Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitaties!

Ik was op zoek naar een algemeen topic over solliciteren en kon die niet vinden. Dus maak ik er zelf maar 1 aan.
Dus nu een topic voor alle voorpret, vragen en advies!


stokstaart

stokstaart

12-06-2024 om 15:42 Topicstarter

Ik heb komende week een mega spannend gesprek! Deze baan zou ik heel graag willen!! Daar heb ik nu al best stress over 😅

stokstaart

stokstaart

19-06-2024 om 13:59 Topicstarter

gesprek ging goed voor mijn gevoel. Ik zit te wachten op telefoontje. Ik zou gister of vandaag gebeld worden. 
mijn directe collega zegt met het uur vaker dat ik het dan ws niet ben geworden 😅 thnx so much. 
ze vindt wel dat ze gek zijn als ze me niet aannemen

spannend! Het is wel waar dat hoe langer ze wachten met bellen hoe minder groot je kans. 

Die mensen weten niet wat ze je aandoen om zo laat te bellen. Vingers gekruist!

ik zit met een vraag/irritatie. Ik zoek werk binnen de zorg&welzijnssector. Heb een hbo diploma en zoek ook functies op dat niveau. Mbo heb ik al in gewerkt maar past niet bij mij. Op papier voldoe ik aan de functie eisen en toch lukt het nog niet. Ik heb ook gesolliciteerd op functies die al maanden openstaan en keer op keer opnieuw worden opengezet. Dan krijg ik een afwijzing met dat ze geschiktere kandidaten hebben. Hoe dan?!

Dan denk ik neem een keer de gok en geef iemand het voordeel van de twijfel. Dan heb je een persoon extra. Maar dat risico nemen ze niet wat ik ook wel begrijp. 

Zeesterretje schreef op 19-06-2024 om 14:14:

ik zit met een vraag/irritatie. Ik zoek werk binnen de zorg&welzijnssector. Heb een hbo diploma en zoek ook functies op dat niveau. Mbo heb ik al in gewerkt maar past niet bij mij. Op papier voldoe ik aan de functie eisen en toch lukt het nog niet. Ik heb ook gesolliciteerd op functies die al maanden openstaan en keer op keer opnieuw worden opengezet. Dan krijg ik een afwijzing met dat ze geschiktere kandidaten hebben. Hoe dan?!

Dan denk ik neem een keer de gok en geef iemand het voordeel van de twijfel. Dan heb je een persoon extra. Maar dat risico nemen ze niet wat ik ook wel begrijp.

Is het misschien je leeftijd? Probeer anders een keer wat anoniemer te solliciteren, dus geboortejaar weg laten en ook eens kritisch kijken naar de ervaring die je op je CV vermeld hebt. Moet dat er allemaal op?


Ik heb het afgelopen jaar 5 sollicitaties verstuurd. 4 zonder geboortejaar op het CV en 1 keer met. 1 keer kreeg ik een soortgelijke reactie als jij en bij de andere vacatures mocht ik zonder problemen op gesprek komen. Mag jij raden welke dat was….


En mocht je geïnteresseerd zijn: Bij de 4 succesvollere sollicitaties ben ik ook 4x voor een tweede gesprek uitgenodigd en 2x had ik de baan. Ik heb verder natuurlijk wel een heel jonge en frisse uitstraling, dat helpt vast ook 

stokstaart

stokstaart

20-06-2024 om 10:29 Topicstarter

Zeesterretje schreef op 19-06-2024 om 14:08:

spannend! Het is wel waar dat hoe langer ze wachten met bellen hoe minder groot je kans.

Ik heb zelf gebeld, er is nog niks bekend dus het wachten gaat nog even door.

stokstaart

stokstaart

20-06-2024 om 10:30 Topicstarter

Netherfield schreef op 19-06-2024 om 14:08:

Die mensen weten niet wat ze je aandoen om zo laat te bellen. Vingers gekruist!

Nee inderdaad!! Ik ben er vreselijk gespannen voor. En dan is er dus nog niks bekend en zit ik mezelf nog langer op te vreten.

stokstaart

stokstaart

20-06-2024 om 15:45 Topicstarter

Ik ben het niet geworden en dat vind ik extreem klote.

Jammer! Ik herken het gevoel helaas. Welke feedback gaven ze?

stokstaart schreef op 20-06-2024 om 15:45:

Ik ben het niet geworden en dat vind ik extreem klote.

Balen Stokstaart

stokstaart

stokstaart

22-08-2024 om 11:26 Topicstarter

Ben alweer afgewezen omdat er andere mensen solliciteren met meer ervaring.
Bah!

Vervelend Stokstaart! Zo frustrerend is dat. 

oh frustrerend stokstaart! 

Ik sta ook op het punt te solliciteren. Ik stel het alleen al de hele week uit omdat ik het heel spannend vind. Maar de brief is al geschreven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.