Werk en Opleiding

Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.

Peaches
05-04-2025 om 19:25
Virtual desktops! Ergernis van mij, ik werk op opdracht dus bij wisselende klanten.
Soms krijg ik een laptop van de klant, dat is het makkelijkste. Maar momenteel gebruik ik mijn 'eigen' laptop en kan ik de helft van mijn meest gebruikte applicaties alleen draaien in een virtual desktop in een virtual desktop. Maar Teams kan alleen op de laptop zelf, dus twee niveaus hoger, want anders kan ie de camera en microfoon niet vinden. Maar dan wel alleen in een browser, want anders is het niet veilig. En elke 4 uur opnieuw authenticeren in ALLES met mfa. Ik ben 's ochtends zonder overdrijven een kwartier bezig met inloggen.

Mugske
05-04-2025 om 20:59
bij ons wordt windows 11 ook uitgerold. Ik nag / kan nog niet over, want dan functioneert een ander systeem waar ik (en filnk aantal collegas ook) mee werk.

lientje69
05-04-2025 om 21:49
Wij hebben nieuwe ipads op het werk.
Inloggen. Authenicatie. En dan breng je medicijnen naar een patiënt. Komt terug. Wéér inloggen. Enzenz. Reteirritant. Bovendien moet je op elke ipad een account aanmaken. Ik probeer nu elke keer de ene te pakken die mijn account al kent. Kost zó veel tijd..

KnorrendKitten
06-04-2025 om 07:07
Authentificatie codes die enkel naar een mobiele telefoon gestuurd kunnen worden.
Op kantoor hebben we enkel vaste telefoons en niet alle collega’s willen hun privé mobiel ervoor gebruiken.
Dat vind ik hun goed recht hoor (maar is soms wel lastig).

Ysenda
06-04-2025 om 09:10
KnorrendKitten schreef op 06-04-2025 om 07:07:
Authentificatie codes die enkel naar een mobiele telefoon gestuurd kunnen worden.
Op kantoor hebben we enkel vaste telefoons en niet alle collega’s willen hun privé mobiel ervoor gebruiken.
Dat vind ik hun goed recht hoor (maar is soms wel lastig).
Dan moet de werkgever ze maar een mobiel geven. Je moet als medewerker ook helemaal niet willen dat je werkgever toegang heeft tot jouw privé telefoon. Want vaak moet je ze dan ook het recht geven om alles te mogen resetten naar fabrieksstanden etc.
Sorry! Maar privé is privé ze hoeven niet te kunnen zien welke apps jij geïnstalleerd hebt toch?
We zouden allemaal wel wat kritischer mogen zijn op al die kleine lettertjes en toestemmingen die we geven. Daarom geen temu en tiktok hier. Ook niet voor de kinderen.
Vrienden zijn zo ver dat ook Google volledig in de ban is.