Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Auwereel schreef op 26-06-2024 om 22:25:

[..]

Universitair onderzoek is niet afgebakend in tijd, is mijn ervaring. Het is jammer, want ik heb echt Heel Leuk Werk. Maar planning is meestal om te huilen.

Nou dat klopt ook niet helemaal, de sponser heeft gewoon een deadline net als tijdschriften, symposia en ook je promotie moet gewoon optijd af en ingeleverd zijn.

Tijd om op je vakgroep nieuwe afspraken te maken. Want dit is er ingeslopen. Als jij de gaten dicht blijft lopen voor anderen is er voor hun geen reden om zich aan deadlines te houden.

Auwereel schreef op 26-06-2024 om 22:25:

[..]

Universitair onderzoek is niet afgebakend in tijd, is mijn ervaring. Het is jammer, want ik heb echt Heel Leuk Werk. Maar planning is meestal om te huilen.

Ze huilen maar. Liever zij dan ik. Ik lees het vaker van jou en dan verwonder ik me wel over jouw acceptatie van de situatie. Zelf ben ik niet zo plooibaar, ik heb ook tijd nodig om met een kwalitatieve reactie te komen. Ik ben de bottleneck, je wilt mijn ‘vinkje’ en mijn tijd is beperkt, ik kan er niet méér van maken. Het enige op deze wereld waar je nooit even wat extra van kunt aanschaffen: tijd. 

On topic: ik erger me aan mensen die naar mijn baas gaan zonder eerst met mij het gesprek aan te gaan dat ik geen tijd voor ze heb. Waarop mijn directeur ze gelukkig afpoeiert. Ik moet dan echt moeite doen om ze niet expres helemaal onderaan mijn prioriteitenlijst te plakken, of achter het behang. 

Ik erger me aan het niet afstemmen van vakanties op mijn werk. Alles kan waardoor het nu enorm druk is omdat er een aantal tegelijk op vakantie zijn. 

Ysenda schreef op 27-06-2024 om 06:43:

[..]

Nou dat klopt ook niet helemaal, de sponser heeft gewoon een deadline net als tijdschriften, symposia en ook je promotie moet gewoon optijd af en ingeleverd zijn.

Tijd om op je vakgroep nieuwe afspraken te maken. Want dit is er ingeslopen. Als jij de gaten dicht blijft lopen voor anderen is er voor hun geen reden om zich aan deadlines te houden.

Om geld van die sponsor te krijgen, moet er heel wat effort in gestoken worden. Voordat een contract goed ondertekend is...! Hoe onderzoek verloopt, is ook niet te voorspellen, anders hoef je niet te onderzoeken. Maak je een mooie planning, gaat iets totaal anders dan verwacht.

Deadlines voor conferenties worden met regelmaat verschoven, maar ook wel eens niet.  Het aantal te verwachten studenten die begeleid moeten worden is ook niet altijd te voorspellen.

En met nieuwe afspraken maken, daar ben ik al een hele tijd mee bezig. Kost ook veel meer tijd dan verwacht. 

Ik moet even mijn ei kwijt..

Ik kan denk ik niet teveel uitwijden, maar ik ben gevraagd of ik het zie zitten om te switchen van secretariaat.
Het afdelingshoofd waar ik nu voor werk heeft maanden lang gezegd er iemand bij te willen, maar nu het heel waarschijnlijk zo gaat zijn dat de secretaressen weer onder de eigen afdelingen (waar ze voor gaan werken) gaan vallen gaat ze tegen stribbelen. Ze wilt niet nog 3 mensen onder zich, 2 is blijkbaar wel oké.

Al meerdere gesprekken gevoerd, dus het is nu een beetje geland
Als ik het niet wil is het ook prima. Maar ik vraag me af, heeft het afdelingshoofd iets te zeggen over wie/hoeveel mensen ze onder zich krijgt?

noas_1993 schreef op 27-06-2024 om 14:27:

Ik moet even mijn ei kwijt..

