt me wel een idee

Ja precies lijkt me goed idee. 

lientje69

lientje69

22-07-2024 om 10:08 Topicstarter

Miraval schreef op 22-07-2024 om 10:06:

[..]

Ja precies lijkt me goed idee.

Dan is het ook voor mensen met 24 uur misschien  haalbaar om naar 28 te gaan. En dan kan je de tekorten misschien  wél kleiner maken. ( oplossen zie ik niet zo 1 2 3 gebeuren helaas, zeker in de zorg niet )

Miraval schreef op 22-07-2024 om 07:23:

Ik snap niet zo goed wat erop tegen is. Het moet niet he? Het is misschien een stimulans voor mensen om toch wat meer uur te maken. Als je het niet wil dan blijft alles gewoon zoals het is. Niemand wordt ergens toe verplicht. Ik vind het wel een goed idee maar zou dan via minder loonbelasting kunnen gaan. Zo heeft het ook zin voor zzpers bijvoorbeeld. Alleen geen idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen...

Ik word gewoon een beetje moe van de semi-dwang van mensen die geen enkel idee hebben. 

Het hoeft niet, maar er zit wel een morele ondertoon onder die ik niet zo goed trek. 

Miraval schreef op 22-07-2024 om 09:52:

[..]

Nee ik denk dat je het echt niet als boete moet zien. We wille tekorten oplossen en geld is een goede stimulans voor veel mensen.

Als je ziek bent wil je zo snel mogelijk gehlipen kunnen worden. Wat als nou iedereen beslist om minder te werken want er is nog iets anders dan werken alleen. Hoe hou je dan het sociale stelsel op orde? Het toeslagensysteem... de AOW... dat moet allemaal betaald worden door de werkenden.

Of is dat dan maar zoals het is? Jammer maar je moet 3 maanden wachten op een MRI (dat gebeurd ik heb ervaring)

We moeten allemaal zorgen dat de zwakkeren beschermd worden. Degenen die niet kunnen werken. Of we doen niks en verhogen belastingen, zeker voor de rijkeren en bedrijven. Dat kan ook.

Er bestaat ook nog zoiets als duurzame inzetbaarheid en juist in de zorg en het onderwijs is dat heel belangrijk. Juist om deze reden ben ik tegen alles in sinds vorig jaar minder gaan werken. Misschien wordt het ooit wel weer meer, maar voorlopig even niet. 

Ik wil best meer uren draaien , met andere voorwaarden, een geldbonus bij ft hoort daar nou net niet bij. 

Mevrouw75 schreef op 22-07-2024 om 10:13:

[..]

Ik word gewoon een beetje moe van de semi-dwang van mensen die geen enkel idee hebben.

Het hoeft niet, maar er zit wel een morele ondertoon onder die ik niet zo goed trek.

Ik word een beetje moe van mensen die niet meer uren willen werken omdat het dan in hun ogen niks oplevert. Even daarbij voor het gemak vergeten dat anderen die toeslagen betalen. 

Mensen die niet KUNNEN werken moeten er ondersteunen. Mensen die niet meer willen werken moeten zelf huh broek ophouden en stoppen met het gelul dat het niks oplevert. Want het levert wel op qua pensioenopbouw en carrière mogelijkheden. Plus er blijft neer over voor mensen die het nodig hebben.

Ik zou echt pleiten voor een belasting systeem waarbij je minder belasting betaald naarmate je meer uren werkt. Zodat meer werken ook daadwerkelijk meer loont. En het veranderen/versimpelen van het toeslagen systeem.
 

Miraval schreef op 22-07-2024 om 10:20:

[..]

Ik word een beetje moe van mensen die niet meer uren willen werken omdat het dan in hun ogen niks oplevert. Even daarbij voor het gemak vergeten dat anderen die toeslagen betalen.

Mensen die niet KUNNEN werken moeten er ondersteunen. Mensen die niet meer willen werken moeten zelf huh broek ophouden en stoppen met het gelul dat het niks oplevert. Want het levert wel op qua pensioenopbouw en carrière mogelijkheden. Plus er blijft neer over voor mensen die het nodig hebben.

Ik zou echt pleiten voor een belasting systeem waarbij je minder belasting betaald naarmate je meer uren werkt. Zodat meer werken ook daadwerkelijk meer loont. En het veranderen/versimpelen van het toeslagen systeem.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Misschien moeten echte bull shit banen gewoon stoppen. Zodat de banen waar nu een tekort is makkelijker opgevuld kunnen worden.

Miraval schreef op 22-07-2024 om 10:20:

[..]

Ik word een beetje moe van mensen die niet meer uren willen werken omdat het dan in hun ogen niks oplevert. Even daarbij voor het gemak vergeten dat anderen die toeslagen betalen.

Mensen die niet KUNNEN werken moeten er ondersteunen. Mensen die niet meer willen werken moeten zelf huh broek ophouden en stoppen met het gelul dat het niks oplevert. Want het levert wel op qua pensioenopbouw en carrière mogelijkheden. Plus er blijft neer over voor mensen die het nodig hebben.

Ik zou echt pleiten voor een belasting systeem waarbij je minder belasting betaald naarmate je meer uren werkt. Zodat meer werken ook daadwerkelijk meer loont. En het veranderen/versimpelen van het toeslagen systeem.

