Werk en Opleiding
stokstaart
21-04-2023 om 11:46
Sollicitaties!
Ik was op zoek naar een algemeen topic over solliciteren en kon die niet vinden. Dus maak ik er zelf maar 1 aan.
Dus nu een topic voor alle voorpret, vragen en advies!
KorryLem
25-08-2024 om 09:21
stokstaart schreef op 20-06-2024 om 15:45:
Ik ben het niet geworden en dat vind ik extreem klote.
Balen zeg, maar neem de tijd zijn genoeg open vacatures.
Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie banen vinden. Via LinkedIn, monsterboard of welke mogelijkheden zijn er nog meer en wat werkt het beste.
lientje69
25-08-2024 om 09:51
KorryLem schreef op 25-08-2024 om 09:21:
[..]
Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie banen vinden. Via LinkedIn, monsterboard of welke mogelijkheden zijn er nog meer en wat werkt het beste.
Ik zit in de zorg en dat gaat vooral viavia of via de websites van de zorgorganisatie. LinkedIn of monsterboard doe ik niet aan. Maar met de vraag in de zorg is dat ook niet echt nodig.
Due-scimmie
25-08-2024 om 11:28
Mijn huidige baan heb ik toevallig via LinkedIn vacatures, maar normaal kijk ik op vacaturesites.
Diyer
26-08-2024 om 14:42
KorryLem schreef op 25-08-2024 om 09:21:
[..]
Als ik een nieuwe opdracht zoek (werkt hetzelfde als voor vacatures), dan typ ik een aantal varianten van mijn werk in de zoekbalk en krijg ik een rijtje te zien. Verder heb ik me geabonneerd op meldingen via o.a. Linkedin en nog wat andere sites. Maar vind dat de matches vaak nergens op slaan, dus zoveel heb je er niet aan. En idd direct zoeken op de bekende sites. Ook je linkedin profiel op werkzoekend zetten levert soms best wat directe leuke vacatures of opdrachten op. Dan komen ze naar jou ipv andersom : )
stokstaart
07-11-2024 om 10:45
Bij de jobcoach kwam naar voren dat onderwijs en opleiden het best bij me zou passen. Ik ben hier dus naar aan het solliciteren.
Op moment wacht ik op 2 vacatures waar ik op heb geschreven binnen het onderwijs als docent. De ene is hbo en heb je alleen een hbo diploma voor nodig en de ander is mbo en krijg je een opleiding bij. Nadeel is dat ik wel wat maar niet veel lesgeef ervaring heb.
En daarnaast heb ik over 2 weken een gesprek als praktijkopleider in het ziekenhuis waar ik werk.
Leuke ontwikkelingen dus.
stokstaart
25-11-2024 om 09:16
het is praktijkopleider geworden! Super fijn en veel zin in.
nog wel door de arbeidsvoorwaarden komen maar ik denk dat dat wel goed komt 😊
Neweve
25-11-2024 om 09:20
stokstaart schreef op 25-11-2024 om 09:16:
Leuk stokstaart! Hopelijk bevalt het.
Hier vanmiddag een sollicitatiegesprek. Het stond niet helemaal op de planning maar een recruiter benaderde me voor een leuke functie. Betaald beter dan de huidige maar ook flink meer reisafstand (45 min ov +30 van en naar station tov 30 fietsen).
Ik ben heel benieuwd of ze de functie zien zoals ik hem ook zie en of het klikt. We gaan het zien.
Zusterclivia
25-11-2024 om 09:43
Ik ben intern aan het solliciteren, maar jeetje, dat is nog best ingewikkeld. Nog geen eens dat het moeilijk is om een gesprek te voren, want dat soort dingen vind ik niet zo ingewikkeld. Maar wel om de juiste vacature te vinden. Want ze zoeken buitengewoon vaak een medior of senior. En ik ben echt nog een junior. En het is ook niet zo dat de wensen voor een medior dusdanig zijn, dat ik kan aangeven dat dit voor mij over niet al te lange tijd haalbaar is. Want bij een medior vragen ze ook dusdanig veel ervaring dat het in mijn ogen bijna een sneior zijn. Bijvoorbeeld dat ze vragen dat iemand zelfstandig zaken op kan pakken, dus nog geen eens oppakken onder leiding van een senior. Dus dan vragen ze eigenlijk een senior, maar verpakken het in een medior.
Heel erg irritant. Hopelijk kan ik iets vinden via mijn netwerk, want anders gaat het heel ingewikkeld worden... en vooral saai, want ik heb gewoon niet zoveel te doen. Wel fijn dat mijn certificaten mooi actueel zijn en ik zelfs voorloop op mijn mede-junioren. Maar ik loop liever voor op praktijkervaring ipv op theoretische kennis...