Ik kan denk ik niet teveel uitwijden, maar ik ben gevraagd of ik het zie zitten om te switchen van secretariaat.
Het afdelingshoofd waar ik nu voor werk heeft maanden lang gezegd er iemand bij te willen, maar nu het heel waarschijnlijk zo gaat zijn dat de secretaressen weer onder de eigen afdelingen (waar ze voor gaan werken) gaan vallen gaat ze tegen stribbelen. Ze wilt niet nog 3 mensen onder zich, 2 is blijkbaar wel oké.

Al meerdere gesprekken gevoerd, dus het is nu een beetje geland
Als ik het niet wil is het ook prima. Maar ik vraag me af, heeft het afdelingshoofd iets te zeggen over wie/hoeveel mensen ze onder zich krijgt?

ze kunnen het altijd proberen. Als je kunt aantonen dat je voldoende werk hebt kun je er mensen bij vragen, als je die mensen niet krijgt zul je als afdelingshoofd taken moeten afstoten.

Managers die ongeschikt zijn voor hun functie. Het hele team klaagt maar hij gedraagt zich als topmanager en vindt zich zelf een directieve leidinggevende (wat dat ook moge betekenen). De man durft alleen geen beslissingen te nemen en moet ieder wissewasje voorleggen aan de directie. Vandaag weer zoiets. Heb ik een urenlang overleg gehad met een van onze opdrachtgevers, overeenstemming over de afwikkeling van 28 dossiers. Dus ik mail naar LG voor een akkoord (het is volledig dichtgetimmerd en de ‘tegenpartij’ is akkoord’), antwoordt LG ‘kun je dat nog even met de juridisch adviseur afstemmen? ‘Nog even’ betekent in dit geval dat die man ook de ins en outs van 28 dossiers wil weten, want juristen nemen geen beslissingen als ze de kleine lettertjes niet kennen.
Ander overleg met LG, die zichzelf hierbij had uitgenodigd en geen partij is in de situatie. Stuur ik het verslag rond, krijg ik als reactie ‘ik dacht dat we duidelijk hadden afgesproken dat ik het verslag eerst zou krijgen voor je het rondstuurt?’ Als we dat hadden afgesproken, had ik het wel geweten en alle opmerkingen die hij wilde toevoegen waren punten die ik tijdens het overleg niet van hem heb gehoord. Sowieso ben ik allergisch voor zo’n passief agressieve toon als ‘we hadden toch afgesproken’.
Dus ja, het was nogal een k*tdag vandaag. Heb ik zelden doch verrassend vaak is hij er debet aan.

MMcGonagall schreef op 02-07-2024 om 22:06:

Managers die ongeschikt zijn voor hun functie. Het hele team klaagt maar hij gedraagt zich als topmanager en vindt zich zelf een directieve leidinggevende (wat dat ook moge betekenen). De man durft alleen geen beslissingen te nemen en moet ieder wissewasje voorleggen aan de directie. Vandaag weer zoiets. Heb ik een urenlang overleg gehad met een van onze opdrachtgevers, overeenstemming over de afwikkeling van 28 dossiers. Dus ik mail naar LG voor een akkoord (het is volledig dichtgetimmerd en de ‘tegenpartij’ is akkoord’), antwoordt LG ‘kun je dat nog even met de juridisch adviseur afstemmen? ‘Nog even’ betekent in dit geval dat die man ook de ins en outs van 28 dossiers wil weten, want juristen nemen geen beslissingen als ze de kleine lettertjes niet kennen.
Ander overleg met LG, die zichzelf hierbij had uitgenodigd en geen partij is in de situatie. Stuur ik het verslag rond, krijg ik als reactie ‘ik dacht dat we duidelijk hadden afgesproken dat ik het verslag eerst zou krijgen voor je het rondstuurt?’ Als we dat hadden afgesproken, had ik het wel geweten en alle opmerkingen die hij wilde toevoegen waren punten die ik tijdens het overleg niet van hem heb gehoord. Sowieso ben ik allergisch voor zo’n passief agressieve toon als ‘we hadden toch afgesproken’.
Dus ja, het was nogal een k*tdag vandaag. Heb ik zelden doch verrassend vaak is hij er debet aan.