De meeste mensen werken minder om hele andere redenen dan dat het ze wel of niet iets aan geld oplevert. Ja, dat kleine groepje wordt steevast aangehaald, maar mensen die wel ‘kunnen’ maar eigenlijk niet kunnen? 

Jouw redenatie snap ik wel, maar het doet me niks, omdat het niet de onderliggende reden is om minder dan ft te werken. 

Happyapple schreef op 22-07-2024 om 08:27:

Ik zou op dit moment niet naar met 2en fulltime willen gaan vanwege de kinderen. Maar wij krijgen buiten de KOT (voor de bso tijdens een deel van de schoolvakanties en een paar middagen na school) verder geen toeslagen.

Dan verdienen jullie wel veel:

Ben je een stel met 3 kinderen? Dan kom je in aanmerking voor kindgebonden budgetals jullie gezamenlijke inkomengrofweg onder de €143.500 (2023: €113.000) blijft. Ben je alleenstaand met 2 kinderen? Dan kom je in aanmerking voor een kindgebonden budget met een inkomen totongeveer €150.000 (2023: €129.000).2 apr 2

@Netherfield: Wat probeer je te doen met jouw post?

zijn er mensen die niet fulltime kunnen werken? Natuurlijk die zijn er.  Maar ik ben overtuigd dat de meerderheid wel kan en maar liever niet doet want er is geen financiële noodzaak.   Genoeg collega’s gehad die drie dagen werkten maar na een scheiding ineens wel fulltime kunnen werken

is het verkeerd dat mensen kiezen voor parttime omdat er in het leven meer is dan werken? Nee natuurlijk niet.  We leven in een ontzettend rijk land en je mag gewoon heel dankbaar zijn dat de welvaart hier op zo’n hoog niveau is dat je die keuzes kan maken.  Je leeft maar één keer en er is inderdaad meer in het leven dan werken. 

Alleen moet je niet klagen over wachtlijsten in de zorg of overbevolkte schoolklassen    Everything comes with a price.  
annemarie van gaals plan is niets meer dan een poging dat oplossen.  En niet om ieders individuele keuze te bestrijden, maar een groter en breder probleem minder te maken. 

Caroline80 schreef op 22-07-2024 om 10:25:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Misschien moeten echte bull shit banen gewoon stoppen. Zodat de banen waar nu een tekort is makkelijker opgevuld kunnen worden.

Wie bepaalt dan wat bullshitbanen zijn? Als er vraag naar is, is het dan niet sowieso al géén bullshitbaan? 

En moet je dan noodgedwongen de zorg of onderwijs in, terwijl je dat niet wil? Worden we daar beter van? 

CharlieB schreef op 22-07-2024 om 10:43:

[..]

Wie bepaalt dan wat bullshitbanen zijn? Als er vraag naar is, is het dan niet sowieso al géén bullshitbaan?

En moet je dan noodgedwongen de zorg of onderwijs in, terwijl je dat niet wil? Worden we daar beter van?

Iedereen werken in zorg en onderwijs en de economie stopt direct natuurlijk.  We moeten juist streven dat we NIET naar 1 op de 3 werkt in de zorg gaan om het draaiende te houden.    Vorige kabinet was daar serieus mee bezig maar al die plannen staan nu ineens in de koelkast helaas. 

absor schreef op 22-07-2024 om 10:41:

zijn er mensen die niet fulltime kunnen werken? Natuurlijk die zijn er. Maar ik ben overtuigd dat de meerderheid wel kan en maar liever niet doet want er is geen financiële noodzaak. Genoeg collega’s gehad die drie dagen werkten maar na een scheiding ineens wel fulltime kunnen werken

is het verkeerd dat mensen kiezen voor parttime omdat er in het leven meer is dan werken? Nee natuurlijk niet. We leven in een ontzettend rijk land en je mag gewoon heel dankbaar zijn dat de welvaart hier op zo’n hoog niveau is dat je die keuzes kan maken. Je leeft maar één keer en er is inderdaad meer in het leven dan werken.

Alleen moet je niet klagen over wachtlijsten in de zorg of overbevolkte schoolklassen Everything comes with a price.
annemarie van gaals plan is niets meer dan een poging dat oplossen. En niet om ieders individuele keuze te bestrijden, maar een groter en breder probleem minder te maken.

Ja, ik kan meer werken, maar dat is niet goed voor mij, mijn gezin, mijn moeder en voor mijn werk ook niet. Het probleem is dan gewoon niet opgelost. Voor mijn sector is iets heel anders nodig dan een bonus bij fulltime. 

absor schreef op 22-07-2024 om 10:41:

zijn er mensen die niet fulltime kunnen werken? Natuurlijk die zijn er. Maar ik ben overtuigd dat de meerderheid wel kan en maar liever niet doet want er is geen financiële noodzaak. 

Er zijn andere redenen die vaker voorkomen dan "er is geen financiële noodzaak". Jammer dat je niet die reden aanhaalt, want dan lijkt het alsof de meeste mensen die niet fulltime werken thuis zitten te chillen, en dat is (in mijn omgeving iig) niet zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.