Neweve
25-11-2024 om 12:58
Zusterclivia schreef op 25-11-2024 om 09:43:
Ik ben intern aan het solliciteren, maar jeetje, dat is nog best ingewikkeld. Nog geen eens dat het moeilijk is om een gesprek te voren, want dat soort dingen vind ik niet zo ingewikkeld. Maar wel om de juiste vacature te vinden. Want ze zoeken buitengewoon vaak een medior of senior. En ik ben echt nog een junior. En het is ook niet zo dat de wensen voor een medior dusdanig zijn, dat ik kan aangeven dat dit voor mij over niet al te lange tijd haalbaar is. Want bij een medior vragen ze ook dusdanig veel ervaring dat het in mijn ogen bijna een sneior zijn. Bijvoorbeeld dat ze vragen dat iemand zelfstandig zaken op kan pakken, dus nog geen eens oppakken onder leiding van een senior. Dus dan vragen ze eigenlijk een senior, maar verpakken het in een medior.
Heel erg irritant. Hopelijk kan ik iets vinden via mijn netwerk, want anders gaat het heel ingewikkeld worden... en vooral saai, want ik heb gewoon niet zoveel te doen. Wel fijn dat mijn certificaten mooi actueel zijn en ik zelfs voorloop op mijn mede-junioren. Maar ik loop liever voor op praktijkervaring ipv op theoretische kennis...
Ik zou zeggen: als de vacature leuk lijkt zou ik gewoon op een medior functie solliciteren.
En dan kan je in je brief benoemen dat je nieuw bent op gebied x of y maar na een uitgebreide inwerkperiode wel vertrouwen hebt dat je de (minder complexe) zaken zelfstandig oppakt. Bijvoorbeeld omdat je eerder x of y, of vanwege opleidingen.
Bij ons wordt een medior ook vrij snel in het "diepe" gegooid. Maar een (nieuwe) medior krijgt dossiers met 1 afdeling en weinig (verwachte) afhankelijkheden en de senior krijgt dossiers met veel afhankelijkheden en meerdere betrokkenen. (En de structuur is zo dat een senior altijd meeleest voordat het eindproduct definitief wordt).
MMcGonagall
25-11-2024 om 14:45
Neweve schreef op 25-11-2024 om 12:58:
[..]
Ik zou zeggen: als de vacature leuk lijkt zou ik gewoon op een medior functie solliciteren.
En dan kan je in je brief benoemen dat je nieuw bent op gebied x of y maar na een uitgebreide inwerkperiode wel vertrouwen hebt dat je de (minder complexe) zaken zelfstandig oppakt. Bijvoorbeeld omdat je eerder x of y, of vanwege opleidingen.
Bij ons wordt een medior ook vrij snel in het "diepe" gegooid. Maar een (nieuwe) medior krijgt dossiers met 1 afdeling en weinig (verwachte) afhankelijkheden en de senior krijgt dossiers met veel afhankelijkheden en meerdere betrokkenen. (En de structuur is zo dat een senior altijd meeleest voordat het eindproduct definitief wordt).
Dat is ook wat ik dacht. Niet geschoten is altijd mis en met de huidige arbeidsmarkt zijn dit kansen voor wie wil doorgroeien.
lientje69
25-11-2024 om 15:40
stokstaart schreef op 25-11-2024 om 09:16:
Gefeliciteerd en heel veel succes!
Neweve
06-12-2024 om 20:25
Neweve schreef op 25-11-2024 om 09:20:
[..]
Ik ben heel benieuwd of ze de functie zien zoals ik hem ook zie en of het klikt. We gaan het zien.
Net terugkoppeling gehad.
Ze vonden het gesprek erg leuk maar de functie net nog te hoog gegrepen (dat herkende ik ook wel, was een C-level functie ipv lager niveau manager). Wel vonden ze het gesprek zo leuk dat ze me graag als senior in het team willen hebben. Wat de nu aanbieden is mij huidige functie tegen meer salaris (maar ook een langere reisafstand (zonder vertraging 40 min enkele reis langer).
Ik twijfel, enerzijds ben ik toe aan een nieuwe stap. Aan de andere kant ben ik nog zoekende naar wat ik mis in mijn huidige werk (en wat ik daar dan wel hoop te krijgen).
Ik wil dus sowieso nog een gesprek (ook met een teamlid), maar ben dus nog een beetje zoekende.
lientje69
06-12-2024 om 21:07
40 minuten enkele reis langer vind ik best welpittig. Daar moet dan echt wel een flink hoger salaris en uitdaging tegenoverstaan.
Neweve
06-12-2024 om 22:00
lientje69 schreef op 06-12-2024 om 21:07:
40 minuten enkele reis langer vind ik best welpittig. Daar moet dan echt wel een flink hoger salaris en uitdaging tegenoverstaan.
Van 20 minuten fietsen naar een uur fiets+ov. Dus weinig banen die net zo dichtbij zijn als mijn huidige. (Tenzij ik niet meer in de zorg ga werken). 50% thuiswerken is mogelijk.
Salaris is een schaal hoger dus 200-2000 bruto hoger afhankelijk van de trede. Zelfde trede als dat ik nu heb is ongeveer 1000 bruto meer. Zelfde cao dus vakantiedagen en pensioenbijdrage etc is gelijk.