Werk en Opleiding

Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.

Neweve
01-04-2025 om 12:07
noas_1993 schreef op 01-04-2025 om 11:52:
Ergens vorig jaar mocht ik een nieuwe werktelefoon bestellen. Was dual-sim, dus super handig.
Krijg ik zojuist van een collega te horen dat ze daar op den duur mee willen stoppen ivm veiligheid enzo. Zelf appstore installeren mag ook niet meer
Moet ik straks dus 2 telefoons mee gaan slepen..
Dat gevoel had ik eerst ook maar de duidelijke werk prive splitsing vind ik fijner dan verwacht.
Op een werkdag hoef ik alleen mijn price telefoon op te nemen als de opvang belt en ik beantwoord geen werkmail meer als ik in de speeltuin zit.
Het is zeldzaam dat ik echt met 2 telefoons door het pand loop.

Neweve
01-04-2025 om 12:24
Broadway schreef op 27-03-2025 om 14:30:
[..]
ik doe dat ook... echt superirritant, maar ik heb het zelf vaak niet eens door... Gelukkig kan mijn kantoorgenoot zich heel goed afsluiten...
Ik staar mensen aan als ik typ/nadenk, daar wordt ik ook soms op aangesproken maar gebeurd te onbewust

Ysenda
01-04-2025 om 14:02
Neweve schreef op 01-04-2025 om 12:07:
[..]
Dat gevoel had ik eerst ook maar de duidelijke werk prive splitsing vind ik fijner dan verwacht.
Op een werkdag hoef ik alleen mijn price telefoon op te nemen als de opvang belt en ik beantwoord geen werkmail meer als ik in de speeltuin zit.
Het is zeldzaam dat ik echt met 2 telefoons door het pand loop.
Ik zou niet anders dan 2 telefoons willen. Ik wil niet dat mijn werk eisen stelt aan mijn privé telefoongebruik zoals alles op afstand mogen resetten naar fabrieksstand, alles back-uppen, dus inclusief je privé app, mail etc.
Ik weger ook werk apps op mijn privé telefoon. Privé is prive

noas_1993
01-04-2025 om 17:39
Nog een ergernis:
Blijkbaar heeft niemand zin om het jaarlijkse afdelingsuitje te organiseren, dus is het naar ons geschoven. Alsof we het nog niet druk genoeg hebben!
Het liefst willen ze het nog voor de zomer, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

MMcGonagall
01-04-2025 om 18:16
noas_1993 schreef op 01-04-2025 om 17:39:
Nog een ergernis:
Blijkbaar heeft niemand zin om het jaarlijkse afdelingsuitje te organiseren, dus is het naar ons geschoven. Alsof we het nog niet druk genoeg hebben!
Het liefst willen ze het nog voor de zomer, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Dat is toch juist leuk?!
Nou ja, waarschijnlijk ben ik meer geschikt als secretaresse. Ik vind het altijd leuk om dagjes te organiseren.

Ysenda
01-04-2025 om 19:50
MMcGonagall schreef op 01-04-2025 om 18:16:
[..]
Dat is toch juist leuk?!
Nou ja, waarschijnlijk ben ik meer geschikt als secretaresse. Ik vind het altijd leuk om dagjes te organiseren.
Mijn vollegrond en ik organiseren het ook spontaan voor andere afdelingen waar we veel mee samen werken. Maken we er een duo ding van.

Meesje
01-04-2025 om 20:08
MMcGonagall schreef op 01-04-2025 om 18:16:
[..]
Dat is toch juist leuk?!
haha, nou, uitjes organiseren vind ik ook echt niet leuk. En lijkt me nu ook niet tot de standaard taken van een secretaresse behoren. Bij ons althans niet. Hier gelukkig altijd genoeg vrijwilligers (waaronder secretaresses, dat dan weer wel).

MMcGonagall
02-04-2025 om 19:37
Ik heb voor onze directie een drietal stukken moeten schrijven. Omdat ik de betreffende ‘producten’ nog nooit had gemaakt, heb ik ze naar mijn manager gestuurd voor feedback (voor ik op mijn snufferd ga voor het MT). De reactie was dat A goed was, B fantastisch en C prima. Nu vind ik zelf prima best OK, maar toch schiet ik dan in de stress want vindt zij prima ‘kan net’ of ‘nou nee’? Ik was zelf ook heel content met C en had er in elk geval echt mijn best op gedaan. Morgen maar eens checken of ze ook echt concrete verbeterpunten heeft.
Werkergernis onduidelijke communicatie in combinatie met chronische onzekerheid

MMcGonagall
04-04-2025 om 17:30
Nou deze is wel echt erg. Vanmorgen is mijn laptop gecrasht. Oude krakkemikkige hardware met veel te weinig vermogen voor de programma’s die erop moeten draaien. Een ingewikkelde exercitie met een enorm .csv-bestand gaf hem het laatste zetje. Ik kan nu dus helemaal niets en kan pas maandag terecht bij ICT die eerst nog gaan bekijken of ze hem kunnen reanimeren en dan krijg ik misschien een omruil.
Gaat dat bij andere overheidsorganen nou ook zo, beknibbelen tot en met op automatisering?

