Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Zelfde collega als vanmorgen krijg ik maar niet aan zijn verstand gepeuterd dat het niet gaat werken zo. Geen foutmelding betekent nog niet dat het resultaat juist is. Ik heb het maar opgegeven. 

Netherfield schreef op 08-07-2024 om 14:43:

we hebben een enorme bak werk maar iedereen is aan het cherry picken omdat niemand de bovenste (moeilijke) zaken wil oppakken. Dus het aantal daalt maar de oudste blijft de oudste. Ik heb er al eentje gepakt, de rest doen de collega’s maar.

Is dit in een gedeelde mailbox? Met iedereen die zijn eigen kleurtje heeft?

Tara82 schreef op 08-07-2024 om 16:01:

Zelfde collega als vanmorgen krijg ik maar niet aan zijn verstand gepeuterd dat het niet gaat werken zo. Geen foutmelding betekent nog niet dat het resultaat juist is. Ik heb het maar opgegeven.

Vreselijk dat soort mensen.

Met een collega was ik testen aan het reviewen en toen hadden we het hier over, dat wel het juiste resultaat terugkwam, maar dat we wel moesten checken of er geen resultaten meekwamen die niet moesten komen. Gelukkig waren we het eens. 

Zusterclivia schreef op 17-07-2024 om 14:52:

[..]

Vreselijk dat soort mensen.

Met een collega was ik testen aan het reviewen en toen hadden we het hier over, dat wel het juiste resultaat terugkwam, maar dat we wel moesten checken of er geen resultaten meekwamen die niet moesten komen. Gelukkig waren we het eens.

Gelukkig zit ik met mijn andere collega's wel op 1 lijn. In dit geval heeft een andere collega het getest en die zag inderdaad dat er te weinig resultaat uitkwam. Dat heeft ze toen meteen met onze teamleider gedeeld. Dus toen de irritante collega weer een verhaal aan het ophangen was heeft onze teamleider gezegd dat het gewoon niet werkt en dat hem al uitgelegd was waarom. Uiteindelijk is het wel tot hem door gedrongen, maar het kost de rest van het team tijd en een hoop frustratie elke keer. 

kerstbeer schreef op 16-07-2024 om 23:06:

[..]

Is dit in een gedeelde mailbox? Met iedereen die zijn eigen kleurtje heeft?

Helaas niet. Dus je kan het alleen zien aan dat het aantal daalt maar het bovenste dossier nog steeds dezelfde is. 

Even een situatie delen en vragen hoe jullie hiernaar zouden kijken cq handelen.
A, B en C zijn verantwoordelijk voor de coaching en opleiding van een groep medewerkers. A en B zijn coördinatoren, C leidinggevende. A is eerste aanspreekpunt van X. Medewerker X heeft het opleidingstraject afgerond en presenteert een eindproject. Aan het eind van de presentatie volgen speciale dank en een cadeautje voor B en C. Niet voor A, hoewel er tussen A en X nooit iets negatiefs is voorgevallen.
Is dit raar of onattent?
Is het raar als A X hierop aanspreekt?

Ik zou vreemd opkijken, maar aanspreken en het afbedelen van een cadeau gaat me toch echt te ver.

Kan ook zijn dat hij denkt "A hoor en zie ik nog wel".

Oh, dat zou ik wel gek vinden. En er is niks speciaals voor A geregeld? 

Als ik A was zou ik X niet aanspreken. Als ik een willekeurige andere collega was mss wel. Of iig vragen waarom A geen bedankje krijgt.

Aanspreken vind ik een groot woord. Voorzichtig polsen: maybe. Maar dan wel in de vorm van een open vraag o.i.d.

Ja dat is raar en onattent. Ik denk dat A X voortaan wat bijzonder vindt.

Meesje schreef op 18-07-2024 om 21:15:

Oh, dat zou ik wel gek vinden. En er is niks speciaals voor A geregeld?

Als ik A was zou ik X niet aanspreken. Als ik een willekeurige andere collega was mss wel. Of iig vragen waarom A geen bedankje krijgt.

Dat is heel raar, maar dit idd.  Als A zou ik X niet zelf aanspreken. Als leidinggevende C zou ik bij zo'n opzichtig onderscheid waarschijnlijk wel even polsen wat daar aan de hand is...

Ik ben A en ik ben slecht in dingen loslaten. Ik vind het zo onbegrijpelijk en gênant, voor mijn gevoel konden we prima door één deur. Het gaat me natuurlijk niet om die doos chocolade, maar dat er voor een gezelschap zo opzichtig mensen worden bedankt en ik dan wordt weg gelaten. Ik heb ook mijn tijd en energie erin gestoken, meer dan B en C. Dat is mijn werk dus op zich hoeft zo’n bedankje niet, maar doe dan iedereen of niemand.
Mezelf kennende ga ik er dus wel heel direct iets over zeggen. Ik spreek de persoon maandag weer, dus misschien wordt mijn gemoed milder gestemd dit weekend.

De enige min of meer onschuldige verklaring die ik kan bedenken is inderdaad dat X echt onder jouw verantwoordelijkheid viel, dus dat het echt jouw taak was om X te begeleiden, terwijl het bij B en C misschien meer een extraatje was buiten hun takenpakket om, en dat het daarom voor X voelde alsof zij extra bedankt moesten worden. Maar dan nog is het inderdaad gek. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het iets persoonlijks is, ik zou juist als ik iemand niet mocht binnen een bedrijf heel goed op mijn tellen passen dat dat niet zichtbaar was voor anderen, dus dan zou ik echt niet zoiets opzichtig doen om dat te laten blijken. Ik zou proberen er vanuit te gaan dat het toch een stomme onschuldige fout is en als je al verhaal gaat halen dat ook omzichtig aanpakken

MMcGonagall schreef op 18-07-2024 om 23:13:

Ik ben A en ik ben slecht in dingen loslaten. Ik vind het zo onbegrijpelijk en gênant, voor mijn gevoel konden we prima door één deur. Het gaat me natuurlijk niet om die doos chocolade, maar dat er voor een gezelschap zo opzichtig mensen worden bedankt en ik dan wordt weg gelaten. Ik heb ook mijn tijd en energie erin gestoken, meer dan B en C. Dat is mijn werk dus op zich hoeft zo’n bedankje niet, maar doe dan iedereen of niemand.
Mezelf kennende ga ik er dus wel heel direct iets over zeggen. Ik spreek de persoon maandag weer, dus misschien wordt mijn gemoed milder gestemd dit weekend.

Hmm dit klinkt inderdaad wel heel vreemd hoor.  

MMcGonagall schreef op 18-07-2024 om 23:13:

Ik ben A en ik ben slecht in dingen loslaten. Ik vind het zo onbegrijpelijk en gênant, voor mijn gevoel konden we prima door één deur. Het gaat me natuurlijk niet om die doos chocolade, maar dat er voor een gezelschap zo opzichtig mensen worden bedankt en ik dan wordt weg gelaten. Ik heb ook mijn tijd en energie erin gestoken, meer dan B en C. Dat is mijn werk dus op zich hoeft zo’n bedankje niet, maar doe dan iedereen of niemand.
Mezelf kennende ga ik er dus wel heel direct iets over zeggen. Ik spreek de persoon maandag weer, dus misschien wordt mijn gemoed milder gestemd dit weekend.

Is het geen optie om dit eerst even met C te bespreken? 
Al kan ik me ook wel voorstellen dat ik er maandag ook iets van zou zeggen. Het ligt er een beetje aan hoe ik X zou inschatten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.