Getver, dat is het tegenovergestelde van wat je wilt toch? Een manager moet faciliteren en helpen, niet afremmen.

En inderdaad huuu over 'ik dacht dat we duidelijk hadden afgesproken'.

Sterkte.

Wat ik vervelend vind is dat ik eerst fulltime werkte en sinds kort nog maar 3 dagen maar dat ik nog wel hetzelfde klantenpakket heb. Ik heb aangegeven dat het zo niet werkbaar is maar manager wil niks veranderen. Nou dan niet dan moet ze ook niet zeuren dat er dingen langer duren. 

Het was zo mooi weer voor een wandeling, dus ik dacht, ga even een uurtje wandelen, dat werk haal ik vanavond wel in. Maar wat een taai rapport moet ik doorlezen, ik kon er niet doorheen! ☹️

Als je nog eens een rotdag hebt op je werk, denk dan aan de man die op zijn 67e een nieuwe baan kreeg omdat het nodig was voor het land. Op een van zijn eerste werkdagen zat een naaste collega racistisch te tweeten en hebben 150 mensen hem uitgemaakt voor incompetente slappeling.
Ik denk dat hij nu al spijt heeft dat hij niet gewoon lekker van zijn pensioen is gaan genieten met een bijbaantje als examensurveillant of pakjesbezorger.

MMcGonagall schreef op 04-07-2024 om 23:42:

Als je nog eens een rotdag hebt op je werk, denk dan aan de man die op zijn 67e een nieuwe baan kreeg omdat het nodig was voor het land. Op een van zijn eerste werkdagen zat een naaste collega racistisch te tweeten en hebben 150 mensen hem uitgemaakt voor incompetente slappeling.
Ik denk dat hij nu al spijt heeft dat hij niet gewoon lekker van zijn pensioen is gaan genieten met een bijbaantje als examensurveillant of pakjesbezorger.

MMcGonagall schreef op 04-07-2024 om 23:42:

Als je nog eens een rotdag hebt op je werk, denk dan aan de man die op zijn 67e een nieuwe baan kreeg omdat het nodig was voor het land. Op een van zijn eerste werkdagen zat een naaste collega racistisch te tweeten en hebben 150 mensen hem uitgemaakt voor incompetente slappeling.
Ik denk dat hij nu al spijt heeft dat hij niet gewoon lekker van zijn pensioen is gaan genieten met een bijbaantje als examensurveillant of pakjesbezorger.

spijker op zijn kop!

MMcGonagall schreef op 04-07-2024 om 23:42:

Als je nog eens een rotdag hebt op je werk, denk dan aan de man die op zijn 67e een nieuwe baan kreeg omdat het nodig was voor het land. Op een van zijn eerste werkdagen zat een naaste collega racistisch te tweeten en hebben 150 mensen hem uitgemaakt voor incompetente slappeling.
Ik denk dat hij nu al spijt heeft dat hij niet gewoon lekker van zijn pensioen is gaan genieten met een bijbaantje als examensurveillant of pakjesbezorger.

Als we maar niet hoeven te wachten met hier te posten tot het kabinet gevallen is, want ik wil ook graag over mijn kleine werkakkefietjes kunnen klagen! 

Hoewel, zou het kabinet het uithouden tot na mijn zomervakantie op deze manier?

Aan mijn vrijwilligerswerk erger ik me, omdat er voor de tweede keer geprobeerd wordt verantwoordelijkheden bij me neer te leggen die bij de betaalde krachten hoort. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.