Auwereel
04-04-2025 om 18:00
Nog niet, MMcGonagall, maar ik vrees het ergste met de bezuinigingen op hoger onderwijs... En dan niet alleen op de apparatuur, maar vooral op het personeel dat je helpen kan met problemen.

Mugske
04-04-2025 om 18:10
Auwereel schreef op 04-04-2025 om 18:00:
Nog niet, MMcGonagall, maar ik vrees het ergste met de bezuinigingen op hoger onderwijs... En dan niet alleen op de apparatuur, maar vooral op het personeel dat je helpen kan met problemen.
Dit inderdaad. Als er een update van iets moet, moet je dat zelf doen met een instructie. Doe je precies wat daarin staat, loopt het toch mis / foutmelding. Moet je langskomen, ook handig als je thuiswerkt. Of je hebt alles goed geinstalleerd, door de update werken essentiele programmas niet meer.

Dees!
04-04-2025 om 18:28
MMcGonagall schreef op 04-04-2025 om 17:30:
Nou deze is wel echt erg. Vanmorgen is mijn laptop gecrasht. Oude krakkemikkige hardware met veel te weinig vermogen voor de programma’s die erop moeten draaien. Een ingewikkelde exercitie met een enorm .csv-bestand gaf hem het laatste zetje. Ik kan nu dus helemaal niets en kan pas maandag terecht bij ICT die eerst nog gaan bekijken of ze hem kunnen reanimeren en dan krijg ik misschien een omruil.
Gaat dat bij andere overheidsorganen nou ook zo, beknibbelen tot en met op automatisering?
Nee dat is hier wel goed geregeld eigenlijk. Maar ik heb wel het idee dat dit in het bedrijfsleven wel beter geregeld is. De keren dat ik door een totale systeemmeltdown echt minimaal een halve dag zat te duimendraaien zijn echt niet op twee handen te tellen. Al moet ik zeggen dat ook dat bij deze werkgever (werk hier nu net iets meer dan een jaar) nog niet is voorgekomen. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, heeft daarin de laatste 5 jaar wel een verbeterslag plaatsgevonden. Nadat iedereen gedwongen thuis zat te werken dus.

Dees!
04-04-2025 om 18:30
Mugske schreef op 04-04-2025 om 18:10:
[..]
Dit inderdaad. Als er een update van iets moet, moet je dat zelf doen met een instructie. Doe je precies wat daarin staat, loopt het toch mis / foutmelding. Moet je langskomen, ook handig als je thuiswerkt. Of je hebt alles goed geinstalleerd, door de update werken essentiele programmas niet meer.
Nou ja wel dat ik van de week gedwongen overgezet ben op Windows 11. Ben nog niet zo blij ermee.

noas_1993
05-04-2025 om 09:51
Dees! schreef op 04-04-2025 om 18:30:
[..]
Nou ja wel dat ik van de week gedwongen overgezet ben op Windows 11. Ben nog niet zo blij ermee.
Dit gaat bij ons ook gebeuren. Waar loop jij (tot nu toe) tegenaan?
Mijn privé laptop draait al op 11 en daar ervaar ik geen problemen mee.
Waar ik dan niet zo blij mee ben is dat wij straks Google Chrome niet meer mogen gebruiken, blijkbaar is dat niet zo'n hele veilige browser?
Nu wordt Microsoft Edge aanbevolen, maar ik vind dat totaal geen fijne browser!

MMcGonagall
05-04-2025 om 10:03
Wij krijgen binnenkort ook een nieuwe laptop met nieuwe omgeving, waarbij je een dubbele omgeving krijgt, virtueel en echt. Andere afdelingen hebben dat al en iedereen klaagt erover. Heel typisch, nieuwe applicaties en in dit geval besturingssysteem (denk ik), worden uitgerold zonder enige toelichting en zoek het maar uit. Dat hebben ze verzonnen zonder eerst uit te zoeken of alle applicaties er wel op konden draaien (niet dus).
Ik adem maar rustig in en uit. Hopelijk kan ik maandag weer werken. Wel vervelend dat ik er speciaal voor naar kantoor moet.