Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Een cv-monteur vertelde dat ze twee appgroepen hadden op het werk. Eentje was er voor de werkgerelateerde vragen en de ander was voor de gezelligheid zoals felicitaties.
Het werkte volgens hem heel goed.

KnorrendKitten schreef op 25-03-2025 om 22:11:

Een cv-monteur vertelde dat ze twee appgroepen hadden op het werk. Eentje was er voor de werkgerelateerde vragen en de ander was voor de gezelligheid zoals felicitaties.

Wij ook, een voor de leuke dingen via whatsapp en een voor werkdingen in Teams. Werkchat is verplicht voor alle medewerkers en whatsapp niet.

SuzyQFive schreef op 25-03-2025 om 23:42:

[..]

Wij ook, een voor de leuke dingen via whatsapp en een voor werkdingen in Teams. Werkchat is verplicht voor alle medewerkers en whatsapp niet.

Tenzij het bedrijf iedereen een mobiele telefoon geeft kun je mensen niet verplichten deel te nemen in een werk-whats app, of andere zakelijke apps op een prive telefoon te zetten.

KnorrendKitten schreef op 25-03-2025 om 22:11:

Hebben wij ook. Onze 'zakelijke' groep staat op de werktelefoon. En iedereen, inclusief teamleider zit daar 'verplicht' in. Prive hebben wij ook een appgroep. Deze staat op onze eigen mobiel, niet iedereen zit er in en deze is zonder teamleider. De prive groep is voor de gezelligheid.

Ysenda schreef op 26-03-2025 om 07:28:

[..]

Tenzij het bedrijf iedereen een mobiele telefoon geeft kun je mensen niet verplichten deel te nemen in een werk-whats app, of andere zakelijke apps op een prive telefoon te zetten.

Bij ons heeft sinds Corona iedereen een mobiel. Volgens mij zijn er afgezien van de receptie ook geen vaste telefoons meer in het pand.

Ik heb gisteren de halve dag iets zitten fixen wat niet stuk was.

Van nieuwe leidinggevende mogen we niet in oplossingen denken als er een probleem is. Zij bedenkt de oplossingen.   

wij hebben allemaal telefoon van de zaak. Whatsapp is voor gezelligheid, teams chat voor korte zakelijke berichten (kan ook zijn: waar vind ik x, wie weet iets van y of delen van info) daarnaast e-mail voor uitgebreidere dingen. Helemaal helder voor iedereen.

collega die bij mij in het kantoor zat en continu hardop in zichzelf zit te praten. Irritant! 

Friezinnetje schreef op 26-03-2025 om 17:59:

collega die bij mij in het kantoor zat en continu hardop in zichzelf zit te praten. Irritant!

Oh vreselijk! Ik heb een collega die de hele tijd met haar tong klakt als ze aan het nadenken is of als ze niet weet wat ze moet doen. Ook hoor ik haar aan de telefoon in 1 telefoongesprek minstens 5 keer de zin zeggen; ehhm even kijken hoor. 

Erger me er kapot aan

Een collega die iedereen in de gaten houdt, hoe laat die binnenkomt en weggaat, hoeveel iedereen uitvoert. Heb een hekel aan zulke mensen. 

Friezinnetje schreef op 26-03-2025 om 17:59:

ik doe dat ook... echt superirritant, maar ik heb het zelf vaak niet eens door... Gelukkig kan mijn kantoorgenoot zich heel goed afsluiten... 

Broadway schreef op 27-03-2025 om 14:30:

[..]

ik doe dat ook... echt superirritant, maar ik heb het zelf vaak niet eens door... Gelukkig kan mijn kantoorgenoot zich heel goed afsluiten...

Ik ook..😅

Broadway schreef op 27-03-2025 om 14:30:

[..]

wij hebben ons er gewoon om verhuisd, dus nu zit ik samen met een collega die het ook doet en lachen we heel hard om onszelf. 

Ergens vorig jaar mocht ik een nieuwe werktelefoon bestellen. Was dual-sim, dus super handig.
Krijg ik zojuist van een collega te horen dat ze daar op den duur mee willen stoppen ivm veiligheid enzo. Zelf appstore installeren mag ook niet meer

Moet ik straks dus 2 telefoons mee gaan slepen..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.